Padlógázzal a fenntarthatóság útján

Számos újdonsággal várja az MAN teherautó-kínálata, a TG-család a 2024-es modellévet. Ezek elsősorban az üzemanyag-fogyasztás csökkentését és a biztonság növelését célozzák a fenntarthatóság jegyében.

Közzétéve:

Mostanság a gépjárműgyártók fejlesztéseiben központi szerepet kap a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, ami az üzemanyag-fogyasztás mérséklésével érhető el. Ennek megfelelően az MAN már a tavalyi IAA haszonjármű-kiállításon bemutatta a továbbfejlesztett D26-os motorját, amely mindegyik változata esetében 10 lóerővel nagyobb teljesítményt és 50 newtonméterrel nagyobb nyomatékot nyújt kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett. Ezt egészítik ki a teljesen új fejlesztésű hajtott tengelyek, amelyek kisebb tömegükkel és csökkentett súrlódású hajtóműolajukkal járulnak hozzá a gázolajigény csökkentéséhez. Az MAN EfficientCruise, vagyis a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás hatékonyságát az új PredictiveDrive funkció fokozza, amely a hajtáslánc áttételezésének megfelelően határozza meg az optimális sebességet és a motor munkapontját az adott szakaszokon, méghozzá már 30 kilométer/óra sebességtől.

Ezekhez társulnak még az oldalsó és a tetőlégterelőket megtoldó rugalmas elemek, valamint a szélvédő körüli módosítások a kedvezőbb aerodinamika érdekében. Mindezek összesen akár hat százalékkal is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást. A TGL és a TGM típushoz pedig megjelent egy új sebességváltó. Az MAN PowerMatic egy hidrodinamikus tengelykapcsolóval ellátott bolygóműves, nyolcfokozatú automatikus váltó, amely a kopásmentes elindulással és a dinamikus gyorsulással városi alkalmazásokhoz vagy akár tűzoltójárművekhez is ideális. Továbbá már a TG-család mindegyik típusához elérhető az új akkumulátorfelügyelő rendszer, míg a gyárilag rendelhető felépítmények kínálata a Meiller TRIGENIUS billenőplatóval bővült.

Biztonságos megoldások

Az oroszlános márka fejlesztői a biztonság fokozására is nagy hangsúlyt fektettek. A TG-család egyik legfontosabb újdonsága a FrontDetection rendszer, amely elinduláskor és tíz kilométer/óra sebesség alatt fény-, illetve hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a jármű előtti holttérben tartózkodó gyalogosra vagy kerékpárosra. A harmadik generációs automatikus vészfékrendszer újdonsága, hogy tíz kilométer/óra felett az oldalról érkező és rövidesen a jármű útját keresztező közlekedőket is érzékeli, amire a vezető figyelmeztetésével vagy szükség esetén vészfékezéssel reagál.

A továbbfejlesztett MAN AttentionGuard éberségfigyelő már folyamatosan figyeli a jármű iránytartása, illetve a kormánymozdulatok alapján a járművezető aktivitását, és így a sáv széleinek érintése nélkül is felszólíthatja a vezetőt, hogy tartson pihenőt. Továbbá, ha a gépkocsivezető kikapcsolja az adaptív sebességtartó automatikát és a követési távolság a törvényileg előírt érték alá csökken, akkor a rendszer figyelmezteti a ráfutásos ütközés veszélyére. Az MAN teherautók számos biztonsági vezetéstámogató rendszerének beállítását pedig jelentősen megkönnyíti és meggyorsítja, hogy ezek immár egyetlen gombnyomással közvetlenül elérhetők a műszerpanel menüjében. Szintén újdonság, hogy az abroncsnyomás-figyelő a gumik hőmérsékletét is mutatja.

Így könnyebben megy a munka

Mindemellett számos újítás megkönnyíti a járművezetők mindennapos munkáját. Ilyen például a táblafelismerő rendszer, amely az adott útszakaszon érvényes korlátozásokat megjeleníti a műszerpanelen, valamint a mostantól alapfelszerelésnek számító tolatássegítő kamera. Hasznos újdonság továbbá, hogy a nyeregszerkezetnél elhelyezett érzékelők jelei alapján a műszerpanel kijelzőjén ellenőrizhető a vontató és a félpótkocsi megfelelő összekapcsolódása.

Új, ergonomikusabb távirányító segíti a szintezést, és már a multifunkciós kormánykerékről a műszerpanel menüjében is kezelhetők a légrugós felfüggesztések funkciói. Sőt, a hangvezérléshez az angol és a német mellett mostantól további 28 nyelv áll rendelkezésre, amelyek a RIO rendszeren keresztül ingyenesen letölthetők a járművekre. Emellett egyébként lényegesen kibővítették a távolról letölthető járműfunkciók választékát is. Három éven belül tehát a második átfogó újdonságcsomagját kapta meg az új TG-család, ami jól mutatja, hogy az MAN valóban nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatóságot elősegítő folyamatos fejlesztésekre.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…