Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám ez csak a kezdet, még nagyon sok próba vár az oroszlános márka elektromos teherautójára a nagysorozatú gyártás elindításáig.

Közzétéve:

Négy különböző specifikációjú, azaz eltérő akkumulátorral, villanymotorral, erőátvitellel, tengelyekkel és fülkével ellátott MAN eTruck prototípus és mintegy harminc tesztmérnök négy hónapon keresztül dacolt faggyal, jéggel, hóviharokkal és a majdnem egész napon át tartó sötétséggel Svédország északi részén. Mindezt azért, hogy ilyen zord körülmények között éjjel-nappal teszteljék a sorozatgyártás előtt álló eTruck általános energia-háztartását, hatótávolságát, töltési tulajdonságait, az akkumulátorcsomagok fűtő-hűtőrendszerét és a hajtáslánc egyes elemeinek működését. „A téli tesztelés teljes sikerrel zárult” – összegezte a tapasztalatokat Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja. Ez azt jelenti, hogy az eTruck már az igen kiforrott prototípus szintjénél tart, azaz közel áll a sorozatgyártás megkezdéséhez.

Legkülönfélébb tesztek sorozata következik

Ám még így is sok munka áll az MAN szakemberei előtt. A müncheni gyártó ugyanis egy minden szempontból optimális, érett és a távolsági hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésig a lehető legtöbb alkalmazási területre megfelelő típussal szeretne megjelenni az alternatív hajtású, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású nehéz-tehergépjárművek egyre nagyobb lehetőségekkel kecsegtető piacán.
Ezért az elkövetkező hónapokban tesztelik majd többek között, hogy az akkumulátorok mennyire ellenállók nyílt lánggal, vízbe merítéssel és földre ejtéssel szemben. Egyes részegységeket és a teljes járművet is szigorú törésteszteknek vetik majd alá, továbbá sok egyéb mellett zajmérési és elektromágneses megfelelőségi vizsgálatokon is át kell esniük a prototípusoknak.

Kapnak hideget, meleget

Persze ezekkel a próbákkal párhuzamosan folytatódnak a közúti tesztek is. Az eTruck járművek sok százezer kilométert futnak majd Európa-szerte, például Dél-Spanyolországban. Itt a téli tesztekkel szemben a másik végletet jelentő, jóval +40 Celsius-fok feletti hőségben, perzselő napsütésben vizsgálják majd az akkumulátorok hűtésének hatékonyságát, a töltésvezérlést és a hajtáslánc elemeinek működését. Ez is éppúgy a fejlesztőmunka szépségei közé tartozik. Ám most, hogy az eTruck minden várakozást felülmúlva teljesítette a téli próbákat, az MAN teljes fejlesztő és tesztelő csapata szerint jó úton haladnak és igen közel állnak a tisztán elektromos hajtású teherautók sorozatgyártásának elindításához. A tervek szerint ez kevesebb mint egy éven belül kezdetét veheti. Utána már az lesz a gyártó legfőbb célja, hogy évről évre látványosan növelje az eTruck járművek részarányát az értékesítésben a dízelmotoros modellekkel szemben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra