Vera, a jövő tehergépkocsija

Verát nem feltétlenül szeretik majd a tehergépkocsi-vezetők, mindenki más viszont jó eséllyel imádni fogja. Ugyanis a mai trendeket, vagyis az elektromos hajtást, a digitalizációt és az önvezetést egyszerre kínálja a hatékony, gazdaságos, környezetkímélő és biztonságos logisztika megteremtése érdekében.

Közzétéve:

Íme, Vera, a Volvo Trucks legújabb tanulmányjárműve. Így képzeli el a svéd gyártó a jövő tehergépkocsiját, legalábbis olyan fuvarfeladatokhoz, amikor adott földrajzi pontok, például logisztikai központok között kell nem túl hosszú útvonalon rendszeresen, nagy mennyiségű árut pontosan szállítani. Ilyen esetekben jól automatizálható a folyamat, ezért a vontató annyira önvezető, hogy már fülkét sem kapott. Persze tisztán elektromos hajtású, ezáltal csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, valamint teljes mértékben hálózatba kapcsolható. A Vera hajtáslánca és akkumulátorcsomagja megegyezik az idén bemutatott Volvo FL Electric és FE Electric tehergépkocsikéval. A kísérleti vontató csupán annyiban hagyományos, hogy kompatibilis a mai szokványos félpótkocsikkal.

Óriási lehetőségek a hálózatba kapcsolhatóságban

Ezek a tehergépkocsik egymáshoz, egy felhőszolgáltatáshoz és egy szállításvezérlési központhoz is online kapcsolódnak. Fejlett rendszereik segítségével centiméteres pontossággal meg tudják határozni aktuális földrajzi helyzetüket, részletesen figyelik és elemzik a közlekedés többi szereplőjének viselkedését, illetve az eseményeket, majd rendkívül pontosan reagálnak ezekre. A szállításvezérlési központ pedig folyamatosan figyelemmel kíséri a szállítási folyamat állapotát. Sőt, pontosan ellenőrzi mindegyik jármű pozícióját, az akkumulátorok töltöttségi szintjét, a rakományt, a szervizelési igényeket és számos más paramétert. Mindezek alapján maximalizálja az üzemidőt és a fuvarozás hatékonyságát, ezzel is hozzájárulva a termelékenység és a gazdaságosság fokozásához, valamint az energiafelhasználás csökkentéséhez.

Nem elég csak a tehergépkocsikat fejleszteni

„A fuvarozási ágazat lehetőségei még nincsenek teljes mértékben kihasználva. Minden jel arra utal, hogy jelentősen nő majd a fuvarozás iránti igény világszerte a következő évtizedben. Ha fenntartható és hatékony módon szeretnénk megfelelni ennek az igénynek, akkor új megoldásokat kell találnunk. A logisztikai rendszereink gördülékeny működtetése érdekében a jelenleginél hatékonyabban kell kihasználnunk az infrastruktúrát. Az általunk kifejlesztett szállítási rendszer fontos kiegészítője lehet a meglévő megoldásoknak, és segíthet megoldani a társadalom, a fuvarozóvállalatok és a fuvaroztató megbízók számos problémáját” – nyilatkozta Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke a Vera projekt kapcsán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.