Csendes csőrös

Újabb fontos állomásához érkezett a Toyota és a Hino együttműködése a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtású nehéz-tehergépjárművek kifejlesztése terén. A 25 tonna össztömegű, háromtengelyes, dobozos elosztó tehergépkocsi prototípusának néhány hónappal ezelőtti bemutatása után ugyanis most egy nyerges vontatóról is lerántották a leplet. A jármű felépítése, illetve megjelenése alapján le sem tagadhatnák, hogy elsősorban az észak-amerikai piacot vették célba ezzel az alternatív hajtású jövevénnyel.

Közzétéve:

Ma már Észak-Amerikában is egyre nagyobb figyelmet kapnak a fosszilis üzemanyagokhoz képest alternatív hajtású gépjárművek, élükön az elektromos üzemmóddal. Nem kivétel ez alól a tengerentúli besorolás szerint 8-as össztömegosztályú (Class 8), azaz nehézkategóriás tehergépkocsik piaca sem. Csakhogy a külső forrásból tölthető akkumulátorokkal működő elektromos teherautók a saját tömeg, a hatótávolság és a töltési idő igen korlátozott háromszögében a technika jelen állása szerint csak rövidebb távú fuvarfeladatok ellátásra felelnek meg. Ugyanakkor a hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos járművek, akár a nehéz-tehergépkocsik is, a dízelüzemű testvéreikhez mérhető használati jellemzőket biztosítanak, így akár hosszú távú fuvarozásra is alkalmazhatók.

Kiterjedt tapasztalatok

A Toyota több mint húsz éve foglalkozik az üzemanyagcellás megoldások fejlesztésével, hosszabb távú elképzeléseiben pedig a hidrogénalapú társadalom víziója is szerepel. A japán gyártó így ma már a terület egyik élenjárója, aminek ékes példája az évek óta sorozatgyártású Mirai személyautó. A vállalat emellett üzemanyagcellás áramfejlesztőket, autóbuszokat, elosztó tehergépjárműveket és vasúti járműveket is fejleszt.

Kisteherautó bérlés

Közös erővel

Ennek eredményeként az idén október elején megszületett együttműködési megállapodás értelmében a Hino új XL sorozatán alapuló, háromtengelyes, csőrös felépítésű nyerges vontatóhoz a Toyota szolgáltatja majd az üzemanyagcellás hajtásláncot. A két japán vállalat még nem tett közzé műszaki adatokat, csupán annyit árult el, hogy a jármű csendes és erős lesz, kipufogójából pedig semmi egyéb nem távozik majd, mint tiszta vízgőz. A tervek szerint az üzemanyagcellás nyerges vontató első bemutatópéldánya 2021 első félévében készül el.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…