Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Közzétéve:

Kívülről szemlélve nagyot kellene hunyorítanunk nagyítós okulárénk mögül, ha az elődmodellhez képest jelentős különbségeket szeretnénk felfedezni. Pedig az MAN TGE Next Level immár nevében is hirdeti, hogy szintet lépett. És itt jön rögtön az első meglepetés! Ugyanis a gyakorta üres marketinglufikkal ellentétben a Volkswagen Crafter egypetéjű ikertestvére valóban jelentős előrelépést tud felmutatni!

Biztonság és kényelem

Kezdjük rögtön a legfontosabbal. Egészen pontosan azokkal a biztonsági és kényelmi felszerelésekkel, amik immár az alapfelszereltség részét képezik és korábban még csak gondolni sem mertünk rájuk. A veterán matrózokkal, valamint a 11 újonccal együtt immár 27 fős biztonsági és kényelmi legénység őrködik a fedélzeten. Mindezt azért, hogy bele ne rokkanjunk a munkába és komfortosan utazhassunk, valamint ne hagyjuk ott saját és mások fogsorát egy balesetben. Hiszen immár a fapados TGE is figyeli az esetleges fáradtságunkat, valamint a táblákat és a gumiabroncsok nyomását, eközben szabályozza sebességünket is, ha épp kímélni szeretnénk a jobb lábunkat. Immár intelligens a sebességtartó asszisztens, de a sávtartó is aktívan a kezünk alá dolgozik.

A járművezető bizton számíthat a vészfék- és a parkolóasszisztens támogatására is. Továbbá az alapfelszereltséget gazdagítja a 3,5 tonna össztömegig nyújtózkodó N1 kategóriába tartozó kisoroszlánoknál az utasoldali légzsák. Habár az eggyel nagyobb N2 kategóriában ezért felárat kérnek, cserébe ott ingyen adják a jármű közvetlen környezetét pásztázó holttér- és követésitávolság-figyelmeztető rendszert. Utóbbiakért pont az N1-es „apróságoknál” kérnek konvertibilis valutát.

Természetesen az új vezetéstámogató rendszerek a korábbiaknál hatékonyabb és fejlettebb vezérlőegységeket, radarszenzorokat, valamint kamerákat tettek szükségessé. További jó hír, hogy ezentúl a szoftverfrissítések online érkeznek majd, csak ezért nem kell elzarándokolnunk egy MAN-szervizbe, feláldozva ezzel a munkanapunkat.

 

Digitális és analóg

Immár digitális a műszeregység, multifunkciós a kormánykerék, az indítás pedig kulcs nélküli. Fékmegtartás funkcióval felvértezett elektronikus vezérlésű rögzítőfék köti röghöz furgonunkat. A telefonunk tükrözésére is felkészített információs és szórakoztató rendszert pedig 10,4 colos érintőképernyőn keresztül csodálhatjuk. Némi kenőpénzért cserébe kaphatunk 12,9 colos képátlójút is. Az összesen akár négy USB-C csatlakozó mellett, igény esetén induktív töltőrekesz várja kimerült telefonunkat.

Azonban nem történt minden fronton forradalom, hiszen minek változtatni azon, ami bevált? Az MAN is így gondolta, ezért megtartották a kétliteres dízelmotort, de kivették a palettáról a vérszegény 75 kilowattos (102 lóerő) változatot. Ezentúl a 103 kilowattos (140 lóerő) erőforrásra bízzák a belépőmotor szerepét, de továbbra is meghagyják a 120 és 130 kilowattos (163, 177 lóerő) erőgépeket. A nyolcfokozatú automatikus sebességváltó irányváltó karja a kormánykerék mögé költözött, ezzel sok helyet szabadít fel a középkonzolon. A hatfokozatú manuális sebességváltót viszont változatlanul a korábbi helyén vehetjük kezelésbe.

 

Háttérmunkás

Habár ez a jelentős fejlődés a népautósok munkáját dicséri, kicsit a müncheni oroszlánszelídítők is hozzájárultak. Hiszen az MAN kifejezett kérésének megfelelően születhetett meg az az elsőkerék-hajtású, heavy duty, 120 kilowattos (163 lóerő), karosszálható változat, ami így a TGE mellett a Crafter kishaszonjármű palettájára is felkerült, és vélhetően a gördülő lángossütőket gyártók szakszervezetének is elnyeri majd a tetszését. Tavaly 26 600 kisoroszlán talált örökbefogadóra Európában.

Habár ez nem tűnik kevésnek, viszonylag aprócska szelete annak a közel 1,5 millió furgonnak, amit 2023-ban forgalomba helyeztek. Sebaj, az MAN TGE Next Level legálabb büszkén viselheti a legkisebb MAN teherautónak járó címet, vagy ahogyan ők mondják: „Truck unter den Vans“, avagy slendrián fordításban „teherautó a furgonok között”.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk. Kívülről szemlélve nagyot kellene hunyorítanunk…

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…