Tovább zöldülő bérflotta

Mi sem mutatja jobban a Viarent Kft. (VIARENT) elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, mint az, hogy egy újabb tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű-típus jelent meg a flottájában. Így idén szeptember elseje óta az ügyfelek már MAN eTGE furgonokat is bérelhetnek, természetesen ugyanolyan teljes körű, prémiumszínvonalú szolgáltatásokkal együtt, mint a dízelüzemű kishaszonjárművek esetében.

Közzétéve:

Tavasszal úttörőként bővült a Via Bérautó Kft. (VIARENT) kínálata két darab elektromos Volkswagen Golf személyautóval amelyet most egy jóval nagyobb villanyfurgon, az MAN eTGE egészített ki. Ez is elsősorban városi áruterítésre, illetve futárszolgálatok feladatainak ellátására ideális, azonban egy nagyobb kategória képviselőjeként. Az ügyfelek akár egy napra vagy akár 36 hónapra is bérbe vehetik az oroszlános emblémát viselő kisáruszállítót, ami kiváló lehetőséget nyújt például egy jelentősebb beruházást megelőző kipróbálásra, tesztelésre is. A partnerek így különösebb kockázatok, illetve elköteleződések nélkül gyűjthetnek igen hasznos tapasztalatokat arról, hogy a saját üzemeltetési profiljukba hogyan illeszthető be egy ilyen alternatív hajtású munkaeszköz.

Kellően tágas és erős

Az MAN eTGE egyelőre csak L3H3 méretű, azaz 5,99 méter hosszú, 2,59 méter magas zárt furgonként készül, amelynek raktere 10,7 köbméter térfogatú. A gyártó szakemberei ugyanis több ezer európai üzemeltetői profil elemzése alapján ezt a változatot találták a legszélesebb körben ideálisnak. A 3,5 tonna össztömegű furgon hasznos teherbírása a járművezetővel együtt egy tonna. Első tengelyének hajtásáról száz kilowatt, azaz 136 lóerő legnagyobb teljesítményű és 290 newtonméter maximális nyomatékú szinkronmotor gondoskodik egy fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül, fokozatmentes erőátvitellel. Ez igen tisztességes menettulajdonságokat biztosít, ám a jármű sebességét kilencven kilométer/óránál korlátozza a gyártó a kedvező hatótáv érdekében.

Életképes paraméterek

Így az elektromos TGE kishaszonjármű a NEDC-szabvány szerint 173, míg a WLTP-ciklus alapján 114 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, ami a legtöbb esetben elegendő egy napra a városi alkalmazások során. A raktér padlója alatt elhelyezett, 35,8 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorát egyébként negyven kilowattos egyenáramú gyorstöltővel 45 perc, 7,2 kilowattos váltakozó áramú töltővel 5,3 óra, míg normál hálózati áramról 17 óra alatt lehet feltölteni. A gyorstöltéssel tehát egy hosszabb rakodás vagy ebédszünet alatt közel duplájára is növelhető a napi hatótávolság. Az oroszlános villanyfurgon energiafogyasztása a gyári adatok szerint teljes terheléssel, vegyes menetciklusban 21,5 kilowattóra száz kilométerenként, ami igen kedvező üzemeltetési költségeket eredményez. Emellett persze az MAN eTGE számos más előnyt is nyújt. Egyszerű, kényelmes vezethetőséget, csendes, illetve szinte rezgésmentes működést, gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséget, helyileg nulla károsanyag-kibocsátást, és végül, de nem utolsósorban a felelős, környezettudatos vállalati imidzs, valamint haladó gondolkodásmód hangsúlyozását. Már csak ez utóbbi miatt is kiválóan illik a Via Bérautó Kft. járműparkjába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…