Rejtett jelek

Nagy reményekkel mutatta be a Volkswagen a teljesen saját fejlesztésű pickupját 12 évvel ezelőtt, ám az Amarok nem váltotta be ezeket maradéktalanul, hiszen csak 830 ezer példányát sikerült értékesíteni világszerte. Ezért a Volkswagen Haszonjárművek a típus új generációját már nem önerőből alkotta meg, hanem csak az arculatához igazította a régóta igen sikeres Ford Ranger pickupot.

Közzétéve:

Kishaszonjárművek esetében az egyes márkák sokszor egyszerűen csak átemblémázzák az egymással megosztott típusokat, esetleg minimálisan átkozmetikázzák a fényszórókat, a hűtőrácsot és a lökhárítót. Nos, a Volkswagen ennél vehemensebben állt a projekthez, és úgy átrajzolta a Ranger külső fizimiskáját, hogy csak a fülke oldalán ismerhető fel az új Amarok eredete. Ezzel együtt a méretei és az arányai is módosultak elődjéhez képest. Így már 5,35 méter hosszú, pontosan 96 milliméterrel hosszabb az első Amaroknál. Tengelytávja pedig 173 milliméterrel 3,27 méterre nőtt, ami azt jelenti, hogy kisebbek a túlnyúlásai. Ez a hátsó üléseken tágasabb térkínálatot, míg kívül nagyobb első és hátsó terepszögeket eredményezett. Továbbá az is javítja az újdonság terepjáró képességét, hogy 0,5-ről 0,8 méterre módosult a gázlómélysége.

Többet vihet

Egy pickup esetében a terepjáró tulajdonságok mellett az áruszállító kapacitás is fontos szempont. Az új Amarok hasznos teherbírása 1,16 tonnára, a legnagyobb megengedett tetőterhelése pedig 350 kilogrammra nőtt, emellett akár 3,5 tonnás vontatmánnyal is közlekedhet. A duplafülkés modellek platóján egy, a rövidfülkésekén két Euro-raklap is elhelyezhető, míg a rakomány biztonságos rögzítésére fél tonna teherbírású gyűrűk szolgálnak. Praktikus újítás a motorosan mozgatható platófedő roló, amely a rakfelület közeléből, a belsőtérből és a távirányítóról is működtethető.

Saját képre formált belsőtér

A fülke belsőterében még nehezebb lebuktatni az új Amarok származását, hiszen a műszerfalát elnézve a Volkswagen teljes mértékben saját termékének tűnik. Az alacsonyabb felszereltségi szinteken 8,0 colos műszerpanelt és a középkonzolon 10,0 colos érintőképernyőt kínál, míg a Style szinttől felfelé 12,0 colos műszeregységgel és ugyanekkora multimédiás érintőképernyővel kedveskedik használóinak. Az igényesebb ügyfelek pedig többek között Harman Kardon hangrendszert, varrott, bőrhatású műszerfalat és motorosan állítható, velúr- vagy bőrkárpitozású üléseket is választhatnak.

Gazdag hajtáskínálat

A hajtásláncokhoz azonban nem nyúlt a Volkswagen, így azok teljesen megegyeznek a Ford Ranger választékával. Így a négyhengeres, kétliteres dízelmotor 150 és 170 lóerős változatban, míg ugyanez az erőforrás két turbófeltöltővel országtól függően 204 vagy 209 lóerő maximális teljesítménnyel szerepel a kínálatban. A háromliteres, V6-os dízelmotor piac függvényében 241 vagy 250 lóerő legnagyobb teljesítménnyel repíti a pickupot. Bizonyos piacokon persze a benzines hajtást részesítik előnyben, így az új Amarok egy 2,3 literes, turbófeltöltős, 302 lóerős Otto-motort is kapott. A korábbi nyolcfokozatú automatikus váltó helyébe egy új, tízfokozatú automatikus egység lépett, emellett hatfokozatú automatikus és öt-, illetve hatfokozatú kézi váltók is társíthatók a motorokhoz. A kétféle 4Motion összkerékhajtás közül az egyik kapcsolható, míg a másik állandó. Továbbá a különféle helyzetekhez igazodva hatféle menetprogram segíti a járművezető dolgát. Sőt, az Amarok húsznál is több mint új vezetéstámogató rendszert sorakoztat fel, köztük táblafelismeréssel kiegészített adaptív sebességszabályzó automatikát és mátrix-LED-es fényszórókat. A Volkswagen tehát kívül-belül jól elrejtette azokat a jeleket, amelyek elárulnák, hogy az új Amarok valójában egy Ranger. A lemezek alatt azonban a Ford rendkívül sikeres pickupjának technikája lapul. Külön érdekes lesz ezért, hogy miként alakul majd a két típus ára és piaci részesedése egymáshoz képest.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra