Fagyálló villanykamionok

Finnországban szélsőséges téli körülmények között tesztelte a Mercedes-Benz az eActros LongHaul és az eActros 300 nyerges vontatót. Az indíthatóság, a hőháztartás, a tölthetőség és a funkcionális megbízhatóság mellett a menetbiztonságra és a kényelemre is nagy hangsúlyt fektettek.

Közzétéve:

Nem kérdés, hogy az üzemeltetők pontosan ugyanolyan elvárásokat támasztanak a tisztán elektromos hajtású teherautók megbízhatóságával és használhatóságával szemben, mint a belső égésű motorral ellátott modellek esetében, még a legzordabb téli időjárásban is. Ezért a Mercedes-Benz idei téli tesztjén Rovaniemiben a dízelmotoros Actros L mellett az akkumulátoros elektromos eActros LongHaul prototípus és az előszériás, szintén akkumulátoros elektromos eActros 300 is szerepelt a járműparkban. A tesztjárművekkel pedig mínusz 25 Celsius-fokban és erős szélfúvásokban havas, illetve jeges utakon hat héten keresztül közlekedtek a fejlesztőcsapat szakemberei, hogy kiderítsék, milyen módosításokkal és megoldásokkal lehetne még jobban optimalizálni ezeket a modelleket.

Kaptak hideget és még hidegebbet

A csillagos gyártó szakemberei a sarkköri próbák során kiemelt hangsúlyt fektettek arra, hogy az eActros LongHaul és az eActros 300 nyerges vontató akkumulátorcsomagja, illetve elektromos hajtáslánca hogyan teljesít extrém időjárásban. Vizsgálták többek között az indíthatósági tulajdonságokat, a hajtás részegységeinek fagyvédelmét, a hő- és energiagazdálkodásról gondoskodó rendszerek működését, valamint a szoftverek és az elektromos csatlakozási pontok megbízhatóságát. A tesztek azt is igazolták, hogy még a legkeményebb hidegben is megfelelő, illetve kellően energiahatékony a hajtáslánc és a fülke belsőterének hőmérsékletszabályzása. Sőt, a próbák tanúsága szerint az eActros LongHaul általában gyorsabban felfűtötte a fülkét, mint dízelmotoros társa. Ehhez persze a valós üzemeltetés során tanácsos a járművet indulásra előkészítő funkciót igénybe venni, hiszen ez még a töltőhöz csatlakoztatva bemelegíti a fülkét a beállított időpontra. Így ezt az energiamennyiséget nem az akkumulátorból kell biztosítani, tehát nem a hatótáv rovására megy a felfűtés.

Mindenre kiterjedő tesztek

Ezenkívül a tesztelők alaposan vizsgálták a járművek vezethetőségi és fékezhetőségi tulajdonságait különféle tapadású felületeken, valamint a felverődött latyak hatását a vezetéstámogató rendszerek érzékelőinek működőképességére. Szintén tesztelték, hogy a pótkocsistabilizáló rendszer (Trailer Stability Assistant) mennyire tudja csökkenteni a szerelvények megcsúszásának veszélyét kanyarodás vagy kikerülés során téli utakon, valamint a tükröket helyettesítő kamerás rendszer mennyire jól kezeli havas, illetve jeges körülmények között az eltérő kontrasztú fényviszonyokat. Mivel Mercedes-Benz szakemberei a tesztjárműveket közúton vitték el Finnországba, út közben azt is tanulmányozhatták, hogy az egyes országokban eltérő útburkolati felfestések, közlekedési táblák és digitális térképadatok mennyire befolyásolják a vezetéstámogató rendszerek működését. Sőt, a hosszú út során a járművezetői munkahely ergonómiai jellemzőit, például a vezetőülés kényelmét is értékelhették a tesztelők. Így most már csak az maradt hátra, hogy az igen tartalmas tesztprogram tapasztalatait és eredményeit felhasználják az érintett modellek tökéletesítésére a sorozatgyártás megkezdéséig. Ennek időpontja pedig a tervek szerint az eActros 300 nyerges vontató esetében az idei év második fele, míg az eActros LongHaul számára 2024 vége.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra