Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet nemzetközi autóbuszos szakemberekből, magánvállalkozókból, szakújságírókból és tervezőkből álló zsűrijének Digitális Díját a „Digitális fedélzeti kényelem” kategóriában.

Közzétéve:

Tavaly először osztott ki szakmai díjakat a világ legrangosabb autóbuszos szakkiállításait megrendező Busworld szervezete. „Nagy örömünkre szolgál, hogy az új, digitális műszerfalunk lenyűgözte a szakértői zsűrit. Ezenkívül ügyfeleinktől is egyértelműen kedvező visszajelzéseket kapunk az új vezetőállásunkra” – mondta Heinz Kiess, az MAN Truck & Bus vállalat autóbuszos termékmarketing-vezetője a díj átvételekor. „Az MAN új digitális műszerfala az ember-gép kapcsolat jövőjét vetíti előre. Innovatív forgótárcsás kezelőelemével (SmartSelect), új elektromos, illetve elektronikus rendszerével, valamint a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereivel hatékonyan segíti a járművezetők munkáját, kiszűrve a lényegtelen figyelemelterelő információkat” – emelte ki a zsűri a döntésének indoklásakor.

Újragondolt kezelőelemek és kijelzők

Az MAN és NEOPLAN autóbuszok 2024-es újdonságai a közel négy évvel ezelőtt bevezetett új MAN TG teherautó-család jól bevált és már bizonyított elektromos, illetve elektronikus rendszerének, műszerfalának és vezetéstámogató rendszereinek megfelelő átültetésével születtek meg. Mindezt természetesen a buszok sajátos követelményeire szabták, így jelentősen felgyorsítja a vezérlőegységek számítási folyamatait és új funkciók megjelenését teszi lehetővé a későbbiekben is. Ezek közül az egyik legfontosabb a multimédiás rendszer jól kézre álló forgótárcsás kezelőeleme a középkonzolon, amelynek használatát egy lehajtható, stabil tenyértámasz segíti. Ezzel lényegesen kényelmesebben, pontosabban és biztonságosabban használható a rádiótól a médialejátszón és a telefontársításon át a navigációig minden funkció, mint a lengedező légrugós ülésből nehézkesen kezelhető érintőképernyőn keresztül.

Szintén lényeges újítás a 12 colos, színes, teljesen digitális műszerpanel, amelynek nagyméretű középső felületén minden lényeges információ egyszerre, mégis jól áttekinthetően megjeleníthető, logikus menüje pedig a kormánykerék gombjaival kényelmesen és egyszerűen kezelhető. A dinamikusan változó középső kijelzőfelületen a felugró ablakok, illetve menük segítségével az éppen szükséges adatokat vagy beállítási lehetőségeket is könnyen és gyorsan elérheti a járművezető. A rendszer színekkel és grafikus elemekkel is segíti az információk egyértelmű értelmezését, hogy a lehető legkevésbé terhelje a sofőrt. Az MAN és a NEOPLAN autóbuszok új műszerfala mögött álló teljes koncepció lényege tehát az, hogy a logikus, egyszerű és biztonságos kezelhetőséggel a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a járművezetéstől. Különösen fontos ez napjainkban, amikor egyre több fejlett funkció kerül be a gépjárművekbe és a vezetőknek egyre több információt kell fogadniuk, illetve feldolgozniuk munkájuk során. A szakmai zsűri által megszavazott díj is azt igazolja, hogy az MAN Truck & Bus fejlesztői helyes úton járnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…