Városbarát specialisták

Ma még a legtöbb gyártó csak zárt furgonként, illetve mikro- vagy minibuszként kínál tisztán elektromos hajtású kishaszonjárműveket, azonban egyre nagyobb a piaci igény különféle felépítményekkel ellátott fülke-alvázas modellekre is. Ezért az MAN eTGE mostantól dobozos, platós, illetve három irányba billenthető platós kivitelben is készül.

Közzétéve:

 

Európában idén az első öt hónapban több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a 3,0 és 6,0 tonna össztömeg közötti kategóriában, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Azonban nemcsak a mennyiség tekintetében bővülnek az igények, hanem a felhasználási területek változatosságát illetően is. Erre reagálva az MAN neves felépítményező partnerek közreműködésével felépítményezett fülke-alvázas modellekkel egészítette ki az eTGE kínálatát.

A dobozos

A német SPIER Fahrzeugwerk által készített szárazdobozos, teljesen síkpadlós felépítmény belül 3,28 méter hosszú, 2,06 méter széles és 2,0 vagy választhatóan 2,2 méter magas, így 13,5 vagy 14,9 köbméteres rakteret kínál. Az 1,05 méter magas rakodóperemű dobozba egy kihúzható, négyfokú létra segíti a felmászást, míg a megfelelő rakományrögzítést az oldalfalakra és a homlokfalra erősített sínek könnyítik meg. Például Amszterdamban egy bútorkereskedelmi áruházlánc már üzemeltet ilyen dobozos felépítményű MAN eTGE kishaszonjárművet.

A platósok

A szintén német Schoon Fahrzeugsysteme pedig fix vagy három irányba billenthető kivitelben 3,26 méter hosszú és 2,04 méter széles, 0,3 méter magas oldalfalú platókat szállít a fülke-alvázas MAN eTGE járművekhez. Ezek rakfelületén tíz besüllyesztett, nagy terhelhetőségű rögzítőgyűrű áll rendelkezésre. A platós változat hasznos teherbírása 820, míg a három irányba billenthető platósé 750 kilogramm.

Változatlan hajtás

A hajtásláncot azonban nem módosították a fejlesztők. Így a fülke-alvázas modelleket is 100 kilowatt csúcsteljesítményű, 290 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor mozgatja, amely egy 35,8 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagból táplálkozik. Ezzel a WLTP-teszt szerint 115 kilométer a hatótávolságuk, ami valós városi forgalomban felmehet akár 130 kilométerre is. Természetesen a felépítményezett modellek is a biztonsági és kényelmi berendezések éppolyan gazdag választékát kínálják, mint a zárt furgonok. Szériafelszerelésük az automatikus vészfékezés, az aktív sávtartó, a visszagurulás-gátló, az automatikus távfénykapcsolás, az éberségfigyelő, az oldalszélsegéd, a parkolássegítő érzékelők, a LED-es fényszórók, a navigációs rendszer, az automatikus légkondicionáló és a komfortülés a járművezetőnek.

Az MAN eTGE új, felépítményezett fülke-alvázas modelljeinek köszönhetően tehát a bútorszállítástól a belvárosi építkezéseken át a parkfenntartásig számos további alkalmazási területen megjelenhetnek ezek a csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, vagyis városbarát specialisták.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra