Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám ez csak a kezdet, még nagyon sok próba vár az oroszlános márka elektromos teherautójára a nagysorozatú gyártás elindításáig.

Közzétéve:

Négy különböző specifikációjú, azaz eltérő akkumulátorral, villanymotorral, erőátvitellel, tengelyekkel és fülkével ellátott MAN eTruck prototípus és mintegy harminc tesztmérnök négy hónapon keresztül dacolt faggyal, jéggel, hóviharokkal és a majdnem egész napon át tartó sötétséggel Svédország északi részén. Mindezt azért, hogy ilyen zord körülmények között éjjel-nappal teszteljék a sorozatgyártás előtt álló eTruck általános energia-háztartását, hatótávolságát, töltési tulajdonságait, az akkumulátorcsomagok fűtő-hűtőrendszerét és a hajtáslánc egyes elemeinek működését. „A téli tesztelés teljes sikerrel zárult” – összegezte a tapasztalatokat Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja. Ez azt jelenti, hogy az eTruck már az igen kiforrott prototípus szintjénél tart, azaz közel áll a sorozatgyártás megkezdéséhez.

Legkülönfélébb tesztek sorozata következik

Ám még így is sok munka áll az MAN szakemberei előtt. A müncheni gyártó ugyanis egy minden szempontból optimális, érett és a távolsági hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésig a lehető legtöbb alkalmazási területre megfelelő típussal szeretne megjelenni az alternatív hajtású, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású nehéz-tehergépjárművek egyre nagyobb lehetőségekkel kecsegtető piacán.
Ezért az elkövetkező hónapokban tesztelik majd többek között, hogy az akkumulátorok mennyire ellenállók nyílt lánggal, vízbe merítéssel és földre ejtéssel szemben. Egyes részegységeket és a teljes járművet is szigorú törésteszteknek vetik majd alá, továbbá sok egyéb mellett zajmérési és elektromágneses megfelelőségi vizsgálatokon is át kell esniük a prototípusoknak.

Kapnak hideget, meleget

Persze ezekkel a próbákkal párhuzamosan folytatódnak a közúti tesztek is. Az eTruck járművek sok százezer kilométert futnak majd Európa-szerte, például Dél-Spanyolországban. Itt a téli tesztekkel szemben a másik végletet jelentő, jóval +40 Celsius-fok feletti hőségben, perzselő napsütésben vizsgálják majd az akkumulátorok hűtésének hatékonyságát, a töltésvezérlést és a hajtáslánc elemeinek működését. Ez is éppúgy a fejlesztőmunka szépségei közé tartozik. Ám most, hogy az eTruck minden várakozást felülmúlva teljesítette a téli próbákat, az MAN teljes fejlesztő és tesztelő csapata szerint jó úton haladnak és igen közel állnak a tisztán elektromos hajtású teherautók sorozatgyártásának elindításához. A tervek szerint ez kevesebb mint egy éven belül kezdetét veheti. Utána már az lesz a gyártó legfőbb célja, hogy évről évre látványosan növelje az eTruck járművek részarányát az értékesítésben a dízelmotoros modellekkel szemben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán…

Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám…

Innovációk több tengelyen

Tovább folytatódott a DAF tehergépkocsi-kínálatának rendkívül sikeres generációváltása, mégpedig a különlegesebb terepes és közúti alkalmazásokra való többtengelyes modellváltozatok bemutatásával. Innovatív megoldásokból természetesen ezek körében sincs hiány.

Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban. A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is…

Föld alatti fenntarthatóság

Kísérleti jelleggel már a bányaiparban is megjelennek a Volvo Trucks elektromos teherautói. A svéd járműgyártó és a Boliden bányavállalat együttműködésének célja a felszín alatti fuvarfeladatok környezetében is elterjeszteni ezt a fenntarthatóság irányába mutató technikát.

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra