Városbarát specialisták

Ma még a legtöbb gyártó csak zárt furgonként, illetve mikro- vagy minibuszként kínál tisztán elektromos hajtású kishaszonjárműveket, azonban egyre nagyobb a piaci igény különféle felépítményekkel ellátott fülke-alvázas modellekre is. Ezért az MAN eTGE mostantól dobozos, platós, illetve három irányba billenthető platós kivitelben is készül.

Közzétéve:

 

Európában idén az első öt hónapban több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a 3,0 és 6,0 tonna össztömeg közötti kategóriában, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Azonban nemcsak a mennyiség tekintetében bővülnek az igények, hanem a felhasználási területek változatosságát illetően is. Erre reagálva az MAN neves felépítményező partnerek közreműködésével felépítményezett fülke-alvázas modellekkel egészítette ki az eTGE kínálatát.

A dobozos

A német SPIER Fahrzeugwerk által készített szárazdobozos, teljesen síkpadlós felépítmény belül 3,28 méter hosszú, 2,06 méter széles és 2,0 vagy választhatóan 2,2 méter magas, így 13,5 vagy 14,9 köbméteres rakteret kínál. Az 1,05 méter magas rakodóperemű dobozba egy kihúzható, négyfokú létra segíti a felmászást, míg a megfelelő rakományrögzítést az oldalfalakra és a homlokfalra erősített sínek könnyítik meg. Például Amszterdamban egy bútorkereskedelmi áruházlánc már üzemeltet ilyen dobozos felépítményű MAN eTGE kishaszonjárművet.

A platósok

A szintén német Schoon Fahrzeugsysteme pedig fix vagy három irányba billenthető kivitelben 3,26 méter hosszú és 2,04 méter széles, 0,3 méter magas oldalfalú platókat szállít a fülke-alvázas MAN eTGE járművekhez. Ezek rakfelületén tíz besüllyesztett, nagy terhelhetőségű rögzítőgyűrű áll rendelkezésre. A platós változat hasznos teherbírása 820, míg a három irányba billenthető platósé 750 kilogramm.

Változatlan hajtás

A hajtásláncot azonban nem módosították a fejlesztők. Így a fülke-alvázas modelleket is 100 kilowatt csúcsteljesítményű, 290 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor mozgatja, amely egy 35,8 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagból táplálkozik. Ezzel a WLTP-teszt szerint 115 kilométer a hatótávolságuk, ami valós városi forgalomban felmehet akár 130 kilométerre is. Természetesen a felépítményezett modellek is a biztonsági és kényelmi berendezések éppolyan gazdag választékát kínálják, mint a zárt furgonok. Szériafelszerelésük az automatikus vészfékezés, az aktív sávtartó, a visszagurulás-gátló, az automatikus távfénykapcsolás, az éberségfigyelő, az oldalszélsegéd, a parkolássegítő érzékelők, a LED-es fényszórók, a navigációs rendszer, az automatikus légkondicionáló és a komfortülés a járművezetőnek.

Az MAN eTGE új, felépítményezett fülke-alvázas modelljeinek köszönhetően tehát a bútorszállítástól a belvárosi építkezéseken át a parkfenntartásig számos további alkalmazási területen megjelenhetnek ezek a csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, vagyis városbarát specialisták.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra