Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Közzétéve:

Nemrég büszkén számolt be arról a Volvo Trucks, hogy világszerte piacvezető az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik értékesítése terén. Ehhez az előkelő pozícióhoz persze az is hozzásegítette, hogy hat típussal a sorozatgyártású villany-teherautók legszélesebb termékpalettáját kínálja. A svéd gyártó ezzel párhuzamosan a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet, ugyanis a közeljövőre nézve ebben a technikában is jelentős lehetőségeket lát. Az üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztésében és gyártásában egyébként a göteborgiak együttműködnek a Mercedes-Benz tehergépkocsikat előállító Daimler AG vállalattal, hogy ezzel is felgyorsítsák a folyamatot.

Jó úton haladnak

Ennek eredményeként a Volvo Trucks már tavaly bemutatta prototípusát, amelynek két üzemanyagcellája összesen 300 kilowatt teljesítményű. A jármű jelenleg a közúti tesztelés fázisánál tart, ehhez pedig ideális körülményeket nyújt Észak-Svédország sarkkör feletti vidéke a havas, jeges útjaival és metsző szeles időjárásával. A Volvo Trucks szakemberei nem is vesztegetik az idejüket, ugyanis a tesztjárművekkel a hét minden napján falják a kilométereket. A projekt vezetője szerint a tesztelés jól halad és azt igazolja, amit korábban a virtuális, illetve a Göteborg melletti próbapályán végzett valós tesztek során tapasztaltak. Így hamarosan az üzemeltetői tesztek is elkezdődhetnek, az évtized második felére pedig már a piaci bevezetést tervezi a göteborgi gyártó. Szakembereik szerint az üzemanyagcellás elektromos teherautók különösen fontos szerepet kapnak majd a hosszú távú fuvarozásban, illetve olyan térségekben, ahol nem áll rendelkezésre megfelelő sűrűségű és teljesítményű töltőinfrastruktúra. A hidrogén pedig megújuló forrásokból zöld módon is előállítható, például szél-, víz vagy napenergia segítségével, hogy valóban környezetkímélő és szén-dioxid-semleges lehessen az üzemanyagcellás közlekedés.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…