Felgyorsítja az üzletet

Több évtizedes hagyománya van a Ford márkánál annak, hogy furgonokból építenek szupergyors versenyautókat. Nos, elkészült a legújabb SuperVan, ráadásul a mai trendnek megfelelően elektromos hajtással. Teljesítményével méregdrága szupersportkocsikat is maga mögé utasít.

Közzétéve:

Igazán stílusos helyen, a 2022-es Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatta be a Ford Pro az új E-Transit Custom kishaszonjármű alapjaira épített versenyfurgonját, a Ford Pro Electric SuperVan prototípust. A sorozatgyártású kisáruszállító padlólemezére acél csőváz és kompozit karosszéria került. A vérpezsdítő megjelenésű gép hajtásáról négy villanymotor, egy ötven kilowattóra kapacitású, folyadékhűtésű, 45 perc alatt feltölthető akkumulátorcsomag és egy egyedi vezérlőrendszer gondoskodik. Ezeknek köszönhetően a kétezer lóerő teljesítmény leadására képes, összkerékhajtású csodafurgon kevesebb mint két másodperc alatt gyorsulhat fel álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre. Kifejezetten versenypályára tervezett, mindegyik keréknél kettős háromszög keresztlengőkaros futóműve ugyanakkor a sorozatgyártású E-Transit Custom modellből származó alkatrészeket is tartalmaz. Ahogyan a választható menetmódok és a rekuperációs fékezés is éppúgy szerepel az eszköztárában, mint a márka elektromos szériajárműveinél. Ezek a menetprogramok a nyomatékleadási jelleget, a rekuperációs fékezést és a kezelőelemek reakcióit optimalizálják az adott felhasználási profilhoz. Ez lehet normál közúti használat, pályaversenyzés, gyorsulási versenyzés, driftelés és ralizás. A tervezők azonban eredeti angol humorukat sem veszítették el a munka során, így a pilóta mögött egy igazi raktér található oldalsó tolóajtóval.

Telematika a versenysportban és a közúton

Szintén a Ford közúti járműveiből került át a fülkébe az érintőképernyős SYNC információs és szórakoztató rendszer, amelyről az Electric SuperVan számos funkciója vezérelhető, például az oldalajtó elektromágneses zárja. Továbbá a hálózatba kapcsolhatóságot is biztosító SYNC látja el a szuperfurgon pilótáját a szükséges információkkal, illetve valós időben továbbít adatokat a jármű távfelügyeletéhez és teljesítményének optimalizálásához. Hasonlóképpen, ahogy a SYNC-rendszerhez kapcsolódó digitális szolgáltatások segítik Európa-szerte a Ford Pro több mint 125 ezer ügyfelének termelékenységét felpörgetni.

A Ford szuperfurgonok történelme

A Ford 1971-ben építette az első SuperVan versenygépet. Ennek az első generációs Transit furgonnak a középmotorja a Ford GT40-ből került át. A SuperVan 2 esetében a második nemzedékű Transit karosszériájának üvegszálas kompozitból készült változatát húzták rá egy csővázra, amelyet a Ford C100 versenyautó V8-as, 590 lóerős motorja repített. A harmadik generációs Transit ihlette SuperVan 3 pedig az akkori Formula-1-es versenyautókban is használt, 650 lóerős Cosworth HB motort kapta meg. Ebben a különleges történelemkönyvben nyitott most új fejezetet a Ford Pro Electric SuperVan, amely az elektromos hajtásban és a hálózatba kapcsolhatóságban rejlő óriási lehetőségeket hivatott kihangsúlyozni.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…