A fenntartható jövő abroncsai

Több izgalmas kísérleti projektet is elkezdett a Goodyear, amelyek eredményei hozzájárulhatnak a közlekedés fenntarthatóságának megteremtéséhez. Az egyik az önvezető tehergépjárművek gumiabroncsaival, a másik pedig az abroncsgyártásban a kőolaj, mint nyersanyag kiváltásával kapcsolatos.

Közzétéve:

Napjainkban egyre gyakoribb, hogy járműipari óriásvállalatok startupcégekkel közösen folytatnak kísérleti projekteket innovatív műszaki megoldások kifejlesztéséhez. Például a Goodyear nemrég a tehergépkocsik önvezető rendszereivel foglalkozó TuSimple vállalattal lépett stratégiai partnerkapcsolatba. Az együttműködés keretében a Goodyear gumiabroncsokat, illetve abroncsjavítási szolgáltatásokat nyújt majd a TuSimple négyes szintű önvezető teherautóihoz, hogy azok biztonságosabban és gördülékenyebben üzemelhessenek a közúti tesztelésük során. Mindeközben a két vállalat szakemberei az abroncskopás tanulmányozásával igyekeznek majd feltárni, hogy a gumiabroncsokkal kapcsolatosan milyen eltérések mutatkozhatnak az önvezető és az ember által vezetett tehergépkocsik esetében. Ezek az eredmények pedig az önvezetés elterjedésével hozzájárulhatnak majd a kisebb környezeti terhelésű gumiabroncsok kifejlesztéséhez.

Kőolaj helyett szójaolaj

A Goodyear fenntartható jövő iránti elkötelezettségét az a célkitűzés is kiválóan igazolja, amelynek értelmében a vállalat elhatározta, hogy 2040-re teljesen kiváltja a kőolajat, mint nyersanyagot az abroncstermelésében. Ennek megvalósításához a Goodyear egyik új kísérleti projektje alapján megfelelő alternatíva lehet a szójababból kisajtolt olaj. A megoldás további előnye, hogy a szójaolaj könnyebben elegyedik a gumikeverék polimerjeivel, ami mérsékli a gyártás energiaszükségletét és ezáltal az üvegházgázok kibocsátásának mértékét. Mindkét projekt jól mutatja tehát a Goodyear hosszú távú és innovatív szemléletét a fenntartható közlekedés kialakítását illetően.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra