Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Közzétéve:

Nemrég büszkén számolt be arról a Volvo Trucks, hogy világszerte piacvezető az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik értékesítése terén. Ehhez az előkelő pozícióhoz persze az is hozzásegítette, hogy hat típussal a sorozatgyártású villany-teherautók legszélesebb termékpalettáját kínálja. A svéd gyártó ezzel párhuzamosan a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet, ugyanis a közeljövőre nézve ebben a technikában is jelentős lehetőségeket lát. Az üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztésében és gyártásában egyébként a göteborgiak együttműködnek a Mercedes-Benz tehergépkocsikat előállító Daimler AG vállalattal, hogy ezzel is felgyorsítsák a folyamatot.

Jó úton haladnak

Ennek eredményeként a Volvo Trucks már tavaly bemutatta prototípusát, amelynek két üzemanyagcellája összesen 300 kilowatt teljesítményű. A jármű jelenleg a közúti tesztelés fázisánál tart, ehhez pedig ideális körülményeket nyújt Észak-Svédország sarkkör feletti vidéke a havas, jeges útjaival és metsző szeles időjárásával. A Volvo Trucks szakemberei nem is vesztegetik az idejüket, ugyanis a tesztjárművekkel a hét minden napján falják a kilométereket. A projekt vezetője szerint a tesztelés jól halad és azt igazolja, amit korábban a virtuális, illetve a Göteborg melletti próbapályán végzett valós tesztek során tapasztaltak. Így hamarosan az üzemeltetői tesztek is elkezdődhetnek, az évtized második felére pedig már a piaci bevezetést tervezi a göteborgi gyártó. Szakembereik szerint az üzemanyagcellás elektromos teherautók különösen fontos szerepet kapnak majd a hosszú távú fuvarozásban, illetve olyan térségekben, ahol nem áll rendelkezésre megfelelő sűrűségű és teljesítményű töltőinfrastruktúra. A hidrogén pedig megújuló forrásokból zöld módon is előállítható, például szél-, víz vagy napenergia segítségével, hogy valóban környezetkímélő és szén-dioxid-semleges lehessen az üzemanyagcellás közlekedés.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…