Villanybuszokra szabva

Elsőre talán túlzásnak hangzik, de egy elektromos városi busz valóban másfajta gumiabroncsokat igényel, mint hagyományos hajtásláncú megfelelője. Ezért a Continental szoros együttműködésbe kezdett a tisztán villanyhajtású buszok egyik legjelentősebb és legtapasztaltabb európai gyártójával, a holland VDL Bus & Coach vállalattal. Céljuk egy minden szempontból optimális abroncs megalkotása a közeljövőben egyre jobban elterjedő elektromos buszok számára.

Közzétéve:

Számos sajátos követelményt támaszt a városi autóbuszok elektromos hajtása a gumiabroncsokkal szemben. Például elinduláskor és gyorsításkor jóval nagyobb nyomatékot kell elviselniük a gumiknak, mint a dízelmotoros modellek esetében. Lassításkor a fékenergiát visszatermelő rekuperációs fékezés jelent nagyobb igénybevételt a hajtott tengely abroncsainak a belső égésű erőforrással hajtott buszok fékrendszeréhez képest. Továbbá az abroncsoknak jóval csendesebben kell futniuk, hiszen maguk az elektromos járművek is lényegesen kisebb zajszinttel működnek, így feltűnőbb lenne a hangjuk, rontva az utasok komfortérzetét. Míg az akkumulátorcsomagok számottevő tömege miatt általában nagyobb teherbírású gumiabroncsok szükségesek, mint a dízelek esetében. Természetesen a futásteljesítmény, valamint a fékezhetőségi és irányíthatósági tulajdonságok tekintetében sem késztethetik kompromisszumra az üzemeltetőket ezek a gumik.

Gyorsan jót

Mindezeket a szempontokat figyelembe véve fejlesztette ki a Continental a holland buszgyártó közreműködésével azokat a kézzel vágott mintázatú prototípusait, amelyeket jelenleg VDL Citea városi buszokon tesztel a Contidrom próbapályán. A teszteredmények szerint ezek az új abroncsok különösen jól teljesítenek vizes útfelületen az irányíthatóság és a fékezhetőség tekintetében. Továbbá a neves abroncsgyártó célja, hogy az első prototípus elkészítésétől a sorozatgyártás megkezdéséig jellemzően három-ötéves fejlesztési ciklust most lerövidítse. Méghozzá amellett, hogy merőben új ötleteket, illetve elképzeléseket is bevet a fejlesztés során.

Jelentős előrelépés sok területen

Nem véletlen a sietség, ugyanis a VDL Bus & Coach idén ősszel a brüsszeli Busworld kiállításon tartja az elektromos Citea teljesen új generációjának a világpremierjét. Az előzetes információk szerint ezt a négyféle, 12,2, 13,5, 14,9 és 18,1 méter hosszúságban elérhető buszt már kifejezetten az elektromos hajtáslánc köré tervezik. Ennek eredményeként például az akkumulátorcsomag a padlóban kap majd helyet, számottevően javítva a jármű menetstabilitását, tömegeloszlását és utaskapacitását. Míg a kompozitból készülő oldalfalainak tömege 15 százalékkal csökken a mostaniakéhoz képest. Az új generáció energiafogyasztása pedig akár harminc százalékkal is kisebb lehet majd a jelenlegihez viszonyítva a hatékony részegységeknek, a kis tömegnek, a kiváló hőszigetelésnek, az aerodinamikus kialakításnak és az optimalizált energiamenedzsmentnek köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy az új busz hatótávolsága elérheti akár a hatszáz kilométert is. Úgy tűnik tehát, hogy az új elektromos VDL Citea valóban magasra teszi majd a lécet a piacon, és ehhez a Continental korszerű gumiabroncsai is hozzájárulnak. Természetesen ezek az új abroncsok más elektromos buszokhoz is rendelkezésre állnak a későbbiekben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra