Bajnokok klubja

Idén a Lyonban megrendezett Solutrans haszonjárműipari szakkiállítás megnyitó gálaestjén mintegy ezer vendég jelenlétében osztották ki a 2022-es év haszonjárműveinek járó trófeákat, kivéve a Münchenben már korábban átadott Év Autóbusza címet. Ezeket a kereken harmincéves múltra visszatekintő díjakat a szakma legrangosabb kitüntetéseiként tartják számon. Íme, a győztesek!

Közzétéve:

Igen népes mezőnnyel indultak versenybe a kishaszonjárművek a hőn áhított díjért, hiszen 11 gyártó 14 típust nevezett be. Végül kettős győzelem született, ugyanis az új generációs Renault Kangoo Van és Mercedes-Benz Citan testvérpárnak ítélte oda a szakújságírókból álló zsűri a 2022-es Év Kishaszonjárműve címet. Az ötödik generációs Volkswagen Caddy a második, míg a Stellantis és a Toyota elektromos kompakt kishaszonjárművei a harmadik helyezést szerezték meg. A zsűritagok elsősorban a hatékonyság, a biztonság, a fenntarthatóság és a környezetkímélő üzemelés alapján rangsorolták a járműveket.

A legjobbnak ítélt pickup

Az Év Kishaszonjárműve cím szakmai zsűrije 2009 óta kétévente osztja ki a Nemzetközi Pickupdíjat, amelyet most a Toyota Hilux kapott meg 2022-re és 2023-ra érvényesen. Mögötte az Isuzu D-Max és a Jeep Gladiator kaparintotta meg a második, illetve a harmadik helyet. A zsűri tagjai az értékeléskor nemcsak a pickupok hatékonyságát, hanem a teljesítményüket, a biztonságukat és a kényelmüket is kiemelten osztályozzák, elvégre ezeknek a platós, terepes gépkocsiknak egyre inkább a szabadidő-autót keresők igényeinek is meg kell felelniük.

Az ünnepelt teherautó

Boldogan ünnepelhettek a hollandok Lyonban, ugyanis a DAF új generációs XF, XG és XG+ típusa hódította el az elismerő 2022-es Év Tehergépkocsija díjat. A 24 neves európai szakújságíróból álló zsűri tagjai összesen 150 pontot szavaztak meg a holland gyártó korszerű zászlóshajóinak. Második helyen az IVECO T-Way végzett, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokára a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eActros kerülhetett fel. A szavazás során immár hagyományosan azt értékelték a zsűritagok, hogy melyik benevezett típus járul hozzá leginkább a közúti fuvarozás hatékonyságának fokozásához. Ennek megfelelően elsősorban a műszaki innováció, a kényelem, a biztonság, a vezethetőség, az üzemanyag-takarékosság, a környezeti lábnyom és a teljes birtoklási költség szerint osztották ki a pontszámaikat.

Díjazott innováció

Szintén a DAF vihette haza a 2022-es Tehergépkocsi-innovációs díjat is, mégpedig a hidrogénnel működő belső égésű motorral hajtott XF Hydrogen prototípusának köszönhetően. Az Év Tehergépkocsija díj szakmai testületének tagjai 92 pontot adtak az új generációs XF alternatív hajtású modelljének. Így a szintén hidrogénnel működő, de üzemanyagcellás hajtású Mercedes-Benz GenH2 Truck prototípus csak a második helyet szerezhette meg. A zsűri azzal indokolta a döntését, hogy szerintük a hidrogénnel üzemelő belső égésű motoroknak fontos szerepet juthat majd a közeljövő hajtásláncaiban. Továbbá méltatták az XF Hydrogen kezelhetőségét, zökkenőmentes gyorsulását és felhasználóbarát kezelői felületét.

A győztes busz

A 2022-es Év Autóbusza díjat pedig a NEOPLAN Cityliner N 116 ötven évvel ezelőtti bemutatása előtt tisztelgő NEOPLAN Cityliner Platin különleges kiadás nyerte el. A 22 európai szakújságíróból álló zsűrit elsősorban a busz általános koncepciója nyűgözte le, amely mögött gazdaságos üzemelés, egyedi dizájn, kimagasló vezetési és utaskényelem, valamint innovatív biztonsági, illetve vezetéstámogató rendszerek állnak. Továbbá a testület tagjai kiemelték a D26-os motor és az új ZF EcoLife CoachLine automatikus váltó harmonikus együttműködését is, amely hozzájárul az utazási élmény fokozásához. A Cityliner Platin mögött a Setra S 511 HD, a VDL Futura FDD2 és a Volvo 9900 DD osztozott a második, a harmadik és a negyedik helyen.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…