Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja ezeket a megoldásokat később átültetni a sorozatgyártásba.

Közzétéve:

Azzal a céllal indította el az Amerikai Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma a SuperTruck programot, hogy a gyártók az eredmények alkalmazásával csökkenthessék a közúti árufuvarozás károsanyag-kibocsátását. A Daimler Truck amerikai leányvállalata, a Daimler Truck North America (DTNA) ennek keretében mutatta be 2015-ben a SuperTruck I tanulmányjárművet. E különleges szerelvény tovább gondolásának tekinthető az idén év elején Las Vegas városában leleplezett SuperTruck II, amely a program kezdete óta megduplázta az alapjármű fuvarozási hatékonyságát. A DTNA szakemberei ezt azzal érték el, hogy jelentősen javították a nyerges vontató aerodinamikáját, kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat vetettek be, továbbfejlesztették a hajtásláncot, valamint korszerű műszaki megoldásokkal támogatták a jármű energiagazdálkodását.

Minimalizált légellenállás

A SuperTruck II minden idők legáramvonalasabb Freightliner teherautója, több mint 12 százalékkal kisebb a légellenállása, mint a már eleve igen aerodinamikus SuperTruck I tanulmányjárműé volt. Az új koncepció esetében a tehergépkocsi felépítésének gyökeres módosítása helyett a piacvezető Cascadia típus meglévő formájának finomítását tűzték ki célul. Ezzel összhangban olyan formanyelv megalkotására törekedtek, amely jól kifejezi ezt a hatékonyságot. Az áttervezett motortérfedél, lökhárító és oldalszoknyák jól illeszkednek a meglévő fülke felépítéséhez, így lehetővé teszik a levegő zavartalan áramlását a jármű körül. A hűtőrácsot, a levegőbeömlőket és az ajtókat is a lehető legkisebb légellenállás jegyében tervezték át. Az aktív oldalsó légterelők és tetőlégterelő autópályás sebességnél körülbelül tíz centiméterre csökkenti a hézagot a vontató és a félpótkocsi között, míg a korszerű szintszabályzó rendszer autópályás sebességnél sok centiméterrel lejjebb süllyeszti a szerelvényt a még kedvezőbb aerodinamika érdekében. Természetesen a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer is számottevően csökkenti a jármű légellenállását.

Innovatív hajtás

Amellett, hogy a SuperTruck II a Freightliner eddigi legjobb aerodinamikájú tehergépkocsija, egyúttal a leghatékonyabb hajtáslánccal is büszkélkedhet. Elődjéhez, a SuperTruck I modellhez képest így 5,7 százalékkal csökkent az átlagos üzemanyag-fogyasztása, többek között a kisebb hajtási veszteségeknek köszönhetően. A járművet egy innovatív, 48 voltos, lítiumion-akkumulátort használó elektromos rendszerrel is ellátták, hasonlóan a személyautók részleges hibrid hajtásához. Erről működik például az új, elektromos hajtású légkondicionáló, amelynek ötven százalékkal kisebb az energiafogyasztása a hagyományos változatokhoz képest. A vadonatúj tervezésű gumiabroncsok pedig kisebb gördülési ellenállásukkal járulnak hozzá az üzemanyag-takarékosabb működéshez, emellett nagyobb futásteljesítményükkel az állásidőt is csökkentik. Remélhetőleg ezekből az ígéretes újításokból hamarosan minél több megjelenik majd a sorozatgyártású teherautókban is, hozzájárulva a közúti fuvarozás hatékonyságának javításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…