Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is sikeresen meggyőzte arról, hogy kiérdemli a 2023-as Év Autóbusza címet, amely a szakma legrangosabb kitüntetése.

Közzétéve:

Igen hatásosan érkezett meg tavaly az MAN Lion’s City 12 E a zsűri által megrendezett Bus Euro Test összehasonlító tesztre, ugyanis saját lábán tette meg a Németország és Írország közötti nagyjából 2500 kilométeres utat tíz nap alatt. Ez alatt pedig a modell kimagasló hatótávolságának köszönhetően egyszer sem volt szükség nap közbeni rátöltésre. Majd az egyhetes intenzív tesztelés eredményeként a szakmai bizottság öt európai gyártó városi busza közül határozottan az oroszlános modellt szavazta meg a 2023-as Év Autóbuszának. A 23 európai szakújságíróból álló zsűri különösen nagyra értékelte a busz általános koncepcióját, amely a hatótáv, a megbízhatóság, a kényelem és a fenntarthatóság terén is sok pont megszerzéséhez segítette hozzá az oroszlános járművet.

Eleve elektromosnak született

„Az új MAN Lion’s City 12 E modellt úttörő dizájn, magas szintű kényelem és nagyon csendes belsőtér jellemzi. A járművezetői munkahely az egyik legjobb és legbiztonságosabb a piacon. Az MAN szakemberei a tervezés során az első ceruzavonásoktól az elektromos közlekedést tartották szem előtt, így minden eleme szerves egységet alkot, tehát ez nem egy dízelből átépített elektromos busz” – nyilatkozta az immár három évtizedes múltra visszatekintő díj zsűrijének elnöke, Tom Terjesen. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az MAN Lion’s City E modellünket ekkora megelégedéssel fogadta a szakértői zsűri és megkaptuk ezt a rangos díjat. Ez jól tükrözi az MAN teljes csapatának kimagasló munkáját. Ugyanakkor ez egy újabb fejezetet is nyit az MAN Lion’s City E 2020-ban kezdődött sikertörténetében, amikor is elindult a sorozatgyártása” – hangsúlyozta ki Rudi Kuchta, az MAN Truck & Bus autóbuszos üzletágának vezetője.

Korszerű megoldások

Az MAN teljesen elektromos városi buszának különlegességei közé tartozik a kétféle akkumulátorhasználati stratégiája, az egyik a Megbízható Hatótáv, amely 270 kilométert eredményez, míg a másik a Maximális Hatótáv, amely akár 350 kilométert is biztosíthat két feltöltés között. Ezekhez a kiváló értékekhez az új, szén-dioxiddal működő légkondicionáló rendszer és a továbbfejlesztett fűtőkör remek energiahatékonysága is hozzájárul. Szintén újdonság tavaly óta a busz moduláris akkumulátorcsomagja, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek a saját egyéni igényeik alapján meghatározhatják a beépített akkumulátorok mennyiségét az üzemeltetési körülményeikhez optimális hatótáv és utaskapacitás érdekében. Sőt, már 10,5 méter hosszú változatban is rendelkezésre áll a modell, amely különösen ideális szűk városközpontokba vagy forgalmas gyalogos zónákba, valamint az Európán kívüli piacokra tisztán elektromos hajtású, felépítményezhető buszalvázat is kínál az oroszlános márka. Természetesen ez utóbbi is a Lion’s City E korszerű technikáját alkalmazza.

Következetes fejlesztések a nagyszabású célok elérése érdekében

Az MAN szakemberei tehát az ügyfelek elvárásai alapján folyamatosan fejlesztik és optimalizálják a Lion’s City E modellt, hogy az elektromos buszok piacának élvonalában maradjon. Jól példázza ennek eredményességét, hogy a busz korábban az iF Gold Award dizájndíjat is elnyerte lenyűgöző ergonómiájával és esztétikus külső-belső formavilágával. Ám a siker legegyértelműbb bizonyítéka, hogy a modell megjelenése óta már jóval több mint ezer példányra kapott megrendelést a bajor gyártó. Az elmúlt pénzügyi évben az MAN által értékesített új városi buszok közel hat százaléka már tisztán elektromos hajtással került az ügyfelekhez. A vállalat vezetősége pedig azzal számol, hogy 2025-re ez az érték 50, míg 2030-ra 90 százalékra nő!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…