Vera, a jövő tehergépkocsija

Verát nem feltétlenül szeretik majd a tehergépkocsi-vezetők, mindenki más viszont jó eséllyel imádni fogja. Ugyanis a mai trendeket, vagyis az elektromos hajtást, a digitalizációt és az önvezetést egyszerre kínálja a hatékony, gazdaságos, környezetkímélő és biztonságos logisztika megteremtése érdekében.

Közzétéve:

Íme, Vera, a Volvo Trucks legújabb tanulmányjárműve. Így képzeli el a svéd gyártó a jövő tehergépkocsiját, legalábbis olyan fuvarfeladatokhoz, amikor adott földrajzi pontok, például logisztikai központok között kell nem túl hosszú útvonalon rendszeresen, nagy mennyiségű árut pontosan szállítani. Ilyen esetekben jól automatizálható a folyamat, ezért a vontató annyira önvezető, hogy már fülkét sem kapott. Persze tisztán elektromos hajtású, ezáltal csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, valamint teljes mértékben hálózatba kapcsolható. A Vera hajtáslánca és akkumulátorcsomagja megegyezik az idén bemutatott Volvo FL Electric és FE Electric tehergépkocsikéval. A kísérleti vontató csupán annyiban hagyományos, hogy kompatibilis a mai szokványos félpótkocsikkal.

Óriási lehetőségek a hálózatba kapcsolhatóságban

Ezek a tehergépkocsik egymáshoz, egy felhőszolgáltatáshoz és egy szállításvezérlési központhoz is online kapcsolódnak. Fejlett rendszereik segítségével centiméteres pontossággal meg tudják határozni aktuális földrajzi helyzetüket, részletesen figyelik és elemzik a közlekedés többi szereplőjének viselkedését, illetve az eseményeket, majd rendkívül pontosan reagálnak ezekre. A szállításvezérlési központ pedig folyamatosan figyelemmel kíséri a szállítási folyamat állapotát. Sőt, pontosan ellenőrzi mindegyik jármű pozícióját, az akkumulátorok töltöttségi szintjét, a rakományt, a szervizelési igényeket és számos más paramétert. Mindezek alapján maximalizálja az üzemidőt és a fuvarozás hatékonyságát, ezzel is hozzájárulva a termelékenység és a gazdaságosság fokozásához, valamint az energiafelhasználás csökkentéséhez.

Nem elég csak a tehergépkocsikat fejleszteni

„A fuvarozási ágazat lehetőségei még nincsenek teljes mértékben kihasználva. Minden jel arra utal, hogy jelentősen nő majd a fuvarozás iránti igény világszerte a következő évtizedben. Ha fenntartható és hatékony módon szeretnénk megfelelni ennek az igénynek, akkor új megoldásokat kell találnunk. A logisztikai rendszereink gördülékeny működtetése érdekében a jelenleginél hatékonyabban kell kihasználnunk az infrastruktúrát. Az általunk kifejlesztett szállítási rendszer fontos kiegészítője lehet a meglévő megoldásoknak, és segíthet megoldani a társadalom, a fuvarozóvállalatok és a fuvaroztató megbízók számos problémáját” – nyilatkozta Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke a Vera projekt kapcsán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra