Ajtót nyit a világra

Már eddig is sikeresen szerepelt a piacon a kifejezetten városi alkalmazásokra kifejlesztett, süllyesztett fülkés Scania L-széria, hiszen kényelmes és gyors be-, illetve kiszállást, könnyű átjárhatóságot és a jármű közvetlen környezetére jobb rálátást nyújt. Egyszóval ideális eszköz városi hulladékgyűjtéshez, más kommunális feladatokhoz vagy elosztófuvarozáshoz. A teljesen üvegezett, befelé nyíló bolygóajtóval azonban most még egy lapáttal rátett erre a svéd gyártó.

Közzétéve:

Kezdetben csak a tehergépkocsikon megszokott, hagyományos ajtókkal készült a Scania legfiatalabb típusa, az L-széria. Ezt egészítette ki a Scania City Safe Window, vagyis a kísérőoldali ajtó alsó felére rendelhető üvegablak, amely jobb rálátást nyújt a jármű melletti holttérre. Így a járművezető könnyebben észreveheti például a gyalogosokat, kerékpárosokat vagy egyéb alacsony akadályokat, például a járdaszegélyt.

Azonban egy zsúfolt városi forgalomban dolgozó tehergépkocsi esetében sohasem lehet elég a szabad, közvetlen látómezőből. Ezért a Scania most már a városi buszokéhoz hasonló, tetőtől talpig egyetlen nagy üvegfelületből álló ajtót is kínál az L-szériához. Ez kétségkívül jelentősen csökkenti a jármű melletti holtteret, ezáltal hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.

Biztonság és kényelem kéz a kézben

Az új üvegajtó azonban nemcsak a biztonságot fokozza, hanem a kényelmet is, hiszen éppúgy befelé és gyorsan nyílik, mint a városi buszok jól ismert és bevált bolygóajtaja. Ez pedig lényegesen megkönnyíti a be- és kiszállást a személyzet számára. Korántsem elhanyagolható ennek hatása egy olyan alkalmazási területen, ahol a munkatársaknak naponta akár százszor kell ki- és beszállniuk. Tehát valamelyest ez az előny is segíthet az üzemeltetőknek a munkaerő megtartásában, illetve toborzásában. A Scania L-széria pedig ezáltal még népszerűbbé válhat a városi tehergépkocsik piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Rekordtáv hidrogénnel

Sikeresen áttörte az üzemanyagcellás nehéz-teherautók hatótávolságának ezer kilométeres lélektani határát a Mercedes-Benz GenH2 prototípus. A folyékony hidrogénnel hajtott nyerges szerelvény negyven tonna összgördülőtömeggel egészen pontosan 1047 kilométert tett meg Wörth és Berlin között feltöltés nélkül,…

Lakóautó a jövőből

Már több mint negyedmillió California modell értékesítésével tette le a névjegyét a Volkswagen Haszonjárművek a lakóautók piacán. Most pedig a California Concept tanulmánnyal bemutatja, hogyan képzeli el a kishaszonjárműből kialakított kempingautók jövőjét. Nemcsak hajtásláncával és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra