Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám ez csak a kezdet, még nagyon sok próba vár az oroszlános márka elektromos teherautójára a nagysorozatú gyártás elindításáig.

Közzétéve:

Négy különböző specifikációjú, azaz eltérő akkumulátorral, villanymotorral, erőátvitellel, tengelyekkel és fülkével ellátott MAN eTruck prototípus és mintegy harminc tesztmérnök négy hónapon keresztül dacolt faggyal, jéggel, hóviharokkal és a majdnem egész napon át tartó sötétséggel Svédország északi részén. Mindezt azért, hogy ilyen zord körülmények között éjjel-nappal teszteljék a sorozatgyártás előtt álló eTruck általános energia-háztartását, hatótávolságát, töltési tulajdonságait, az akkumulátorcsomagok fűtő-hűtőrendszerét és a hajtáslánc egyes elemeinek működését. „A téli tesztelés teljes sikerrel zárult” – összegezte a tapasztalatokat Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja. Ez azt jelenti, hogy az eTruck már az igen kiforrott prototípus szintjénél tart, azaz közel áll a sorozatgyártás megkezdéséhez.

Legkülönfélébb tesztek sorozata következik

Ám még így is sok munka áll az MAN szakemberei előtt. A müncheni gyártó ugyanis egy minden szempontból optimális, érett és a távolsági hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésig a lehető legtöbb alkalmazási területre megfelelő típussal szeretne megjelenni az alternatív hajtású, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású nehéz-tehergépjárművek egyre nagyobb lehetőségekkel kecsegtető piacán.
Ezért az elkövetkező hónapokban tesztelik majd többek között, hogy az akkumulátorok mennyire ellenállók nyílt lánggal, vízbe merítéssel és földre ejtéssel szemben. Egyes részegységeket és a teljes járművet is szigorú törésteszteknek vetik majd alá, továbbá sok egyéb mellett zajmérési és elektromágneses megfelelőségi vizsgálatokon is át kell esniük a prototípusoknak.

Kapnak hideget, meleget

Persze ezekkel a próbákkal párhuzamosan folytatódnak a közúti tesztek is. Az eTruck járművek sok százezer kilométert futnak majd Európa-szerte, például Dél-Spanyolországban. Itt a téli tesztekkel szemben a másik végletet jelentő, jóval +40 Celsius-fok feletti hőségben, perzselő napsütésben vizsgálják majd az akkumulátorok hűtésének hatékonyságát, a töltésvezérlést és a hajtáslánc elemeinek működését. Ez is éppúgy a fejlesztőmunka szépségei közé tartozik. Ám most, hogy az eTruck minden várakozást felülmúlva teljesítette a téli próbákat, az MAN teljes fejlesztő és tesztelő csapata szerint jó úton haladnak és igen közel állnak a tisztán elektromos hajtású teherautók sorozatgyártásának elindításához. A tervek szerint ez kevesebb mint egy éven belül kezdetét veheti. Utána már az lesz a gyártó legfőbb célja, hogy évről évre látványosan növelje az eTruck járművek részarányát az értékesítésben a dízelmotoros modellekkel szemben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…