Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását, így igazi legendaként tértek vissza a Dakar-rali látványos és izgalmas világába.

Közzétéve:

Idén először indult a Dakar Classic Rally versenyen a menetfúró és menetvágó szerszámok egyik világszinten vezető gyártója, a Völkel által alapított Völkel Dakar Team csapat. A német társulat pedig két Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautóval is rajthoz állt az összesen közel nyolcezer kilométer hosszú és két hétig tartó sivatagi megmérettetésen.

Versenyzésre születtek

A masszív felépítésükről és nagy teljesítményükről híres Mercedes-Benz NG szervizkocsikat először a Mitsubishi Dakar Team állította csatasorba 1986-ban és 1987-ben. Lenyűgöző méretű, 18,5 literes, V10-es dízelmotorjuk eredetileg 360 lóerő legnagyobb teljesítményt nyújtott. Ez akár 125 kilométer/óra sebesség eléréséhez segítette hozzá a háromtengelyes, összkerékhajtású teherautókat, amelyek kiválóan megfeleltek a Dakar-rali kemény kihívásainak teljesítéséhez. Így aztán egészen 2009-ig minden évben részt vettek ezen a legendás terepversenyen. Igen hosszú és sikeres dakaros karrierjük után a JDM Catering csapatához kerültek, ahol 2020-ig szolgáltak derekasan az Africa Race versenyeken. Ekkor a két öregfiút megvette a Jörg Sand és Bastian Klausing által vezetett Rally Raid Service GmbH, amely alaposan felújította és a további versenyzésre is megfelelően felkészítette őket.

Folytatódó sikerek

Olyannyira remek munkát végeztek, hogy a prológ és az első három szakasz után a Jörg Sand által vezetett és Patrick Diemer által navigált Mercedes-Benz NG teherautó az előkelő kilencedik helyen állt a versenyben, végül pedig tizenegyedikként értek célba. Ám legalább ennyire fontos, hogy a két csillagos kamion megbízható és kiváló támogatást nyújtott a Völkel Dakar Team szervizcsapatának. A sokat látott járműpáros azonban nemcsak műszaki paramétereivel és robusztusságával tűnik ki, hanem azzal is, hogy már számos ünnepelt híresség vezette őket. Többek között a Dakar-győztes Henry Magne és Thierry Viadot is, akik éppúgy jól ismert legendák a Dakar-rajongók szemében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…