Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Közzétéve:

Nemrég büszkén számolt be arról a Volvo Trucks, hogy világszerte piacvezető az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik értékesítése terén. Ehhez az előkelő pozícióhoz persze az is hozzásegítette, hogy hat típussal a sorozatgyártású villany-teherautók legszélesebb termékpalettáját kínálja. A svéd gyártó ezzel párhuzamosan a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet, ugyanis a közeljövőre nézve ebben a technikában is jelentős lehetőségeket lát. Az üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztésében és gyártásában egyébként a göteborgiak együttműködnek a Mercedes-Benz tehergépkocsikat előállító Daimler AG vállalattal, hogy ezzel is felgyorsítsák a folyamatot.

Jó úton haladnak

Ennek eredményeként a Volvo Trucks már tavaly bemutatta prototípusát, amelynek két üzemanyagcellája összesen 300 kilowatt teljesítményű. A jármű jelenleg a közúti tesztelés fázisánál tart, ehhez pedig ideális körülményeket nyújt Észak-Svédország sarkkör feletti vidéke a havas, jeges útjaival és metsző szeles időjárásával. A Volvo Trucks szakemberei nem is vesztegetik az idejüket, ugyanis a tesztjárművekkel a hét minden napján falják a kilométereket. A projekt vezetője szerint a tesztelés jól halad és azt igazolja, amit korábban a virtuális, illetve a Göteborg melletti próbapályán végzett valós tesztek során tapasztaltak. Így hamarosan az üzemeltetői tesztek is elkezdődhetnek, az évtized második felére pedig már a piaci bevezetést tervezi a göteborgi gyártó. Szakembereik szerint az üzemanyagcellás elektromos teherautók különösen fontos szerepet kapnak majd a hosszú távú fuvarozásban, illetve olyan térségekben, ahol nem áll rendelkezésre megfelelő sűrűségű és teljesítményű töltőinfrastruktúra. A hidrogén pedig megújuló forrásokból zöld módon is előállítható, például szél-, víz vagy napenergia segítségével, hogy valóban környezetkímélő és szén-dioxid-semleges lehessen az üzemanyagcellás közlekedés.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…