Csendes csőrös

Újabb fontos állomásához érkezett a Toyota és a Hino együttműködése a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtású nehéz-tehergépjárművek kifejlesztése terén. A 25 tonna össztömegű, háromtengelyes, dobozos elosztó tehergépkocsi prototípusának néhány hónappal ezelőtti bemutatása után ugyanis most egy nyerges vontatóról is lerántották a leplet. A jármű felépítése, illetve megjelenése alapján le sem tagadhatnák, hogy elsősorban az észak-amerikai piacot vették célba ezzel az alternatív hajtású jövevénnyel.

Közzétéve:

Ma már Észak-Amerikában is egyre nagyobb figyelmet kapnak a fosszilis üzemanyagokhoz képest alternatív hajtású gépjárművek, élükön az elektromos üzemmóddal. Nem kivétel ez alól a tengerentúli besorolás szerint 8-as össztömegosztályú (Class 8), azaz nehézkategóriás tehergépkocsik piaca sem. Csakhogy a külső forrásból tölthető akkumulátorokkal működő elektromos teherautók a saját tömeg, a hatótávolság és a töltési idő igen korlátozott háromszögében a technika jelen állása szerint csak rövidebb távú fuvarfeladatok ellátásra felelnek meg. Ugyanakkor a hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos járművek, akár a nehéz-tehergépkocsik is, a dízelüzemű testvéreikhez mérhető használati jellemzőket biztosítanak, így akár hosszú távú fuvarozásra is alkalmazhatók.

Kiterjedt tapasztalatok

A Toyota több mint húsz éve foglalkozik az üzemanyagcellás megoldások fejlesztésével, hosszabb távú elképzeléseiben pedig a hidrogénalapú társadalom víziója is szerepel. A japán gyártó így ma már a terület egyik élenjárója, aminek ékes példája az évek óta sorozatgyártású Mirai személyautó. A vállalat emellett üzemanyagcellás áramfejlesztőket, autóbuszokat, elosztó tehergépjárműveket és vasúti járműveket is fejleszt.

Kisteherautó bérlés

Közös erővel

Ennek eredményeként az idén október elején megszületett együttműködési megállapodás értelmében a Hino új XL sorozatán alapuló, háromtengelyes, csőrös felépítésű nyerges vontatóhoz a Toyota szolgáltatja majd az üzemanyagcellás hajtásláncot. A két japán vállalat még nem tett közzé műszaki adatokat, csupán annyit árult el, hogy a jármű csendes és erős lesz, kipufogójából pedig semmi egyéb nem távozik majd, mint tiszta vízgőz. A tervek szerint az üzemanyagcellás nyerges vontató első bemutatópéldánya 2021 első félévében készül el.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…