Bajnokok klubja

Idén a Lyonban megrendezett Solutrans haszonjárműipari szakkiállítás megnyitó gálaestjén mintegy ezer vendég jelenlétében osztották ki a 2022-es év haszonjárműveinek járó trófeákat, kivéve a Münchenben már korábban átadott Év Autóbusza címet. Ezeket a kereken harmincéves múltra visszatekintő díjakat a szakma legrangosabb kitüntetéseiként tartják számon. Íme, a győztesek!

Közzétéve:

Igen népes mezőnnyel indultak versenybe a kishaszonjárművek a hőn áhított díjért, hiszen 11 gyártó 14 típust nevezett be. Végül kettős győzelem született, ugyanis az új generációs Renault Kangoo Van és Mercedes-Benz Citan testvérpárnak ítélte oda a szakújságírókból álló zsűri a 2022-es Év Kishaszonjárműve címet. Az ötödik generációs Volkswagen Caddy a második, míg a Stellantis és a Toyota elektromos kompakt kishaszonjárművei a harmadik helyezést szerezték meg. A zsűritagok elsősorban a hatékonyság, a biztonság, a fenntarthatóság és a környezetkímélő üzemelés alapján rangsorolták a járműveket.

A legjobbnak ítélt pickup

Az Év Kishaszonjárműve cím szakmai zsűrije 2009 óta kétévente osztja ki a Nemzetközi Pickupdíjat, amelyet most a Toyota Hilux kapott meg 2022-re és 2023-ra érvényesen. Mögötte az Isuzu D-Max és a Jeep Gladiator kaparintotta meg a második, illetve a harmadik helyet. A zsűri tagjai az értékeléskor nemcsak a pickupok hatékonyságát, hanem a teljesítményüket, a biztonságukat és a kényelmüket is kiemelten osztályozzák, elvégre ezeknek a platós, terepes gépkocsiknak egyre inkább a szabadidő-autót keresők igényeinek is meg kell felelniük.

Az ünnepelt teherautó

Boldogan ünnepelhettek a hollandok Lyonban, ugyanis a DAF új generációs XF, XG és XG+ típusa hódította el az elismerő 2022-es Év Tehergépkocsija díjat. A 24 neves európai szakújságíróból álló zsűri tagjai összesen 150 pontot szavaztak meg a holland gyártó korszerű zászlóshajóinak. Második helyen az IVECO T-Way végzett, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokára a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eActros kerülhetett fel. A szavazás során immár hagyományosan azt értékelték a zsűritagok, hogy melyik benevezett típus járul hozzá leginkább a közúti fuvarozás hatékonyságának fokozásához. Ennek megfelelően elsősorban a műszaki innováció, a kényelem, a biztonság, a vezethetőség, az üzemanyag-takarékosság, a környezeti lábnyom és a teljes birtoklási költség szerint osztották ki a pontszámaikat.

Díjazott innováció

Szintén a DAF vihette haza a 2022-es Tehergépkocsi-innovációs díjat is, mégpedig a hidrogénnel működő belső égésű motorral hajtott XF Hydrogen prototípusának köszönhetően. Az Év Tehergépkocsija díj szakmai testületének tagjai 92 pontot adtak az új generációs XF alternatív hajtású modelljének. Így a szintén hidrogénnel működő, de üzemanyagcellás hajtású Mercedes-Benz GenH2 Truck prototípus csak a második helyet szerezhette meg. A zsűri azzal indokolta a döntését, hogy szerintük a hidrogénnel üzemelő belső égésű motoroknak fontos szerepet juthat majd a közeljövő hajtásláncaiban. Továbbá méltatták az XF Hydrogen kezelhetőségét, zökkenőmentes gyorsulását és felhasználóbarát kezelői felületét.

A győztes busz

A 2022-es Év Autóbusza díjat pedig a NEOPLAN Cityliner N 116 ötven évvel ezelőtti bemutatása előtt tisztelgő NEOPLAN Cityliner Platin különleges kiadás nyerte el. A 22 európai szakújságíróból álló zsűrit elsősorban a busz általános koncepciója nyűgözte le, amely mögött gazdaságos üzemelés, egyedi dizájn, kimagasló vezetési és utaskényelem, valamint innovatív biztonsági, illetve vezetéstámogató rendszerek állnak. Továbbá a testület tagjai kiemelték a D26-os motor és az új ZF EcoLife CoachLine automatikus váltó harmonikus együttműködését is, amely hozzájárul az utazási élmény fokozásához. A Cityliner Platin mögött a Setra S 511 HD, a VDL Futura FDD2 és a Volvo 9900 DD osztozott a második, a harmadik és a negyedik helyen.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra