Teljes megújulás nagyszabású célokért

Töviről-hegyire megújult, sőt, még egy új típussal is kibővült a Toyota európai kishaszonjármű-kínálata. A kívül-belül frissített Proace City és Proace kisáruszállító, valamint a hibriddé előléptetett Hilux pickup mellett ugyanis megjelent a palettán a legnagyobb szegmensbe tartozó Proace Max.

Közzétéve:

Ránézésre is egy családot alkot a Toyota Proace City kompakt kishaszonjármű, az eggyel nagyobb Toyota Proace és a Citroën Jumper, illetve Peugeot Boxer ikertestvéreként most megjelent Toyota Proace Max, ugyanis mindhárom típus a japán márka jelenlegi stílusvilágába illeszkedő orrkialakítást kapott. Ennek jellegzetessége a fényszórók közötti hűtőrács hiánya és magasabb felszereltségi szinteknél a teljesen LED-es világítás, továbbá új könnyűfém keréktárcsákkal bővült a kínálatuk.

A trió fülkéiben új multifunkciós kormánykerék, felszereltségtől függően teljesen digitális műszerpanel és tízcolos érintőkijelzőt, beépített navigációt, illetve vezeték nélküli telefontükrözést kínáló információs és szórakoztatórendszer utal az átfogó korszerűsítésre. Napjaink elvárásainak megfelelően persze számos új hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatás is társul a Toyota kishaszonjárművekhez. Ráadásul már a Proace-család összes tagja tisztán elektromos hajtással is elérhető, továbbá megkapták a Toyota Safety Sense legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereit. Emellett a passzív biztonságuk is javult az új oldallégzsákoknak, az ütközéskor összecsukló kormányoszlopnak és a több ponton megerősített vázszerkezetnek köszönhetően.

A Proace City és a Proace specifikus újdonságai

A Proace City elektromos kivitele a legkorszerűbb technikát képviselő akkumulátorcsomagot kapott, így az eddiginél 50 kilométerrel nagyobb, vagyis 330 kilométer a hatótávja, ami vezető érték a kategóriájában. Ez az 50 kilowattórás akkumulátora pedig 100 kilowattos egyenárammal fél óra alatt feltölthető 80 százalékosra. Az elektromos Proace típusba viszont már 75 kilowattórás akkucsomag is kerülhet, amely a jelenleginél 20 kilométerrel nagyobb, azaz 350 kilométer hatótávot biztosít. Emellett egy 50 kilowattórás akkumulátor szerepel a típus étlapján.

Új típus a kínálatban a Proace Max

Az európai piacon legnagyobb Toyota kishaszonjármű, a Proace Max zárt furgonként kétféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal, illetve magassággal áll az ügyfelek rendelkezésére, persze fix- és billenőplatós, fülke-alvázas, fosztott alvázas és duplafülkés kivitelek is választhatók. A legnagyobb furgon 17 köbméternyi rakományt is magával vihet. Elektromos változatát 200 kilowatt legnagyobb teljesítményű villanymotor mozgatja 420 kilométer hatótávolság mellett.

Hilux hibrid hajtáslánccal

A francia kooperációban kínált Proace kishaszonjárművek mellett a Toyota saját legendás pickupja, a Hilux is megújult, aminek középpontjában a 48 voltos hibrid hajtásrendszer áll. Ennek lényege, hogy a 2,8 literes, 204 lóerős, 500 newtonméter legnagyobb nyomatékú dízelmotorhoz egy szíjhajtással kapcsolódó, 16 lóerős, 65 newtonméter maximális nyomatékú indítógenerátor társul. A fékezéskor visszatermelt energiát fogadó 7,6 kilogrammos lítiumion-akkumulátort a hátsó üléspad alatt helyezték el. A Hilux koncepciójához illeszkedve a hibrid rendszer nemcsak az üzemanyag-fogyasztást és a menetteljesítményt javítja, hanem a terepjáró képességet is, ugyanis nehéz terepen simább gyorsításokat, lejtőkön pedig rekuperációs fékezéseket biztosít.

Sőt, a 48 voltos elektromos hajtás a stop-start rendszer hatékonyságát is javítja, így akár öt százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Jó hír, hogy a hibridesítés a Hilux hasznos teherbírását, vontatási kapacitását és gázlómélységét nem csorbította. A pickup másik újdonsága a Multi-terrain Select, amely automatikusan vagy manuálisan öt beállítás közül választva az adott terepviszonyokhoz optimalizálja az elektronikus menetstabilizáló működését. Mindezek alapján a Toyota Professional mostani átfogó termékfrissítése jelentősen hozzájárulhat majd ahhoz a célkitűzéshez, hogy a japán márka Európában a 2023-ban értékesített 140 ezer helyett 2025-ben már 180 ezer kishaszonjárművet helyezzen forgalomba, ami hétszázalékos piaci részesedést eredményezne.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…