A 2021-es Év Haszonjárművei

Ezúttal rendhagyó módon a megelőző év végéig csak az Év Tehergépkocsija és az Év Kishaszonjárműve díjat osztották ki, az Év Autóbusza címet nem, ugyanis a vírushelyzet miatt meghiúsult a nagy buszos összehasonlító teszt. A 2021-es Év Tehergépkocsija az új generációs MAN TGX, a 2021-es Év Kishaszonjárműve pedig a Citroën ë-Jumpy, Opel/Vauxhall Vivaro-e és Peugeot e-Expert néven is futó típus.

Közzétéve:

Több mint ötéves igen intenzív és mindenre kiterjedő fejlesztőmunka eredményeként mutatkozott be tavaly februárban, Bilbao városában az MAN új TG-családja, amelynek zászlóshajója, a TGX sikeresen elnyerte a szakma egyik legrangosabb kitüntetését, a 2021-es Év Tehergépkocsija címet (ITOY – International Truck of the Year). Mivel tavaly a vírushelyzet miatt törölték a naptárból a haszonjármű-kiállításokat, Andreas Tostmann, az MAN Truck & Bus elnök-vezérigazgatója egy virtuális ünnepség keretében vette át a díjat Gianenrico Griffinitől, a zsűri elnökétől.

Megalapozott döntés

A 24 neves európai szakújságíróból álló döntőbizottság az indoklásában kihangsúlyozta az új generációs TGX vezetési kényelmét, teljesen digitális műszerpaneljét, tág tartományban állítható multifunkciós kormánykerekének könnyen kezelhető és sok funkciót vezérlő gombjait, valamint az információs és szórakoztatórendszer merőben új kezelőelemét, az MAN SmartSelect forgókapcsolót. Ezenkívül a zsűritagok elismeréssel nyilatkoztak a fülke teljesen új pihenő- és életteréről, a típus kiváló üzemanyag-hatékonyságáról, illetve az új biztonsági megoldásairól is, mint például a radaros oldalsó holttérfigyelő és a sávba aktívan visszatérítő rendszer. Természetesen a hálózatba kapcsolhatóság és így a digitális szolgáltatások tekintetében is jelentős innovációknak teret adó új elektromos, illetve elektronikus rendszert is kiemelték indoklásukban a szakújságírók. „Az új MAN TGX jelentős előrelépést képvisel a járművezetői kényelem, az üzemanyag-hatékonyság, a hálózatba kapcsolhatóság és az ember-gép kezelői felület tekintetében. Ez egy jövőbeli elvárások teljesítésére is felkészített tehergépkocsi, amely a ma és a holnap fuvarozási igényeinek egyaránt megfelel” – foglalta össze a zsűri véleményét Gianenrico Griffini.

Kisteherautó bérlés

Győztes ikrek

Maga a Citroën ë-Jumpy, Opel/Vauxhall Vivaro-e és Peugeot e-Expert néven is ismert típus nem új, hiszen 2016-ban mutatkozott be, azonban tisztán elektromos hajtású változata tavaly jelent meg mindegyik gyártó kínálatában, és rögtön el is nyerte a 2021-es Év Kishaszonjárműve díjat. Ne feledjük, hogy a Toyota Proace is ennek a népes családnak a tagja, ám a díjat csak a PSA-csoport márkái kapták meg! Az átadást persze ez esetben is virtuális ünnepség keretében tartották. A 24 nemzetközi szakújságíróból álló és Jarlath Sweeney által vezetett zsűri döntésében az egyik legfontosabb érvet az akár 330 kilométer hatótávolság jelentette, hiszen ez a kishaszonjárművek alkalmazásainak túlnyomó többségében bőven elég egy munkanapra. Szintén sokat nyomott a latban, hogy a tisztán elektromos hajtású modellek a raktér mérete és terhelhetősége, valamint a vezethetőség terén sem nyújtanak kevesebbet, mint a belső égésű motorral hajtott társaik. Idén harmincadik alkalommal osztották ki az Év Kishaszonjárműve díjat, és ha az Opel korábbi, még a Renault-val közös típusainak győzelmét is beleszámítjuk, akkor azt mondhatjuk, hogy a PSA-csoport nyolcadszorra nyerte el ezt a megtisztelő címet.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra