Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is sikeresen meggyőzte arról, hogy kiérdemli a 2023-as Év Autóbusza címet, amely a szakma legrangosabb kitüntetése.

Közzétéve:

Igen hatásosan érkezett meg tavaly az MAN Lion’s City 12 E a zsűri által megrendezett Bus Euro Test összehasonlító tesztre, ugyanis saját lábán tette meg a Németország és Írország közötti nagyjából 2500 kilométeres utat tíz nap alatt. Ez alatt pedig a modell kimagasló hatótávolságának köszönhetően egyszer sem volt szükség nap közbeni rátöltésre. Majd az egyhetes intenzív tesztelés eredményeként a szakmai bizottság öt európai gyártó városi busza közül határozottan az oroszlános modellt szavazta meg a 2023-as Év Autóbuszának. A 23 európai szakújságíróból álló zsűri különösen nagyra értékelte a busz általános koncepcióját, amely a hatótáv, a megbízhatóság, a kényelem és a fenntarthatóság terén is sok pont megszerzéséhez segítette hozzá az oroszlános járművet.

Eleve elektromosnak született

„Az új MAN Lion’s City 12 E modellt úttörő dizájn, magas szintű kényelem és nagyon csendes belsőtér jellemzi. A járművezetői munkahely az egyik legjobb és legbiztonságosabb a piacon. Az MAN szakemberei a tervezés során az első ceruzavonásoktól az elektromos közlekedést tartották szem előtt, így minden eleme szerves egységet alkot, tehát ez nem egy dízelből átépített elektromos busz” – nyilatkozta az immár három évtizedes múltra visszatekintő díj zsűrijének elnöke, Tom Terjesen. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az MAN Lion’s City E modellünket ekkora megelégedéssel fogadta a szakértői zsűri és megkaptuk ezt a rangos díjat. Ez jól tükrözi az MAN teljes csapatának kimagasló munkáját. Ugyanakkor ez egy újabb fejezetet is nyit az MAN Lion’s City E 2020-ban kezdődött sikertörténetében, amikor is elindult a sorozatgyártása” – hangsúlyozta ki Rudi Kuchta, az MAN Truck & Bus autóbuszos üzletágának vezetője.

Korszerű megoldások

Az MAN teljesen elektromos városi buszának különlegességei közé tartozik a kétféle akkumulátorhasználati stratégiája, az egyik a Megbízható Hatótáv, amely 270 kilométert eredményez, míg a másik a Maximális Hatótáv, amely akár 350 kilométert is biztosíthat két feltöltés között. Ezekhez a kiváló értékekhez az új, szén-dioxiddal működő légkondicionáló rendszer és a továbbfejlesztett fűtőkör remek energiahatékonysága is hozzájárul. Szintén újdonság tavaly óta a busz moduláris akkumulátorcsomagja, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek a saját egyéni igényeik alapján meghatározhatják a beépített akkumulátorok mennyiségét az üzemeltetési körülményeikhez optimális hatótáv és utaskapacitás érdekében. Sőt, már 10,5 méter hosszú változatban is rendelkezésre áll a modell, amely különösen ideális szűk városközpontokba vagy forgalmas gyalogos zónákba, valamint az Európán kívüli piacokra tisztán elektromos hajtású, felépítményezhető buszalvázat is kínál az oroszlános márka. Természetesen ez utóbbi is a Lion’s City E korszerű technikáját alkalmazza.

Következetes fejlesztések a nagyszabású célok elérése érdekében

Az MAN szakemberei tehát az ügyfelek elvárásai alapján folyamatosan fejlesztik és optimalizálják a Lion’s City E modellt, hogy az elektromos buszok piacának élvonalában maradjon. Jól példázza ennek eredményességét, hogy a busz korábban az iF Gold Award dizájndíjat is elnyerte lenyűgöző ergonómiájával és esztétikus külső-belső formavilágával. Ám a siker legegyértelműbb bizonyítéka, hogy a modell megjelenése óta már jóval több mint ezer példányra kapott megrendelést a bajor gyártó. Az elmúlt pénzügyi évben az MAN által értékesített új városi buszok közel hat százaléka már tisztán elektromos hajtással került az ügyfelekhez. A vállalat vezetősége pedig azzal számol, hogy 2025-re ez az érték 50, míg 2030-ra 90 százalékra nő!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra