Expressz platós
Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.
Bizonyára vannak még köztünk olyanok, akik élénken emlékeznek a Maverick típusnévre a kilencvenes évekből, majd az ezredforduló utáni esztendőkből. Hiszen idehaza is szembejött néha egy-egy kék szilvával díszített Nissan Terrano II terepjáró, majd ugyanilyen emblémát viselő Mazda Tribute szabadidőautó. Talán nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, ezeknek az égvilágon semmi köze mai írásunk főszereplőjéhez. Hiszen a Ford tengerentúli kínálatának legkisebb pickupját 2021-ben mutatták be.
Kicsi a bors, de fürge
Hazájában kompaktnak számít a Maverick, holott méretében nem különbözik számottevően a Ranger pickuptól. A különbség mégis jelentős, hiszen nagy testvéreivel ellentétben a Maverick nem alvázas, hanem önhordó konstrukció. Habár mifelénk szokatlan, a „sima” Maverick csupán elsőkerék-hajtású változatban is hazagurítható. Ugyanis műszakilag sokkal közelebb áll a személyautókhoz, mint a klasszikus pickupokhoz.
Ugyanarra a Ford C2 platformra épül, mint a negyedik generációs Focus, de közvetlen rokonának tekinthető a Bronco Sport szabadidő-autó is! Így szinte adta magát egy sportos Maverick. A Ford nem is hagyta ki ezt a ziccert, még ha előbb nem is a fürge, összkerékhajtású Maverick Lobo, hanem a terepre optimalizált Tremor, valamint kisétvágyú Hybrid változatokat részesítette előnyben.
A nyolcvanas években váltak menővé a lesüllyesztett futóművel és széles gumiabroncsokkal tuningolt utcai sportplatósok. Amilyen gyorsan jöttek, annyira hangtalanul tűntek el az ezredforduló környékén. A Ford ezt a hagyományt élesztette fel az új Maverick Lobo pickuppal. A karosszéria magasságát elöl 12,7, hátul pedig 28,5 milliméterrel csökkentették. Egyúttal terepes és hibrid testvéreinél személyautósabb rugózással, valamint lengéscsillapítással varázsolnak mosolyt a Lobo leendő sofőrjeinek arcára. Azért, hogy ez somolygás ne lankadjon le idő előtt, a kétliteres, 177 kilowattos (241 lóerő) turbófeltöltéses benzinmotort hatékonyabb hűtőrendszerrel, az új hétfokozatú automatikus sebességváltót pedig olajhűtővel készítették fel a nagyobb termikus igénybevételre.
Újvilági vándor
Az oldalanként egy-egy tengelykapcsolóval felvértezett hátsó differenciálmű nemcsak egy teljes értékű differenciálzárat helyettesít, hanem szükség esetén a hátsó tengelyre jutó forgatónyomaték akár száz százalékát is az egyik vagy másik kerékre tudja irányítani. A Maverick ezt a képességet váltja aprópénzre, illetve nyomatékirányításra a Lobo menetmódban. Ilyenkor jelentősen javulnak a kanyarodási és irányváltási képességei. Kigyorsításkor pedig lényegesen jobb a tapadása, valamint stabilitása, egyúttal csökken az alulkormányozottsága is.
A tempós haladásnak nagyobb tárcsák és ugyanolyan kétdugattyús első féknyergek vetnek véget, mint a Focus ST esetén. A 19 colos, fekete könnyűfém keréktárcsák nagyon sportos kisugárzást kölcsönöznek a kompakt pickupnak, szó szerint felteszik az i-re pontot. Azonban a legfontosabb intelmet még nem is említettük. Hiszen a Lobo menetmódot elsősorban a forgalomtól elzárt pályákra szánja a Ford, hiszen csökkenti az elektronikus menetstabilizáló berendezés hatékonyságát. Tehát csak óvatosan!