Elrepült évek

Idén lenne 75 éves a spanyol Pegaso márka, ha nem kebelezte volna be 1990-ben az IVECO. Azonban csak a neve tűnt el, innovatív szellemisége, kimagasló járműgyártási szakértelme és szenvedélyessége egyfajta örökségként ma is tovább él az olasz gyártó szervezetében.

Közzétéve:

Spanyolországban az 1946-ban alapított Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA) vállalat 1947-ben indította útjára a Pegaso márkát, amely nevét a görög mitológiában az erőt és a könnyedséget jelképező szárnyas lóról kapta. Egészen 1955-ig az egykori Hispano Suiza barcelonai üzemében gyártotta a járműveit, amikor is egy új gyárba költözött Madrid mellé. Itt a mai napig készülnek IVECO tehergépkocsik.

Kezdeti sikerek

Az első két típus, a Pegaso I és a Pegaso II a Hispano Suiza 66-D bulldogfülkéjét örökölte, amelyek olyannyira népszerűvé váltak, hogy még hosszú éveken át egyszerűen csak Pegaso-típusú teherautóként emlegettek minden ilyen felépítésű tehergépkocsit. Ezenkívül a szárnyas lovat viselő járművek kimagasló teljesítményükkel és kiváló üzemanyag-takarékosságukkal is kitűntek.

Korát megelőző innovációk

A Pegaso úttörő szellemisége akkor vált bizonyossá, amikor 1952-ben elkészítette egy elektromos hajtású teherautó prototípusát. A különleges Pegaso II akkumulátorai öt óra töltés után 75 kilométer hatótávolságot biztosítottak. Habár a modell remek gyorsulást, kedvező energiafogyasztást, csendes működést és vonzó adókedvezményeket kínált, nem jutott el a sorozatgyártásig. Megszületése mégsem volt hiábavaló, ugyanis jó alapként szolgált a trolibuszok fejlesztéséhez. Szintén megelőzte a korát az 1989-es Barcelonai Autókiállításon bemutatott SOLO 500 tanulmány-tehergépkocsi, amely többek között GPS-es navigációs rendszert, visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákat, követési távolságot mérő radart és más vezetéstámogató berendezéseket is kapott.

Furgon bérlés

Kiválóság a gyártás terén

A Pegaso 1955-ben megnyitott madridi üzeme folyamatosan fejlődött az évtizedek során, így ma a világ egyik legkorszerűbb tehergépkocsigyára. Az egymilliomodik jármű 2008-ban hagyta el a kapuját, 2017-ben pedig a CNH Industrial gyárai közül elsőként nyert arany szintű minősítést a World Class Manufacturing program keretében. Jelenleg az IVECO nehézkategóriás tehergépjárművei készülnek itt. A Pegaso másik jelentős gyára Valladolid városában működött, amelyet 1957-ben a kishaszonjárműveket és középkategóriás teherautókat gyártó SAVA márka felvásárlásával szerzett meg. Ebben a létesítményben 1990 óta IVECO Daily modellek készülnek, és szintén megszerezte a World Class Manufacturing arany szintű tanúsítványát.

Sportsikerek

A szárnyas ló a motorsportban is letette a névjegyét. A kamion-Európa-bajnokságban 1989-ben és 1990-ben négy győzelmet is aratott a Jarama versenypályán, továbbá éveken át a Párizs-Dakar ralin is rajthoz álltak a Pegaso kamionjai. A vállalat egyébként autóbuszokat, mezőgazdasági vontatókat, páncélautókat és még sportautókat is gyártott. Több mint 350 ezer jármű előállítása után a vállalatot 1990-ben felvásárolta az IVECO, majd 1994-ben a Pegaso márkanév is megszűnt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…