Villannyal a csúcsra

Mindig is kiváló terepe volt az autóversenyzés az új műszaki megoldások tesztelésének. Egyfelől itt extrém igénybevételnek lehet kitenni a járműveket, másrészt ezzel remekül ráirányítható a közvélemény figyelme az újdonságokban rejlő lehetőségekre. A DAF anyavállalata, a PACCAR is így gondolkozott, amikor egy Kenworth T680 üzemanyagcellás elektromos és egy Peterbilt Model 579EV akkumulátoros elektromos nyerges vontatót hajszolt végig a legendás coloradói Pikes Peak hegyi felfutó verseny útvonalán.

Közzétéve:

Észak-Amerikában a Sziklás-hegység legmagasabb csúcsa a 4300 méter magas Pikes Peak. Az ide felvezető út felső, 156 kanyarból és 7-10 százalékos meredekségű szakaszokból álló, húsz kilométer hosszú, 1440 méter szintkülönbséget leküzdő részén 1916 óta évente megrendezik a Pikes Peak International Hill Climb elnevezésű nemzetközi hegyi felfutó versenyt. Korábban a pálya jó része még murvás volt, azonban 2011-re az egészet leaszfaltozták. A rendkívüli kihívást jelentő Pikes Peak versenyek hangulatából kiváló ízelítőt ad az 1988-as futamról készített Climb Dance című film, amelyben Ari Vatanen finn ralipilóta új rekordot felállítva győzött Peugeot 405 Turbo 16 autójával. Persze a Pikes Peaken nemcsak személyautók indulhatnak, hanem szinte mindenféle jármű a motorkerékpároktól a tehergépjárművekig.

Előnyben az elektromosok

Mostanság tisztán elektromos hajtású gépkocsik is egyre gyakrabban teljesítik a Pikes Peak távját, méghozzá igen szép eredményekkel. Ez a villanymotorok egyenletesen leadott nagy nyomatéka mellett annak is köszönhető, hogy ezek működését nem befolyásolja az ekkora tengerszint feletti magasságon már számottevő levegőritkulás, amelyet bizony még a turbófeltöltős belső égésű erőforrások is jócskán megéreznek. Polikarbonát előtető és tető.

Dupla siker

Ezen felbuzdulva a PACCAR két alternatív hajtású nyerges vontatóját is próbára tette a Pikes Peak útvonalán. A Kenworth T680 modellt a Toyota hidrogénnel működő, 350 kilowatt legnagyobb teljesítményű, üzemanyagcellás elektromos hajtáslánca repítette a csúcsra. Ennek a technikának az egyik nagy előnye, hogy 15 perces tankolási idő mellett 563 kilométer hatótávolságot biztosít egy nyerges szerelvény számára. A Peterbilt Model 579EV modellnek pedig egy külső forrásból feltölthető lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagról táplált, 500 kilowatt legnagyobb teljesítményű villanymotor segítette a versenytáv gyors leküzdését. Egy ilyen nyerges vontató egyébként közúti fuvarozás során szerelvényben használva 3-4 óra gyorstöltés után akár 241 kilométert is megtehet. A PACCAR összegzése szerint mindkét alternatív hajtású jármű kimagasló teljesítményt és vezethetőséget nyújtott a világ egyik leghíresebb és legnehezebb hegyi felfutó versenypályáján.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős…

Nehézsúlyban is biztonságosan

Hatalmas kerekeken és súlyos rakományokkal robogó, leginkább tehervonatra emlékeztető kamionkonvojok – és napi szinten súlyos balesetek. Ki ne rettent volna már meg egyszer-egyszer a szemből elhúzó vagy épp közvetlenül mellettünk dübörgő, negyventonnás szerelvényektől? Miután az…

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…