Családban marad

Nem aprózza el a Renault a piaci jelenlétének még további erősítését a kompakt kishaszonjárművek kategóriájában. Ugyanis a Kangoo vadonatúj, több fontos innovációt is felvonultató generációja mellé még egy típust felvett a palettájára Express néven. Ha valakinek erősen ismerősnek tűnik ez a kompakt furgon, leginkább oldalról és hátulról, az nem a véletlen műve. És persze a név sem új.

Közzétéve:

Egykor az igen sikeres Renault 5 személyautó második generációján alapuló kishaszonjármű viselte az Express nevet, amelyet 1985-től egyes piacokra egészen 2000-ig gyártottak, és hazánk útjain is szép számban futott. Ezt váltotta le 1997-ben a teljesen új elvek mentén már nem személyautóból kialakított, hanem eleve kishaszonjárműnek tervezett Kangoo. A francia kenguru a mai napig kategóriájának egyik éllovasa, ám a gyártó most, a harmadik generáció bevezetésekor úgy döntött, hogy alulról megtámogatja egy olyan típussal, amely jobban megfelel az árérzékenyebb vállalkozások, cégek vagy éppen családok igényeinek. Ehhez pedig a cégcsoporthoz tartozó Dacia márka Európa-szerte rendkívül népszerű, Magyarországon hosszú idők óta stabilan piacvezető Dokker típusát emelte át a kínálatába a saját formai arculatához igazított orral és műszerfallal. Ezzel együtt főnixmadár módjára az Express név is újjászületett.

Kapacitásban nincs hiány

A 4,39 méter hosszú és 2,81 méter tengelytávolságú Express Van a kategória egyik legtágasabb rakterét kínálja. Akár 1,91 méter hosszú rakományokat is elnyel az alaphelyzetben 3,3 köbméteres bendője, amely az utasülés lehajtásával 3,7 köbméteresre is kibővíthető. Az oldalsó tolóajtón keresztül 716 milliméter széles nyílás segíti a rakodást, az áru biztonságos rögzítését pedig a padlón hat, az oldalfalakon négy gyűrű teszi lehetővé. A benzinmotorral hajtott változatok hasznos teherbírása elérheti a 780 kilogrammot, míg a dízelek legfeljebb 650 kilogrammal terhelhetők.

Furgon bérlés

Hajtás szinte minden igényre

Az Express motorpalettája sem szűkös. Európában az 1,3 literes, turbófeltöltős, benzines TCe erőforrás 100 lóerős kivitelével és az 1,5 literes Blue dCi dízelmotor 75 és 95 lóerős teljesítményszintjeivel áll rendelkezésre a típus. Mindegyik motorváltozathoz hatfokozatú, kézi sebességváltó társul. A 75 lóerős dízelmotorral ellátott Ecoleader modell pedig a 100 kilométer/órás sebességkorlátozójával különösen üzemanyag-takarékosnak ígérkezik. Az öreg kontinensen kívül az 1,6 literes, 110 lóerős SCe tölti be a benzinmotor szerepét ötfokozatú, kézi sebességváltóval kiegészítve, míg az 1,5 literes dCi dízelmotor csak 95 lóerősként érhető el. EESZT Egészségügyi adatok és dokumentumok.

A kor szellemében

A Renault persze nemcsak egy kis fazonigazítást végzett a Dokkeren, amikor felvette a palettájára Express néven, hanem több korszerű berendezéssel is gazdagította a kínálatát. Így a nyolccolos érintőképernyőt használó és az okostelefon áttükrözésére is alkalmas Renault Easy Link multimédia-rendszer mellett indukciós, azaz vezeték nélküli telefontöltőt, három USB-csatlakozót és négy 12 voltos csatlakozót is választhatnak az ügyfelek. A biztonságról pedig többek között a jármű hátulján elhelyezett kamerát alkalmazó digitális belső visszapillantó tükör és mindkét oldalon holttérfigyelő rendszer is gondoskodhat. A Renault Express Van kishaszonjármű és persze személyautós változata a tervek szerint már idén tavasszal a magyar piacon is megjelenik.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra