Ajtót nyit a világra

Már eddig is sikeresen szerepelt a piacon a kifejezetten városi alkalmazásokra kifejlesztett, süllyesztett fülkés Scania L-széria, hiszen kényelmes és gyors be-, illetve kiszállást, könnyű átjárhatóságot és a jármű közvetlen környezetére jobb rálátást nyújt. Egyszóval ideális eszköz városi hulladékgyűjtéshez, más kommunális feladatokhoz vagy elosztófuvarozáshoz. A teljesen üvegezett, befelé nyíló bolygóajtóval azonban most még egy lapáttal rátett erre a svéd gyártó.

Közzétéve:

Kezdetben csak a tehergépkocsikon megszokott, hagyományos ajtókkal készült a Scania legfiatalabb típusa, az L-széria. Ezt egészítette ki a Scania City Safe Window, vagyis a kísérőoldali ajtó alsó felére rendelhető üvegablak, amely jobb rálátást nyújt a jármű melletti holttérre. Így a járművezető könnyebben észreveheti például a gyalogosokat, kerékpárosokat vagy egyéb alacsony akadályokat, például a járdaszegélyt.

Azonban egy zsúfolt városi forgalomban dolgozó tehergépkocsi esetében sohasem lehet elég a szabad, közvetlen látómezőből. Ezért a Scania most már a városi buszokéhoz hasonló, tetőtől talpig egyetlen nagy üvegfelületből álló ajtót is kínál az L-szériához. Ez kétségkívül jelentősen csökkenti a jármű melletti holtteret, ezáltal hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.

Biztonság és kényelem kéz a kézben

Az új üvegajtó azonban nemcsak a biztonságot fokozza, hanem a kényelmet is, hiszen éppúgy befelé és gyorsan nyílik, mint a városi buszok jól ismert és bevált bolygóajtaja. Ez pedig lényegesen megkönnyíti a be- és kiszállást a személyzet számára. Korántsem elhanyagolható ennek hatása egy olyan alkalmazási területen, ahol a munkatársaknak naponta akár százszor kell ki- és beszállniuk. Tehát valamelyest ez az előny is segíthet az üzemeltetőknek a munkaerő megtartásában, illetve toborzásában. A Scania L-széria pedig ezáltal még népszerűbbé válhat a városi tehergépkocsik piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…