Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak. Holott sokan továbbra is az eredeti rendeltetésüknek megfelelő pickupokat keresnek, főként a fejlődő országokban. Ez hívta életre a Toyota Hilux Champ típust.

Közzétéve:

Igazi hiánypótló termékként mutatta be tavaly év végén a Toyota a Hilux Champ pickupot. A Thaiföldön készülő jármű prototípusa az IMV 0 kódnevet kapta, ugyanis a japán gyártó húsz évvel ezelőtt bevezetett Innovative International Multi-purpose Vehicle elnevezésű platformján alapul, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta többek között a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.

Akkora, mint a Hilux

A Hilux Champ a főbb paramétereit tekintve ugyanazt a méretosztályt képviseli, mint a hazánkban is igen népszerű Hilux. A rövidfülkés, kétszemélyes pickup kétféle tengelytávot, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotort, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltót kínál, és jelenleg tizenegyféle változatban készül. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű modell 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, míg a tengelytávolsága 3085 milliméter. A 2,79 tonna legnagyobb megengedett össztömege 1,0 tonna hasznos teherbírást tesz lehetővé.

Sokoldalú alkalmazhatóság

Ám a Toyota valójában nem pusztán egy praktikus és igen kedvező vételárú pickupot kínál a Hilux Champ által, hanem egy teljes körű és rugalmasan személyre szabható mobilitási megoldást. Gazdaságos fenntartását a minimális karbantartási költségek is elősegítik, alvázát pedig a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel különösen jól előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, hogy az ügyfelek gyorsan és olcsón hozzájuthassanak a számukra ideális munkaeszközhöz vagy éppen hobbijárműhöz. A Hilux Champ tehát éppúgy kialakítható emelőkosaras járműnek, mint büfékocsinak, mozgóboltnak, mobil állatkórháznak vagy expedíciós lakóautónak, hogy csak néhány példát említsünk a szinte végtelen alkalmazási lehetőségekre. Ezenkívül a Toyota már előre több mint száz járműátépítő cég rendelkezésére bocsátotta a pickup dokumentációit, hogy felkészülhessenek az átalakításokra. Az értékesítők pedig megkapták az ezzel foglalkozó partnerek listáját, hogy beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába. Az ügyfelek tehát komplett csomagként mindent egy helyen megkaphatnak a márkakereskedésekben.

Komplett üzleti modellek

Sőt, még ennél is többet, ugyanis a Toyota a Hilux Champ mellé teljes körű üzleti megoldásokat is kínál számukra, például személyre szabott franchise-szerződést egy új vállalkozás elindításához. Természetesen nemcsak az egyéni vállalkozókat tudják ennyire rugalmasan és átfogóan kiszolgálni a márkakereskedők, hanem a flottabeszerző vállalati ügyfeleket is. A színvonalas szolgáltatás részét képezik a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciói is, például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és rugalmas bérleti szerződésekkel. Persze a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. Míg a márkaszervizek soron kívüli gyors kiszolgálással és helyszíni szervizeléssel is segítik az üzemeltetőket. A Toyota a Hilux Champ típussal tehát úgy tért vissza a pickupok eredeti koncepciójához, hogy közben a kísérő szolgáltatások terén egy merőben új világot képvisel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…