Tovább zöldülő bérflotta

Mi sem mutatja jobban a Viarent Kft. (VIARENT) elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, mint az, hogy egy újabb tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű-típus jelent meg a flottájában. Így idén szeptember elseje óta az ügyfelek már MAN eTGE furgonokat is bérelhetnek, természetesen ugyanolyan teljes körű, prémiumszínvonalú szolgáltatásokkal együtt, mint a dízelüzemű kishaszonjárművek esetében.

Közzétéve:

Tavasszal úttörőként bővült a Via Bérautó Kft. (VIARENT) kínálata két darab elektromos Volkswagen Golf személyautóval amelyet most egy jóval nagyobb villanyfurgon, az MAN eTGE egészített ki. Ez is elsősorban városi áruterítésre, illetve futárszolgálatok feladatainak ellátására ideális, azonban egy nagyobb kategória képviselőjeként. Az ügyfelek akár egy napra vagy akár 36 hónapra is bérbe vehetik az oroszlános emblémát viselő kisáruszállítót, ami kiváló lehetőséget nyújt például egy jelentősebb beruházást megelőző kipróbálásra, tesztelésre is. A partnerek így különösebb kockázatok, illetve elköteleződések nélkül gyűjthetnek igen hasznos tapasztalatokat arról, hogy a saját üzemeltetési profiljukba hogyan illeszthető be egy ilyen alternatív hajtású munkaeszköz.

Kellően tágas és erős

Az MAN eTGE egyelőre csak L3H3 méretű, azaz 5,99 méter hosszú, 2,59 méter magas zárt furgonként készül, amelynek raktere 10,7 köbméter térfogatú. A gyártó szakemberei ugyanis több ezer európai üzemeltetői profil elemzése alapján ezt a változatot találták a legszélesebb körben ideálisnak. A 3,5 tonna össztömegű furgon hasznos teherbírása a járművezetővel együtt egy tonna. Első tengelyének hajtásáról száz kilowatt, azaz 136 lóerő legnagyobb teljesítményű és 290 newtonméter maximális nyomatékú szinkronmotor gondoskodik egy fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül, fokozatmentes erőátvitellel. Ez igen tisztességes menettulajdonságokat biztosít, ám a jármű sebességét kilencven kilométer/óránál korlátozza a gyártó a kedvező hatótáv érdekében.

Életképes paraméterek

Így az elektromos TGE kishaszonjármű a NEDC-szabvány szerint 173, míg a WLTP-ciklus alapján 114 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, ami a legtöbb esetben elegendő egy napra a városi alkalmazások során. A raktér padlója alatt elhelyezett, 35,8 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorát egyébként negyven kilowattos egyenáramú gyorstöltővel 45 perc, 7,2 kilowattos váltakozó áramú töltővel 5,3 óra, míg normál hálózati áramról 17 óra alatt lehet feltölteni. A gyorstöltéssel tehát egy hosszabb rakodás vagy ebédszünet alatt közel duplájára is növelhető a napi hatótávolság. Az oroszlános villanyfurgon energiafogyasztása a gyári adatok szerint teljes terheléssel, vegyes menetciklusban 21,5 kilowattóra száz kilométerenként, ami igen kedvező üzemeltetési költségeket eredményez. Emellett persze az MAN eTGE számos más előnyt is nyújt. Egyszerű, kényelmes vezethetőséget, csendes, illetve szinte rezgésmentes működést, gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséget, helyileg nulla károsanyag-kibocsátást, és végül, de nem utolsósorban a felelős, környezettudatos vállalati imidzs, valamint haladó gondolkodásmód hangsúlyozását. Már csak ez utóbbi miatt is kiválóan illik a Via Bérautó Kft. járműparkjába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra