Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását, így igazi legendaként tértek vissza a Dakar-rali látványos és izgalmas világába.

Közzétéve:

Idén először indult a Dakar Classic Rally versenyen a menetfúró és menetvágó szerszámok egyik világszinten vezető gyártója, a Völkel által alapított Völkel Dakar Team csapat. A német társulat pedig két Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautóval is rajthoz állt az összesen közel nyolcezer kilométer hosszú és két hétig tartó sivatagi megmérettetésen.

Versenyzésre születtek

A masszív felépítésükről és nagy teljesítményükről híres Mercedes-Benz NG szervizkocsikat először a Mitsubishi Dakar Team állította csatasorba 1986-ban és 1987-ben. Lenyűgöző méretű, 18,5 literes, V10-es dízelmotorjuk eredetileg 360 lóerő legnagyobb teljesítményt nyújtott. Ez akár 125 kilométer/óra sebesség eléréséhez segítette hozzá a háromtengelyes, összkerékhajtású teherautókat, amelyek kiválóan megfeleltek a Dakar-rali kemény kihívásainak teljesítéséhez. Így aztán egészen 2009-ig minden évben részt vettek ezen a legendás terepversenyen. Igen hosszú és sikeres dakaros karrierjük után a JDM Catering csapatához kerültek, ahol 2020-ig szolgáltak derekasan az Africa Race versenyeken. Ekkor a két öregfiút megvette a Jörg Sand és Bastian Klausing által vezetett Rally Raid Service GmbH, amely alaposan felújította és a további versenyzésre is megfelelően felkészítette őket.

Folytatódó sikerek

Olyannyira remek munkát végeztek, hogy a prológ és az első három szakasz után a Jörg Sand által vezetett és Patrick Diemer által navigált Mercedes-Benz NG teherautó az előkelő kilencedik helyen állt a versenyben, végül pedig tizenegyedikként értek célba. Ám legalább ennyire fontos, hogy a két csillagos kamion megbízható és kiváló támogatást nyújtott a Völkel Dakar Team szervizcsapatának. A sokat látott járműpáros azonban nemcsak műszaki paramétereivel és robusztusságával tűnik ki, hanem azzal is, hogy már számos ünnepelt híresség vezette őket. Többek között a Dakar-győztes Henry Magne és Thierry Viadot is, akik éppúgy jól ismert legendák a Dakar-rajongók szemében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra