Életerősebb kishaszonjármű

Nem egészen hat év után most jelentősebben megújult a Mercedes-Benz Vito aktuális generációja. A 2014 óta több mint félmillió példányban értékesített kishaszonjármű korszerű biztonsági rendszereket, hatékonyabb hajtásláncokat és kibővített digitális szolgáltatásokat kapott. Személyszállító változata pedig egy teljesen új elektromos hajtással is bemutatkozott eVito Tourer néven.  

Közzétéve:


Egyáltalán nem hatott még idejétmúltnak a Mercedes-Benz Vito külső megjelenése, ezért a tervezők csak óvatosan nyúltak hozzá. Módosították a hűtőrácsát, amely így három fekete, extrafelszerelésként pedig krómozott lamellával ad hátteret a méretes csillagnak. A belsőtérben sem forradalmi a változás, az új kárpitok mellett a turbinát formázó szélső szellőzőnyílások, míg a krómcsomag megrendelésével a középkonzol lakkfekete kerete tűnhet fel újdonságként. Ezenkívül korszerűsítették az információs és szórakoztatórendszereket is. Így mostantól mindegyik változattal digitális rádióadások is foghatók és alapfelszerelésük a Bluetooth-os telefontársítás, illetve az USB-csatlakozó. Az új Audio 30 és Audio 40 hétcolos érintőkijelzővel, Apple CarPlay és Android Auto funkcióval, valamint a tolatássegítő kamera képének megjelenítésével fejeli meg mindezt, az Audio 40 pedig navigációt is kínál.

Hajtás minden igényre

A hajtásláncok azonban műszakilag gyorsan avulnak manapság, ezért a Mercedes-Benz fejlesztői új dízelmotorokkal és váltókkal álltak elő. A kétliteres, négyhengeres OM 654-es erőforrás már minden hátsókerék-hajtású Vitóhoz választható. A kisáruszállítókba 136, 163 vagy 190 lóerő legnagyobb teljesítménnyel kerülhet be ez a motor, ám a személyszállító Vito Tourer és a személyautónak minősített Vito Mixto modellekhez 239 lóerős kivitelben is rendelkezésre áll. Ráadásul ez a csúcsváltozat rövid időre 500-ról 530 newtonméterre növelheti legnagyobb nyomatékát. Jól mutatja az OM 654-es kiváló hatékonyságát, hogy nemcsak erősebb, hanem üzemanyag-takarékosabb is az OM 651 típusjelű elődjénél, valamint alacsonyabb zaj- és rezgésszinttel teszi a dolgát. Ehhez az új motorhoz állandó összkerékhajtás, valamint az eddigi hétfokozatú 7G-Tronic helyett kilencfokozatú 9G-Tronic automatikus váltó is társítható. Az elsőkerék-hajtású modelleket pedig az 1,7 literes, 102 vagy 136 lóerős OM 622-es dízelmotor és egy hatfokozatú kézi váltó párosa mozgatja.

Kategóriaelső biztonság

A Vito folytatja azt a hagyományát, hogy a kategóriájában új biztonsági megoldásokat honosít meg, így már tizenhárom vezetéstámogató rendszert kínál. Úttörő ebben a szegmensben a digitális belső visszapillantó tükör, amely a jármű hátuljára szerelt kamera képét jeleníti meg. Továbbá az új Distronic araszoláskor és autópályán egyaránt automatikusan tartja a beállított követési távolságot. Az automatikusan vészfékező rendszer pedig a gyalogosokat is érzékeli. Ezenkívül a parkolást aktívan segítő, az oldalsó holtteret figyelő és a sávtartást segítő funkció is szerepel a listán. Az intelligens világítási rendszer LED-es fényszórója mindig az adott körülményekhez igazítja a megvilágítást, míg a beépített sebességkorlátozóval az üzemeltetők 120 vagy 160 kilométer/órában maximálhatják a kishaszonjárművel elérhető sebességet.

Hasznos részletek

Mindemellett a fejlesztők foglalkoztak az apróbb részletekkel is. Így a kisáruszállítókhoz újdonság a kopásálló műanyag raktérpadló, amely olyan masszív, mint a fémpadló, ám 12-15 kilogrammal könnyebb a fapadlónál. A személyautónak vizsgáztatott modellekhez pedig immár Airmatic szintszabályzós légrugós felfüggesztés is rendelhető. A beépített SIM-kártyával működő kommunikációs modul révén a Mercedes PRO még több digitális szolgáltatást kínál az üzemeltetés, a flottamenedzselés és a kommunikáció megkönnyítésére.

Tiszta transzferek

Kategóriájában az elsők között mutatkozott be 2018-ban az elektromos hajtású eVito kisáruszállító, most pedig megjelent a személyszállító eVito Tourer egy vadonatúj elektromos hajtáslánccal. Hajtásáról 150 kilowatt csúcsteljesítményű, illetve 70 kilowatt folyamatos teljesítményű villanymotor gondoskodik egy fix áttételű erőátvitelen keresztül. A padló alatt elhelyezett, így az utas- és csomagtér használhatóságát nem befolyásoló lítiumion-akkumulátorának kilencven kilowattóra kapacitása akár 421 kilométer hatótávolságot is eredményezhet. A jármű bal első sarkánál található CCS-csatlakozón keresztül pedig egyenárammal tízről nyolcvan százalékra 45 percen belül is feltölthető az akkucsomag. A fékezés közbeni rekuperáció teljesítménye a kormánykerék mögötti fülekkel három fokozatban állítható. Míg a Mercedes PRO kifejezetten az elektromos modellekhez egy külön szolgáltatáscsomagot is kínál Digital eVan Management néven. Mindezek révén az eVito Tourer szállodai transzferekhez, nagykapacitású taxinak vagy járműmegosztó szolgáltatásokhoz is ideális megoldás.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra