Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet nemzetközi autóbuszos szakemberekből, magánvállalkozókból, szakújságírókból és tervezőkből álló zsűrijének Digitális Díját a „Digitális fedélzeti kényelem” kategóriában.

Közzétéve:

Tavaly először osztott ki szakmai díjakat a világ legrangosabb autóbuszos szakkiállításait megrendező Busworld szervezete. „Nagy örömünkre szolgál, hogy az új, digitális műszerfalunk lenyűgözte a szakértői zsűrit. Ezenkívül ügyfeleinktől is egyértelműen kedvező visszajelzéseket kapunk az új vezetőállásunkra” – mondta Heinz Kiess, az MAN Truck & Bus vállalat autóbuszos termékmarketing-vezetője a díj átvételekor. „Az MAN új digitális műszerfala az ember-gép kapcsolat jövőjét vetíti előre. Innovatív forgótárcsás kezelőelemével (SmartSelect), új elektromos, illetve elektronikus rendszerével, valamint a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereivel hatékonyan segíti a járművezetők munkáját, kiszűrve a lényegtelen figyelemelterelő információkat” – emelte ki a zsűri a döntésének indoklásakor.

Újragondolt kezelőelemek és kijelzők

Az MAN és NEOPLAN autóbuszok 2024-es újdonságai a közel négy évvel ezelőtt bevezetett új MAN TG teherautó-család jól bevált és már bizonyított elektromos, illetve elektronikus rendszerének, műszerfalának és vezetéstámogató rendszereinek megfelelő átültetésével születtek meg. Mindezt természetesen a buszok sajátos követelményeire szabták, így jelentősen felgyorsítja a vezérlőegységek számítási folyamatait és új funkciók megjelenését teszi lehetővé a későbbiekben is. Ezek közül az egyik legfontosabb a multimédiás rendszer jól kézre álló forgótárcsás kezelőeleme a középkonzolon, amelynek használatát egy lehajtható, stabil tenyértámasz segíti. Ezzel lényegesen kényelmesebben, pontosabban és biztonságosabban használható a rádiótól a médialejátszón és a telefontársításon át a navigációig minden funkció, mint a lengedező légrugós ülésből nehézkesen kezelhető érintőképernyőn keresztül.

Szintén lényeges újítás a 12 colos, színes, teljesen digitális műszerpanel, amelynek nagyméretű középső felületén minden lényeges információ egyszerre, mégis jól áttekinthetően megjeleníthető, logikus menüje pedig a kormánykerék gombjaival kényelmesen és egyszerűen kezelhető. A dinamikusan változó középső kijelzőfelületen a felugró ablakok, illetve menük segítségével az éppen szükséges adatokat vagy beállítási lehetőségeket is könnyen és gyorsan elérheti a járművezető. A rendszer színekkel és grafikus elemekkel is segíti az információk egyértelmű értelmezését, hogy a lehető legkevésbé terhelje a sofőrt. Az MAN és a NEOPLAN autóbuszok új műszerfala mögött álló teljes koncepció lényege tehát az, hogy a logikus, egyszerű és biztonságos kezelhetőséggel a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a járművezetéstől. Különösen fontos ez napjainkban, amikor egyre több fejlett funkció kerül be a gépjárművekbe és a vezetőknek egyre több információt kell fogadniuk, illetve feldolgozniuk munkájuk során. A szakmai zsűri által megszavazott díj is azt igazolja, hogy az MAN Truck & Bus fejlesztői helyes úton járnak.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra