Ütőképes csapat

Október 24. és 30. között tartja nyitva kapuit Münchenben az idei bauma, a világ legrangosabb építőipari szakkiállítása. A Mercedes-Benz tíz teherautóval vonul majd fel a vásáron, amelyek az Ategótól az Arocson és az Actroson át az Unimogig rendkívül széles spektrumot fednek le. Ám ennél is fontosabb, hogy számos érdekes innovációt mutatnak be az építőipari alkalmazásokhoz, amelyek jó részét a közúti modellekből ültették át.

Közzétéve:

Kiemelt terület a villamosítás a Mercedes-Benz márkánál is, és a már sorozatgyártásban készülő, tisztán elektromos hajtású eActros az építőiparban is számos feladatra jól bevethető. Különösen városi építkezések kiszolgálására, ahol fontos szempont a csendes, illetve helyileg nulla károsanyag-kibocsátású üzemelés. Az eActros hajtásáról a márka sajátos, két villanymotorral és egy kétfokozatú erőátviteli egységgel felszerelt hátsó merevtengelye gondoskodik. Ezt akár négy, egyenként 97 kilowattóra hasznos kapacitású akkumulátorcsomag láthatja el energiával, ami akár négyszáz kilométerre is elegendő lehet. A baumán bemutatkozó építőipari modell igazi újdonsága azonban a ZF eWorX elektromos mellékhajtás, amely ténylegesen csak a felépítmény mozgatásának ideje alatt dolgozik, tehát egy másodpercig sem fogyaszt feleslegesen energiát. Emellett lényegesen csendesebb is, mint amikor egy hagyományos hajtású járműnek megnövelt alapjárati fordulatszámon jár a belső égésű motorja a mellékhajtás működtetéséhez.

Korszerűsített hajtással

Bármennyire is az elektromos hajtásláncok híreitől hangos napjainkban az iparág, még jó néhány évig a belső égésű motorok adják majd az értékesítés gerincét. Ezért a Mercedes-Benz a dízelmotorok fejlesztése terén sem vett vissza a lendületből. Ennek eredménye a népszerű OM 471 harmadik generációja, amely idén októbertől kerül be az Arocs és Actros tehergépjárművekbe. Az erőforrás többek között két új turbófeltöltő bevezetésével újult meg, az egyiket a gázolaj-takarékos működésre, a másikat pedig a nagy motorteljesítményre és kiváló motorfékerőre hangolták. Az építőipari alkalmazásoknál főként a második tarthat számot jelentősebb érdeklődésre. Ezenkívül a fejlesztők a PowerShift automatizált váltót is kezelésbe vették, amely ezáltal dinamikusabb, mégis simább kigyorsításokat biztosít. Módosították a gázpedál működését is, hogy a pedálút alsó részében fokozottabb érzékenységével pontosabb manőverezést tegyen lehetővé, felső tartományában pedig közvetlenebb gázreakciót nyújtva elősegítse a dinamikusabb gyorsítást.

Tökéletesített MirrorCam

Egyes gyártók még nem is kínálnak tükröket helyettesítő kamerás rendszert, a csillagos márka pedig már a MirrorCam második generációjánál tart. Ez idén áprilistól érhető el extrafelszerelésként az Arocs és Actros típushoz, míg széria az eActros esetében. Egyrészt abban különbözik a piacon úttörőnek számító első változatától, hogy tíz centiméterrel rövidebbek a kamerákat tartó karjai, így előnyösebb perspektívát nyújt, megkönnyítve az egyenes tolatást. Továbbá a rövidebb karok révén nehezebben ütköznek a kamerák a közeli tárgyakkal. Másrészt az A oszlopoknál elhelyezett kijelzők a nagyobb kontrasztjuk és fényerejük által kedvezőtlen fényviszonyok mellett is jó minőségű képeket adnak.

További praktikus újítások

Mindemellett az Arocs mostantól egy új, tíz tonna terhelhetőségű első tengellyel is specifikálható, így például nagyobb tömegű daruk is felszerelhetők a fülke mögé. Az Actros, eActros és Arocs kínálatában egyaránt szereplő Multimedia Cockpit két nagy, színes műszerfali kijelzője pedig az építőipari alkalmazásokhoz is igen hasznos funkciókat nyújt. Felugró ablakaik akár tízféle egyedileg beállított figyelmeztető üzenetet is megjeleníthetnek, a középkonzoli kijelzőn pedig nyolc virtuális kapcsoló is elhelyezhető a különféle felépítményfunkciók kényelmes irányításához. Míg kívülről a fényszórók új formájú LED-es nappali menetvilágítása jelzi az Arocs és az Actros megújulását. Opcióként persze teljesen LED-es fényszórók is elérhetők, amelyek sötétben számottevően jobb megvilágítást biztosítanak, mint halogén vagy xenon társaik, lényegesen hosszabb élettartamukról és kisebb energiafogyasztásukról nem is beszélve. A Mercedes-Benz tehát ezúttal is kitesz magáért a bauma kiállításon, hiszen építőipari teherautói egy sor különleges újdonságot vonultatnak majd fel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.