Városbarát specialisták

Ma még a legtöbb gyártó csak zárt furgonként, illetve mikro- vagy minibuszként kínál tisztán elektromos hajtású kishaszonjárműveket, azonban egyre nagyobb a piaci igény különféle felépítményekkel ellátott fülke-alvázas modellekre is. Ezért az MAN eTGE mostantól dobozos, platós, illetve három irányba billenthető platós kivitelben is készül.

Közzétéve:

 

Európában idén az első öt hónapban több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a 3,0 és 6,0 tonna össztömeg közötti kategóriában, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Azonban nemcsak a mennyiség tekintetében bővülnek az igények, hanem a felhasználási területek változatosságát illetően is. Erre reagálva az MAN neves felépítményező partnerek közreműködésével felépítményezett fülke-alvázas modellekkel egészítette ki az eTGE kínálatát.

A dobozos

A német SPIER Fahrzeugwerk által készített szárazdobozos, teljesen síkpadlós felépítmény belül 3,28 méter hosszú, 2,06 méter széles és 2,0 vagy választhatóan 2,2 méter magas, így 13,5 vagy 14,9 köbméteres rakteret kínál. Az 1,05 méter magas rakodóperemű dobozba egy kihúzható, négyfokú létra segíti a felmászást, míg a megfelelő rakományrögzítést az oldalfalakra és a homlokfalra erősített sínek könnyítik meg. Például Amszterdamban egy bútorkereskedelmi áruházlánc már üzemeltet ilyen dobozos felépítményű MAN eTGE kishaszonjárművet.

A platósok

A szintén német Schoon Fahrzeugsysteme pedig fix vagy három irányba billenthető kivitelben 3,26 méter hosszú és 2,04 méter széles, 0,3 méter magas oldalfalú platókat szállít a fülke-alvázas MAN eTGE járművekhez. Ezek rakfelületén tíz besüllyesztett, nagy terhelhetőségű rögzítőgyűrű áll rendelkezésre. A platós változat hasznos teherbírása 820, míg a három irányba billenthető platósé 750 kilogramm.

Változatlan hajtás

A hajtásláncot azonban nem módosították a fejlesztők. Így a fülke-alvázas modelleket is 100 kilowatt csúcsteljesítményű, 290 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor mozgatja, amely egy 35,8 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagból táplálkozik. Ezzel a WLTP-teszt szerint 115 kilométer a hatótávolságuk, ami valós városi forgalomban felmehet akár 130 kilométerre is. Természetesen a felépítményezett modellek is a biztonsági és kényelmi berendezések éppolyan gazdag választékát kínálják, mint a zárt furgonok. Szériafelszerelésük az automatikus vészfékezés, az aktív sávtartó, a visszagurulás-gátló, az automatikus távfénykapcsolás, az éberségfigyelő, az oldalszélsegéd, a parkolássegítő érzékelők, a LED-es fényszórók, a navigációs rendszer, az automatikus légkondicionáló és a komfortülés a járművezetőnek.

Az MAN eTGE új, felépítményezett fülke-alvázas modelljeinek köszönhetően tehát a bútorszállítástól a belvárosi építkezéseken át a parkfenntartásig számos további alkalmazási területen megjelenhetnek ezek a csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, vagyis városbarát specialisták.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra