A fenntartható jövő abroncsai

Több izgalmas kísérleti projektet is elkezdett a Goodyear, amelyek eredményei hozzájárulhatnak a közlekedés fenntarthatóságának megteremtéséhez. Az egyik az önvezető tehergépjárművek gumiabroncsaival, a másik pedig az abroncsgyártásban a kőolaj, mint nyersanyag kiváltásával kapcsolatos.

Közzétéve:

Napjainkban egyre gyakoribb, hogy járműipari óriásvállalatok startupcégekkel közösen folytatnak kísérleti projekteket innovatív műszaki megoldások kifejlesztéséhez. Például a Goodyear nemrég a tehergépkocsik önvezető rendszereivel foglalkozó TuSimple vállalattal lépett stratégiai partnerkapcsolatba. Az együttműködés keretében a Goodyear gumiabroncsokat, illetve abroncsjavítási szolgáltatásokat nyújt majd a TuSimple négyes szintű önvezető teherautóihoz, hogy azok biztonságosabban és gördülékenyebben üzemelhessenek a közúti tesztelésük során. Mindeközben a két vállalat szakemberei az abroncskopás tanulmányozásával igyekeznek majd feltárni, hogy a gumiabroncsokkal kapcsolatosan milyen eltérések mutatkozhatnak az önvezető és az ember által vezetett tehergépkocsik esetében. Ezek az eredmények pedig az önvezetés elterjedésével hozzájárulhatnak majd a kisebb környezeti terhelésű gumiabroncsok kifejlesztéséhez.

Kőolaj helyett szójaolaj

A Goodyear fenntartható jövő iránti elkötelezettségét az a célkitűzés is kiválóan igazolja, amelynek értelmében a vállalat elhatározta, hogy 2040-re teljesen kiváltja a kőolajat, mint nyersanyagot az abroncstermelésében. Ennek megvalósításához a Goodyear egyik új kísérleti projektje alapján megfelelő alternatíva lehet a szójababból kisajtolt olaj. A megoldás további előnye, hogy a szójaolaj könnyebben elegyedik a gumikeverék polimerjeivel, ami mérsékli a gyártás energiaszükségletét és ezáltal az üvegházgázok kibocsátásának mértékét. Mindkét projekt jól mutatja tehát a Goodyear hosszú távú és innovatív szemléletét a fenntartható közlekedés kialakítását illetően.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…