Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is sikeresen meggyőzte arról, hogy kiérdemli a 2023-as Év Autóbusza címet, amely a szakma legrangosabb kitüntetése.

Közzétéve:

Igen hatásosan érkezett meg tavaly az MAN Lion’s City 12 E a zsűri által megrendezett Bus Euro Test összehasonlító tesztre, ugyanis saját lábán tette meg a Németország és Írország közötti nagyjából 2500 kilométeres utat tíz nap alatt. Ez alatt pedig a modell kimagasló hatótávolságának köszönhetően egyszer sem volt szükség nap közbeni rátöltésre. Majd az egyhetes intenzív tesztelés eredményeként a szakmai bizottság öt európai gyártó városi busza közül határozottan az oroszlános modellt szavazta meg a 2023-as Év Autóbuszának. A 23 európai szakújságíróból álló zsűri különösen nagyra értékelte a busz általános koncepcióját, amely a hatótáv, a megbízhatóság, a kényelem és a fenntarthatóság terén is sok pont megszerzéséhez segítette hozzá az oroszlános járművet.

Eleve elektromosnak született

„Az új MAN Lion’s City 12 E modellt úttörő dizájn, magas szintű kényelem és nagyon csendes belsőtér jellemzi. A járművezetői munkahely az egyik legjobb és legbiztonságosabb a piacon. Az MAN szakemberei a tervezés során az első ceruzavonásoktól az elektromos közlekedést tartották szem előtt, így minden eleme szerves egységet alkot, tehát ez nem egy dízelből átépített elektromos busz” – nyilatkozta az immár három évtizedes múltra visszatekintő díj zsűrijének elnöke, Tom Terjesen. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az MAN Lion’s City E modellünket ekkora megelégedéssel fogadta a szakértői zsűri és megkaptuk ezt a rangos díjat. Ez jól tükrözi az MAN teljes csapatának kimagasló munkáját. Ugyanakkor ez egy újabb fejezetet is nyit az MAN Lion’s City E 2020-ban kezdődött sikertörténetében, amikor is elindult a sorozatgyártása” – hangsúlyozta ki Rudi Kuchta, az MAN Truck & Bus autóbuszos üzletágának vezetője.

Korszerű megoldások

Az MAN teljesen elektromos városi buszának különlegességei közé tartozik a kétféle akkumulátorhasználati stratégiája, az egyik a Megbízható Hatótáv, amely 270 kilométert eredményez, míg a másik a Maximális Hatótáv, amely akár 350 kilométert is biztosíthat két feltöltés között. Ezekhez a kiváló értékekhez az új, szén-dioxiddal működő légkondicionáló rendszer és a továbbfejlesztett fűtőkör remek energiahatékonysága is hozzájárul. Szintén újdonság tavaly óta a busz moduláris akkumulátorcsomagja, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek a saját egyéni igényeik alapján meghatározhatják a beépített akkumulátorok mennyiségét az üzemeltetési körülményeikhez optimális hatótáv és utaskapacitás érdekében. Sőt, már 10,5 méter hosszú változatban is rendelkezésre áll a modell, amely különösen ideális szűk városközpontokba vagy forgalmas gyalogos zónákba, valamint az Európán kívüli piacokra tisztán elektromos hajtású, felépítményezhető buszalvázat is kínál az oroszlános márka. Természetesen ez utóbbi is a Lion’s City E korszerű technikáját alkalmazza.

Következetes fejlesztések a nagyszabású célok elérése érdekében

Az MAN szakemberei tehát az ügyfelek elvárásai alapján folyamatosan fejlesztik és optimalizálják a Lion’s City E modellt, hogy az elektromos buszok piacának élvonalában maradjon. Jól példázza ennek eredményességét, hogy a busz korábban az iF Gold Award dizájndíjat is elnyerte lenyűgöző ergonómiájával és esztétikus külső-belső formavilágával. Ám a siker legegyértelműbb bizonyítéka, hogy a modell megjelenése óta már jóval több mint ezer példányra kapott megrendelést a bajor gyártó. Az elmúlt pénzügyi évben az MAN által értékesített új városi buszok közel hat százaléka már tisztán elektromos hajtással került az ügyfelekhez. A vállalat vezetősége pedig azzal számol, hogy 2025-re ez az érték 50, míg 2030-ra 90 százalékra nő!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán…

Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám…

Innovációk több tengelyen

Tovább folytatódott a DAF tehergépkocsi-kínálatának rendkívül sikeres generációváltása, mégpedig a különlegesebb terepes és közúti alkalmazásokra való többtengelyes modellváltozatok bemutatásával. Innovatív megoldásokból természetesen ezek körében sincs hiány.

Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban. A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is…

Föld alatti fenntarthatóság

Kísérleti jelleggel már a bányaiparban is megjelennek a Volvo Trucks elektromos teherautói. A svéd járműgyártó és a Boliden bányavállalat együttműködésének célja a felszín alatti fuvarfeladatok környezetében is elterjeszteni ezt a fenntarthatóság irányába mutató technikát.

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra