Új generáció, új stratégia

Stratégiai szempontból is jelentős változást hoz az új Fiat Doblò, ez ugyanis már nem az olasz gyártó saját terméke, hanem a Stellantis cégcsoport egyre többféle márkajelzéssel elérhető típusa. Ennek egyik kedvező hozadékaként a Doblò már tisztán elektromos hajtású változattal is szerepel a Fiat kínálatában.

Közzétéve:

Éppen az ezredfordulón mutatkozott be az első Fiat Doblò, amely kereken tíz évig szolgált, míg az utódja ennél is tovább, tizenkét évig húzta az igát. Most viszont eljött a harmadik generáció bevezetésének ideje, ám ezt már nem önerőből ugrotta meg az olasz gyártó. Hanem a Stellantis cégcsoport tagjaként a 2018-ban eredetileg Citroën Berlingo és Peugeot Partner párosként megjelent, később pedig Opel és Vauxhall Combo, illetve Toyota ProAce City néven is forgalomba hozott kompakt kishaszonjárművet vette fel a kínálatába.

Ismerős értékek

Valójában egy évek óta ismert és népszerű jármű átemblémázását és apró arculati kozmetikázását takarja a harmadik generációs Doblò bemutatása, így nem sok újat tartogat a konszernen belüli testvéreihez képest. Ugyanúgy kétféle hosszúsággal, egy-, illetve kétüléssoros kisáruszállítóként és személyszállító változatban készül. Hasznos teherbírása nem kevesebb mint egy tonna, és még az elektromos modellek is szállíthatnak akár 800 kilogrammot. Említést érdemelnek azonban az olasz márka által csak „bűvös funkcióknak” hívott megoldásai. A válaszfal átrakónyílásán keresztül a jobb első ülés ledöntése után akár 3,4 méter hosszú rakományok, például csövek vagy létrák is elférnek az így 0,5 köbméterrel kibővített raktérben. Ezzel a hosszú tengelytávú modellek már 4,4 köbméternyi űrt kínálnak felhasználóiknak. Továbbá a fülkében is akadnak „bűvös” részletek. Az utasülés felemelhető lapja alatt tárolórekesz rejtőzik, míg az elforgatható tálca már-már mobil irodává varázsolja a Doblò belsőterét. A belső visszapillantó tükröt helyettesítő ötcolos kijelző háromféle nézetben tudja mutatni a jármű mögötti területet, szinte teljesen száműzve a holttereket. Sőt, az E-Doblò egy elektromos csatlakozási ponttal segíti például raktérhűtő vagy szerszámok használatát.

Belső égéssel

A Doblò hajtáskínálata is megegyezik a konszerntársakéval. Az 1,5 literes dízelmotor 100 és 130 lóerős változatban érhető el, az előbbi kézi sebességváltóval, míg az utóbbi a manuális mellett nyolcfokozatú automatikus váltóval is. A gázolajjal működő erőforrások mellett pedig egy 1,2 literes, 110 lóerős benzinmotor is választható. Az új generáció biztonsági rendszerei közül a gyártó külön felhívja a figyelmet a táblafelismerőre, az automatikus vészfékezésre, az aktív sávtartóra és az éberségfigyelőre. Továbbá a vonóerő átvitelét javító kipörgésgátló (Grip Control), lejtmenetvezérlő és szélvédőhöz vetített kijelző is szerepel a típus palettáján.

Villanyos változat

A helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművet előnyben részesítőknek pedig az E-Doblò lehet vonzó alternatíva. Ennek 100 kilowatt, azaz 136 lóerő teljesítményű és 260 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotorját egy 50 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag látja el árammal, a WLTP-ciklus szerint több mint 280 kilométeres hatótávolságot biztosítva. A modell mindennapos használhatóságát jól támogatja, hogy az energiatárolója 100 kilowattos gyorstöltéssel fél óra alatt feltölthető 80 százalékosra. Míg a járművezető Normal, Eco és Power menetmód közül választhat. Dicséretes, hogy az E-Doblò raktere ugyanolyan tágas, mint a hagyományos hajtású változatoké, de legfeljebb csak 750 kilogrammot vontathat. Az E-Doblò egyébként már a harmadik tisztán elektromos modell a Fiat Professional kínálatában az E-Ducato és az E-Scudo mellett, valamint a Fiat kínálatában az 500E és az E-Ulysse személyautók után.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…