A fenntartható jövő abroncsai

Több izgalmas kísérleti projektet is elkezdett a Goodyear, amelyek eredményei hozzájárulhatnak a közlekedés fenntarthatóságának megteremtéséhez. Az egyik az önvezető tehergépjárművek gumiabroncsaival, a másik pedig az abroncsgyártásban a kőolaj, mint nyersanyag kiváltásával kapcsolatos.

Közzétéve:

Napjainkban egyre gyakoribb, hogy járműipari óriásvállalatok startupcégekkel közösen folytatnak kísérleti projekteket innovatív műszaki megoldások kifejlesztéséhez. Például a Goodyear nemrég a tehergépkocsik önvezető rendszereivel foglalkozó TuSimple vállalattal lépett stratégiai partnerkapcsolatba. Az együttműködés keretében a Goodyear gumiabroncsokat, illetve abroncsjavítási szolgáltatásokat nyújt majd a TuSimple négyes szintű önvezető teherautóihoz, hogy azok biztonságosabban és gördülékenyebben üzemelhessenek a közúti tesztelésük során. Mindeközben a két vállalat szakemberei az abroncskopás tanulmányozásával igyekeznek majd feltárni, hogy a gumiabroncsokkal kapcsolatosan milyen eltérések mutatkozhatnak az önvezető és az ember által vezetett tehergépkocsik esetében. Ezek az eredmények pedig az önvezetés elterjedésével hozzájárulhatnak majd a kisebb környezeti terhelésű gumiabroncsok kifejlesztéséhez.

Kőolaj helyett szójaolaj

A Goodyear fenntartható jövő iránti elkötelezettségét az a célkitűzés is kiválóan igazolja, amelynek értelmében a vállalat elhatározta, hogy 2040-re teljesen kiváltja a kőolajat, mint nyersanyagot az abroncstermelésében. Ennek megvalósításához a Goodyear egyik új kísérleti projektje alapján megfelelő alternatíva lehet a szójababból kisajtolt olaj. A megoldás további előnye, hogy a szójaolaj könnyebben elegyedik a gumikeverék polimerjeivel, ami mérsékli a gyártás energiaszükségletét és ezáltal az üvegházgázok kibocsátásának mértékét. Mindkét projekt jól mutatja tehát a Goodyear hosszú távú és innovatív szemléletét a fenntartható közlekedés kialakítását illetően.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra