Ajtót nyit a világra

Már eddig is sikeresen szerepelt a piacon a kifejezetten városi alkalmazásokra kifejlesztett, süllyesztett fülkés Scania L-széria, hiszen kényelmes és gyors be-, illetve kiszállást, könnyű átjárhatóságot és a jármű közvetlen környezetére jobb rálátást nyújt. Egyszóval ideális eszköz városi hulladékgyűjtéshez, más kommunális feladatokhoz vagy elosztófuvarozáshoz. A teljesen üvegezett, befelé nyíló bolygóajtóval azonban most még egy lapáttal rátett erre a svéd gyártó.

Közzétéve:

Kezdetben csak a tehergépkocsikon megszokott, hagyományos ajtókkal készült a Scania legfiatalabb típusa, az L-széria. Ezt egészítette ki a Scania City Safe Window, vagyis a kísérőoldali ajtó alsó felére rendelhető üvegablak, amely jobb rálátást nyújt a jármű melletti holttérre. Így a járművezető könnyebben észreveheti például a gyalogosokat, kerékpárosokat vagy egyéb alacsony akadályokat, például a járdaszegélyt.

Azonban egy zsúfolt városi forgalomban dolgozó tehergépkocsi esetében sohasem lehet elég a szabad, közvetlen látómezőből. Ezért a Scania most már a városi buszokéhoz hasonló, tetőtől talpig egyetlen nagy üvegfelületből álló ajtót is kínál az L-szériához. Ez kétségkívül jelentősen csökkenti a jármű melletti holtteret, ezáltal hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.

Biztonság és kényelem kéz a kézben

Az új üvegajtó azonban nemcsak a biztonságot fokozza, hanem a kényelmet is, hiszen éppúgy befelé és gyorsan nyílik, mint a városi buszok jól ismert és bevált bolygóajtaja. Ez pedig lényegesen megkönnyíti a be- és kiszállást a személyzet számára. Korántsem elhanyagolható ennek hatása egy olyan alkalmazási területen, ahol a munkatársaknak naponta akár százszor kell ki- és beszállniuk. Tehát valamelyest ez az előny is segíthet az üzemeltetőknek a munkaerő megtartásában, illetve toborzásában. A Scania L-széria pedig ezáltal még népszerűbbé válhat a városi tehergépkocsik piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra