Villanybuszokra szabva

Elsőre talán túlzásnak hangzik, de egy elektromos városi busz valóban másfajta gumiabroncsokat igényel, mint hagyományos hajtásláncú megfelelője. Ezért a Continental szoros együttműködésbe kezdett a tisztán villanyhajtású buszok egyik legjelentősebb és legtapasztaltabb európai gyártójával, a holland VDL Bus & Coach vállalattal. Céljuk egy minden szempontból optimális abroncs megalkotása a közeljövőben egyre jobban elterjedő elektromos buszok számára.

Közzétéve:

Számos sajátos követelményt támaszt a városi autóbuszok elektromos hajtása a gumiabroncsokkal szemben. Például elinduláskor és gyorsításkor jóval nagyobb nyomatékot kell elviselniük a gumiknak, mint a dízelmotoros modellek esetében. Lassításkor a fékenergiát visszatermelő rekuperációs fékezés jelent nagyobb igénybevételt a hajtott tengely abroncsainak a belső égésű erőforrással hajtott buszok fékrendszeréhez képest. Továbbá az abroncsoknak jóval csendesebben kell futniuk, hiszen maguk az elektromos járművek is lényegesen kisebb zajszinttel működnek, így feltűnőbb lenne a hangjuk, rontva az utasok komfortérzetét. Míg az akkumulátorcsomagok számottevő tömege miatt általában nagyobb teherbírású gumiabroncsok szükségesek, mint a dízelek esetében. Természetesen a futásteljesítmény, valamint a fékezhetőségi és irányíthatósági tulajdonságok tekintetében sem késztethetik kompromisszumra az üzemeltetőket ezek a gumik.

Gyorsan jót

Mindezeket a szempontokat figyelembe véve fejlesztette ki a Continental a holland buszgyártó közreműködésével azokat a kézzel vágott mintázatú prototípusait, amelyeket jelenleg VDL Citea városi buszokon tesztel a Contidrom próbapályán. A teszteredmények szerint ezek az új abroncsok különösen jól teljesítenek vizes útfelületen az irányíthatóság és a fékezhetőség tekintetében. Továbbá a neves abroncsgyártó célja, hogy az első prototípus elkészítésétől a sorozatgyártás megkezdéséig jellemzően három-ötéves fejlesztési ciklust most lerövidítse. Méghozzá amellett, hogy merőben új ötleteket, illetve elképzeléseket is bevet a fejlesztés során.

Jelentős előrelépés sok területen

Nem véletlen a sietség, ugyanis a VDL Bus & Coach idén ősszel a brüsszeli Busworld kiállításon tartja az elektromos Citea teljesen új generációjának a világpremierjét. Az előzetes információk szerint ezt a négyféle, 12,2, 13,5, 14,9 és 18,1 méter hosszúságban elérhető buszt már kifejezetten az elektromos hajtáslánc köré tervezik. Ennek eredményeként például az akkumulátorcsomag a padlóban kap majd helyet, számottevően javítva a jármű menetstabilitását, tömegeloszlását és utaskapacitását. Míg a kompozitból készülő oldalfalainak tömege 15 százalékkal csökken a mostaniakéhoz képest. Az új generáció energiafogyasztása pedig akár harminc százalékkal is kisebb lehet majd a jelenlegihez viszonyítva a hatékony részegységeknek, a kis tömegnek, a kiváló hőszigetelésnek, az aerodinamikus kialakításnak és az optimalizált energiamenedzsmentnek köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy az új busz hatótávolsága elérheti akár a hatszáz kilométert is. Úgy tűnik tehát, hogy az új elektromos VDL Citea valóban magasra teszi majd a lécet a piacon, és ehhez a Continental korszerű gumiabroncsai is hozzájárulnak. Természetesen ezek az új abroncsok más elektromos buszokhoz is rendelkezésre állnak a későbbiekben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Történelmet írt

Idén húszéves a Volvo I-Shift automatizált sebességváltó, amely vastag betűkkel írta be magát a teherautó-ipar történelemkönyvébe. Sőt, valójában a mai napig írja ezt a történetet, hiszen folyamatosan fejlesztik, így rendszeresen új, innovatív funkciókkal egészül ki.…

Villanybuszokra szabva

Elsőre talán túlzásnak hangzik, de egy elektromos városi busz valóban másfajta gumiabroncsokat igényel, mint hagyományos hajtásláncú megfelelője. Ezért a Continental szoros együttműködésbe kezdett a tisztán villanyhajtású buszok egyik legjelentősebb és legtapasztaltabb európai gyártójával, a holland…

Maximális tér, minimális tömeg

Ékes példája az új Mega Lightplus félpótkocsi a Kögel hatékonyságot, illetve fenntarthatóságot fokozó törekvéseinek. Ugyanis jelentősen kisebb a saját tömege a Mega típushoz képest, még tágasabb és jobban kihasználható a raktere, valamint számos praktikus opcionális…

Igényes igáslovak

Két évvel ezelőtt próbaképpen beszerzett egy Ford Trucks F-Max nyerges vontatót az Unitranscoop Kft., ma pedig a kedvező tapasztalatok hatására már hat ilyen jármű dolgozik a flottában. Méghozzá tartályos, illetve silós félpótkocsikkal, és olykor négykezes…

Gyorsan, jól, gazdaságosan

Ha valaki rövid határidővel jó minőséget kedvező áron szeretne kapni, akkor általában ebből legfeljebb kettő szokott teljesülni. Nos, a Ford Trucks F-Max esetében ez a mesterhármas egyszerre is elérhető, legalábbis a Pannon Express Kft. ügyvezető…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra