Ütőképes csapat

Október 24. és 30. között tartja nyitva kapuit Münchenben az idei bauma, a világ legrangosabb építőipari szakkiállítása. A Mercedes-Benz tíz teherautóval vonul majd fel a vásáron, amelyek az Ategótól az Arocson és az Actroson át az Unimogig rendkívül széles spektrumot fednek le. Ám ennél is fontosabb, hogy számos érdekes innovációt mutatnak be az építőipari alkalmazásokhoz, amelyek jó részét a közúti modellekből ültették át.

Közzétéve:

Kiemelt terület a villamosítás a Mercedes-Benz márkánál is, és a már sorozatgyártásban készülő, tisztán elektromos hajtású eActros az építőiparban is számos feladatra jól bevethető. Különösen városi építkezések kiszolgálására, ahol fontos szempont a csendes, illetve helyileg nulla károsanyag-kibocsátású üzemelés. Az eActros hajtásáról a márka sajátos, két villanymotorral és egy kétfokozatú erőátviteli egységgel felszerelt hátsó merevtengelye gondoskodik. Ezt akár négy, egyenként 97 kilowattóra hasznos kapacitású akkumulátorcsomag láthatja el energiával, ami akár négyszáz kilométerre is elegendő lehet. A baumán bemutatkozó építőipari modell igazi újdonsága azonban a ZF eWorX elektromos mellékhajtás, amely ténylegesen csak a felépítmény mozgatásának ideje alatt dolgozik, tehát egy másodpercig sem fogyaszt feleslegesen energiát. Emellett lényegesen csendesebb is, mint amikor egy hagyományos hajtású járműnek megnövelt alapjárati fordulatszámon jár a belső égésű motorja a mellékhajtás működtetéséhez.

Korszerűsített hajtással

Bármennyire is az elektromos hajtásláncok híreitől hangos napjainkban az iparág, még jó néhány évig a belső égésű motorok adják majd az értékesítés gerincét. Ezért a Mercedes-Benz a dízelmotorok fejlesztése terén sem vett vissza a lendületből. Ennek eredménye a népszerű OM 471 harmadik generációja, amely idén októbertől kerül be az Arocs és Actros tehergépjárművekbe. Az erőforrás többek között két új turbófeltöltő bevezetésével újult meg, az egyiket a gázolaj-takarékos működésre, a másikat pedig a nagy motorteljesítményre és kiváló motorfékerőre hangolták. Az építőipari alkalmazásoknál főként a második tarthat számot jelentősebb érdeklődésre. Ezenkívül a fejlesztők a PowerShift automatizált váltót is kezelésbe vették, amely ezáltal dinamikusabb, mégis simább kigyorsításokat biztosít. Módosították a gázpedál működését is, hogy a pedálút alsó részében fokozottabb érzékenységével pontosabb manőverezést tegyen lehetővé, felső tartományában pedig közvetlenebb gázreakciót nyújtva elősegítse a dinamikusabb gyorsítást.

Tökéletesített MirrorCam

Egyes gyártók még nem is kínálnak tükröket helyettesítő kamerás rendszert, a csillagos márka pedig már a MirrorCam második generációjánál tart. Ez idén áprilistól érhető el extrafelszerelésként az Arocs és Actros típushoz, míg széria az eActros esetében. Egyrészt abban különbözik a piacon úttörőnek számító első változatától, hogy tíz centiméterrel rövidebbek a kamerákat tartó karjai, így előnyösebb perspektívát nyújt, megkönnyítve az egyenes tolatást. Továbbá a rövidebb karok révén nehezebben ütköznek a kamerák a közeli tárgyakkal. Másrészt az A oszlopoknál elhelyezett kijelzők a nagyobb kontrasztjuk és fényerejük által kedvezőtlen fényviszonyok mellett is jó minőségű képeket adnak.

További praktikus újítások

Mindemellett az Arocs mostantól egy új, tíz tonna terhelhetőségű első tengellyel is specifikálható, így például nagyobb tömegű daruk is felszerelhetők a fülke mögé. Az Actros, eActros és Arocs kínálatában egyaránt szereplő Multimedia Cockpit két nagy, színes műszerfali kijelzője pedig az építőipari alkalmazásokhoz is igen hasznos funkciókat nyújt. Felugró ablakaik akár tízféle egyedileg beállított figyelmeztető üzenetet is megjeleníthetnek, a középkonzoli kijelzőn pedig nyolc virtuális kapcsoló is elhelyezhető a különféle felépítményfunkciók kényelmes irányításához. Míg kívülről a fényszórók új formájú LED-es nappali menetvilágítása jelzi az Arocs és az Actros megújulását. Opcióként persze teljesen LED-es fényszórók is elérhetők, amelyek sötétben számottevően jobb megvilágítást biztosítanak, mint halogén vagy xenon társaik, lényegesen hosszabb élettartamukról és kisebb energiafogyasztásukról nem is beszélve. A Mercedes-Benz tehát ezúttal is kitesz magáért a bauma kiállításon, hiszen építőipari teherautói egy sor különleges újdonságot vonultatnak majd fel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…