Vera, a jövő tehergépkocsija

Verát nem feltétlenül szeretik majd a tehergépkocsi-vezetők, mindenki más viszont jó eséllyel imádni fogja. Ugyanis a mai trendeket, vagyis az elektromos hajtást, a digitalizációt és az önvezetést egyszerre kínálja a hatékony, gazdaságos, környezetkímélő és biztonságos logisztika megteremtése érdekében.

Közzétéve:

Íme, Vera, a Volvo Trucks legújabb tanulmányjárműve. Így képzeli el a svéd gyártó a jövő tehergépkocsiját, legalábbis olyan fuvarfeladatokhoz, amikor adott földrajzi pontok, például logisztikai központok között kell nem túl hosszú útvonalon rendszeresen, nagy mennyiségű árut pontosan szállítani. Ilyen esetekben jól automatizálható a folyamat, ezért a vontató annyira önvezető, hogy már fülkét sem kapott. Persze tisztán elektromos hajtású, ezáltal csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, valamint teljes mértékben hálózatba kapcsolható. A Vera hajtáslánca és akkumulátorcsomagja megegyezik az idén bemutatott Volvo FL Electric és FE Electric tehergépkocsikéval. A kísérleti vontató csupán annyiban hagyományos, hogy kompatibilis a mai szokványos félpótkocsikkal.

Óriási lehetőségek a hálózatba kapcsolhatóságban

Ezek a tehergépkocsik egymáshoz, egy felhőszolgáltatáshoz és egy szállításvezérlési központhoz is online kapcsolódnak. Fejlett rendszereik segítségével centiméteres pontossággal meg tudják határozni aktuális földrajzi helyzetüket, részletesen figyelik és elemzik a közlekedés többi szereplőjének viselkedését, illetve az eseményeket, majd rendkívül pontosan reagálnak ezekre. A szállításvezérlési központ pedig folyamatosan figyelemmel kíséri a szállítási folyamat állapotát. Sőt, pontosan ellenőrzi mindegyik jármű pozícióját, az akkumulátorok töltöttségi szintjét, a rakományt, a szervizelési igényeket és számos más paramétert. Mindezek alapján maximalizálja az üzemidőt és a fuvarozás hatékonyságát, ezzel is hozzájárulva a termelékenység és a gazdaságosság fokozásához, valamint az energiafelhasználás csökkentéséhez.

Nem elég csak a tehergépkocsikat fejleszteni

„A fuvarozási ágazat lehetőségei még nincsenek teljes mértékben kihasználva. Minden jel arra utal, hogy jelentősen nő majd a fuvarozás iránti igény világszerte a következő évtizedben. Ha fenntartható és hatékony módon szeretnénk megfelelni ennek az igénynek, akkor új megoldásokat kell találnunk. A logisztikai rendszereink gördülékeny működtetése érdekében a jelenleginél hatékonyabban kell kihasználnunk az infrastruktúrát. Az általunk kifejlesztett szállítási rendszer fontos kiegészítője lehet a meglévő megoldásoknak, és segíthet megoldani a társadalom, a fuvarozóvállalatok és a fuvaroztató megbízók számos problémáját” – nyilatkozta Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke a Vera projekt kapcsán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra