Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Közzétéve:

Nemrég büszkén számolt be arról a Volvo Trucks, hogy világszerte piacvezető az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik értékesítése terén. Ehhez az előkelő pozícióhoz persze az is hozzásegítette, hogy hat típussal a sorozatgyártású villany-teherautók legszélesebb termékpalettáját kínálja. A svéd gyártó ezzel párhuzamosan a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet, ugyanis a közeljövőre nézve ebben a technikában is jelentős lehetőségeket lát. Az üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztésében és gyártásában egyébként a göteborgiak együttműködnek a Mercedes-Benz tehergépkocsikat előállító Daimler AG vállalattal, hogy ezzel is felgyorsítsák a folyamatot.

Jó úton haladnak

Ennek eredményeként a Volvo Trucks már tavaly bemutatta prototípusát, amelynek két üzemanyagcellája összesen 300 kilowatt teljesítményű. A jármű jelenleg a közúti tesztelés fázisánál tart, ehhez pedig ideális körülményeket nyújt Észak-Svédország sarkkör feletti vidéke a havas, jeges útjaival és metsző szeles időjárásával. A Volvo Trucks szakemberei nem is vesztegetik az idejüket, ugyanis a tesztjárművekkel a hét minden napján falják a kilométereket. A projekt vezetője szerint a tesztelés jól halad és azt igazolja, amit korábban a virtuális, illetve a Göteborg melletti próbapályán végzett valós tesztek során tapasztaltak. Így hamarosan az üzemeltetői tesztek is elkezdődhetnek, az évtized második felére pedig már a piaci bevezetést tervezi a göteborgi gyártó. Szakembereik szerint az üzemanyagcellás elektromos teherautók különösen fontos szerepet kapnak majd a hosszú távú fuvarozásban, illetve olyan térségekben, ahol nem áll rendelkezésre megfelelő sűrűségű és teljesítményű töltőinfrastruktúra. A hidrogén pedig megújuló forrásokból zöld módon is előállítható, például szél-, víz vagy napenergia segítségével, hogy valóban környezetkímélő és szén-dioxid-semleges lehessen az üzemanyagcellás közlekedés.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…