Városbarát specialisták

Ma még a legtöbb gyártó csak zárt furgonként, illetve mikro- vagy minibuszként kínál tisztán elektromos hajtású kishaszonjárműveket, azonban egyre nagyobb a piaci igény különféle felépítményekkel ellátott fülke-alvázas modellekre is. Ezért az MAN eTGE mostantól dobozos, platós, illetve három irányba billenthető platós kivitelben is készül.

Közzétéve:

 

Európában idén az első öt hónapban több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a 3,0 és 6,0 tonna össztömeg közötti kategóriában, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Azonban nemcsak a mennyiség tekintetében bővülnek az igények, hanem a felhasználási területek változatosságát illetően is. Erre reagálva az MAN neves felépítményező partnerek közreműködésével felépítményezett fülke-alvázas modellekkel egészítette ki az eTGE kínálatát.

A dobozos

A német SPIER Fahrzeugwerk által készített szárazdobozos, teljesen síkpadlós felépítmény belül 3,28 méter hosszú, 2,06 méter széles és 2,0 vagy választhatóan 2,2 méter magas, így 13,5 vagy 14,9 köbméteres rakteret kínál. Az 1,05 méter magas rakodóperemű dobozba egy kihúzható, négyfokú létra segíti a felmászást, míg a megfelelő rakományrögzítést az oldalfalakra és a homlokfalra erősített sínek könnyítik meg. Például Amszterdamban egy bútorkereskedelmi áruházlánc már üzemeltet ilyen dobozos felépítményű MAN eTGE kishaszonjárművet.

A platósok

A szintén német Schoon Fahrzeugsysteme pedig fix vagy három irányba billenthető kivitelben 3,26 méter hosszú és 2,04 méter széles, 0,3 méter magas oldalfalú platókat szállít a fülke-alvázas MAN eTGE járművekhez. Ezek rakfelületén tíz besüllyesztett, nagy terhelhetőségű rögzítőgyűrű áll rendelkezésre. A platós változat hasznos teherbírása 820, míg a három irányba billenthető platósé 750 kilogramm.

Változatlan hajtás

A hajtásláncot azonban nem módosították a fejlesztők. Így a fülke-alvázas modelleket is 100 kilowatt csúcsteljesítményű, 290 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor mozgatja, amely egy 35,8 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagból táplálkozik. Ezzel a WLTP-teszt szerint 115 kilométer a hatótávolságuk, ami valós városi forgalomban felmehet akár 130 kilométerre is. Természetesen a felépítményezett modellek is a biztonsági és kényelmi berendezések éppolyan gazdag választékát kínálják, mint a zárt furgonok. Szériafelszerelésük az automatikus vészfékezés, az aktív sávtartó, a visszagurulás-gátló, az automatikus távfénykapcsolás, az éberségfigyelő, az oldalszélsegéd, a parkolássegítő érzékelők, a LED-es fényszórók, a navigációs rendszer, az automatikus légkondicionáló és a komfortülés a járművezetőnek.

Az MAN eTGE új, felépítményezett fülke-alvázas modelljeinek köszönhetően tehát a bútorszállítástól a belvárosi építkezéseken át a parkfenntartásig számos további alkalmazási területen megjelenhetnek ezek a csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, vagyis városbarát specialisták.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…