Ezerszeres hurrá!

Elkészült az ezredik tisztán elektromos hajtású MAN városi autóbusz a lengyelországi Starachowice városában működő buszgyárban. A Lion’s City E sorozatgyártása éppen három évvel ezelőtt, 2020 őszén kezdődött, és a modell azóta egyre több európai városban bizonyítja sikeresen megbízhatóságát, kényelmét és elegendő hatótávolságát napról napra.

Közzétéve:

Szeptember közepén legördült a gyártósorról az ezredik MAN Lion’s City E akkumulátoros elektromos városi busz, amely azóta Madridban és vonzáskörzetében szállítja az utasokat biztonságosan, kényelmesen és fenntarthatón. A járművet az Auto Periferia S.A. vállalat üzemelteti.

A lengyelországi gyár pedig az elmúlt évek során az elektromos buszok fellegvárává fejlődött, ugyanis az MAN Truck & Bus vállalat tetemes összegeket és nagy figyelmet fordított a munkatársak, illetve az üzem felkészítésére. A villanyhajtású buszok piaca dinamikus növekedésének tükrében ez egy előnyös beruházásnak bizonyult.

Az oroszlános villanybusz sikerei

Az MAN Lion’s City E sikerét persze nemcsak az ezredik példány kiszállítása igazolja, hanem az is, hogy sok üzemeltető visszatérő ügyfélként ismét ugyanezt a modellt választja a beszerzései során. Például az Auto Periferia S.A. anyavállalata, a Grupo Ruiz cégcsoport is már húsz ilyen buszt üzemeltet nagy megelégedéssel, és a tervek szerint az év végére már hatvan elektromos MAN Lion’s City E sorakozik majd a flottájában.

Spanyolországban pedig az év végére eléri a 175-öt ezeknek a modelleknek a száma. Az oroszlános gyártó azonban Európa túloldalán, Skandináviában is igen népszerű az elektromos járműveivel. Az év végére várhatóan meghaladja a 370-et a térségben üzemelő MAN elektromos buszok száma. Legutóbb például nem kevesebb mint 45 MAN Lion’s City 12 E modellt rendelt a VIKINGBUS Danmark A/S. Korábban a norvég Unibuss pedig 76 oroszlános villanybuszt igényelt.

Erősen növekvő piac

A fenti értékesítési sikerekhez jó alapot ad az is, hogy az idei év első felében az elektromos buszok teljes európai piaca 45 százalékkal nőtt közel 2600 villanybusz forgalomba helyezésével, vagyis minden harmadik újonnan munkába álló busz már helyileg nulla károsanyag-kibocsátású. Az MAN a második legnagyobb beszállító ezen a téren.

Az oroszlános gyártó úgy tervezi, hogy 2025-ben már a városi buszok felét elektromos hajtással adja át ügyfeleinek, öt évvel később pedig ez az arány elérheti a kilencven százalékot. Mindemellett az MAN szakemberei már erőteljesen készülnek a városközi és a távolsági buszok villamosítására is. E törekvés mögött azonban nemcsak a környezetvédelmi célok állnak. Az MAN számításai szerint a városi buszok esetében már ma is az akkumulátoros elektromos hajtásmód biztosítja a legkedvezőbb teljes birtoklási költséget.

Saját akkumulátorüzem

Ennek fényében az MAN százmillió eurót fordít saját akkumulátorüzemének felfuttatására Nürnbergben, ahol már 2025-ben megkezdik az elektromos buszok és teherautók nagyfeszültségű akkumulátorainak sorozatgyártását. A célkitűzés az évente több mint százezer darabos gyártási kapacitás elérése.

Emellett az MAN anyavállalata, a TRATON cégcsoport a Daimler Truck és a Volvo Group vállalatokkal közösen legalább 1700 nagyteljesítményű töltőállomás kiépítését tervezi Európa-szerte autópályák mentén és logisztikai központok közelében az elkövetkező néhány évben. Ha pedig ilyen léptékben halad majd az elektromos közlekedés elterjesztése, akkor hamarosan már nem is lesz hírértékű három éven belül ezer villanybusz legyártása.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.