Példamutató beszerzés

Öt új, teljesen elektromos hajtású DAF CF Electric nyerges vontatót állított munkába az Egyesült Királyságban az Amazon, amely korábban a világon elsők között alkalmazott tisztán elektromos nehéz-tehergépjárműveket a fuvarfeladataihoz. Az óriásvállalat így ismét egy lépéssel közelebb került szén-dioxid-semlegességi céljainak eléréséhez.

Közzétéve:

Igencsak nagyra törő környezetvédelmi célokat tűzött ki maga elé az Amazon. A vállalat az évtized végére már az összes kiszállításának felét szén-dioxid-semlegesen szeretné teljesíteni, míg 2040-re teljesen karbonsemlegessé szándékozik tenni a működését. Ennek megvalósításához többek között sorra cseréli le dízelüzemű teherautóit villanyhajtásúakra. Legutóbb az Egyesült Királyságban dolgozó flottájában váltott ki öt gázolajat elfüstölő nyerges vontatót elektromos modellekkel, amelyek közepes távolságú kiszállítási feladatokat látnak el megújuló energiaforrásokból származó áram használatával. Az üzemeltető számításai szerint ezzel mostantól évente akár 160 ezer kilométernyi futást tisztítanak meg, ami körülbelül 170 tonna szén-dioxid kibocsátását takarítja meg.

EDITORIAL USE ONLY
The launch of Amazon’s electric Heavy Goods Vehicles at Amazon’s fulfilment centres in Tilbury and Milton Keynes. Picture Date: Thursday March 17, 2022. PA Photo. Photo credit should read: David Parry/PA Wire

Megfelelő képességek

A 37 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömegű DAF CF Electric nyerges vontatók 210 kilowatt folyamatos, illetve 240 kilowatt csúcsteljesítményű villanymotorja egy 350 kilowattóra teljes, illetve 315 kilowattóra hasznos kapacitású akkumulátorcsomagból táplálkozik. Mivel ez 250 kilowatt töltőteljesítmény esetén 75 perc alatt „megtankolható” árammal, a CF Electric akár ötszáz kilométert is megtehet naponta. Ez pedig már a legtöbb üzemeltetőnek megfelel az elosztófuvarozásban. Ahogy a példa mutatja, az Amazon UK cégnek is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra