Föld körüli pályán

Megkívántak egy szeletet a Peugeot-nál az egy tonna teherbírású pickupok világszinten évi 2,4 millió darabos tortájából. Ezért egy kínai partnerrel közösen megalkották a Landtrek típust, amelyet első körben Latin-Amerika és a szubszaharai régió piacain vetnek be.

Közzétéve:

Ma már a pickupok kategóriája a sokoldalúságról szól, vagyis arról, hogy a professzionális munkaautót és a családi szabadidő-autót, illetve életstílus-autót keresők változatos igényeit egyaránt megfelelően kielégíthesse. Pontosan ezt nyújtja a Peugeot Landtrek is, hiszen rövid- és duplafülkés platós, valamint felépítményezhető fülke-alvázas kivitelben, 4×2-es és 4×4-es hajtásképlettel, benzines és dízelmotorral is készül, a kifejezetten a típushoz tervezett tartozékok széles választékával pedig még jobban az adott felhasználásra szabható. Míg a pickupoktól elvárt kimagasló strapabírás és megbízhatóság biztosításához a legkülönfélébb terep- és időjárási viszonyok közepette kétmillió kilométeren tesztelték a Landtreket.

Élenjáró szállítókapacitás

Akár igáslónak, akár szabadidőjárműnek választ valaki pickupot, legtöbbször kardinális kérdés a plató rakodhatósága. Nos, az 5,33 méter hosszú, duplafülkés kivitel platója 1,63 méter hosszú és 1,6 méter széles, vagyis a legnagyobb a kategóriájában. Ráadásul a kerékdobok között 1,22 méter a távolság, így akár két Euro-raklap is szállítható a rakfelületen. Míg az 5,39 méter hosszú, rövidfülkés modellek platója 2,43 méter hosszú, vagyis ezen három Euro-raklap is elhelyezhető keresztben. A hasznos teherbírás terén is kimagasló a Landtrek, specifikációtól függően 1,0 és 1,2 tonna között lehet a terhelhetősége, emellett akár három tonnát is vontathat. Ezenkívül LED-es munkalámpa, illetve 12 voltos csatlakozó is tartozik a platóhoz. A munkaautók pedig hátsó lökhárító nélkül is rendelhetők, hogy a hátfalajtó függőleges helyzetig lenyitható legyen.

Személyautós belsőtér

Amennyire jó teherhordásban a Landtrek, annyira személyautós a belsőtere. Ez részben szó szerint igaz, hiszen például a műszerfalon a középkonzol tízcolos érintőkijelzője a Peugeot 508 személyautóból származik. Az ülések pedig rendkívül praktikusan variálhatók. Előre a két különálló ülés és középső kartámasz helyett háromszemélyes üléspad is rendelhető, amelynél a középső támlarész lehajtva asztalkaként szolgál, majd a jobb oldali támlát is ledöntve 75 kilogramm teherbírású rakfelület alakítható ki. A hátsó üléstámlák 60:40 arányban osztva dönthetők, és mindkettőt lehajtva száz kilogramm terhelhetőségű rakfelület jön létre. A vezető munkáját többek között lejtmeneti sebességszabályozó, vontatmánystabilizáló, sávelhagyásra figyelmeztetés, teljesen LED-es világítás és akár négy kamera segíti.

Többféle hajtás

A Landtrek a hajtás terén is többféle választási lehetőséget kínál. Az 1,9 literes, turbófeltöltős dízelmotor legnagyobb teljesítménye 150 lóerő, maximális nyomatéka pedig 350 newtonméter, amelyet hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó továbbít a kerekekhez. Ezzel a hajtáslánccal a típus vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztása 7,8 liter száz kilométerenként. A másik opció a 2,4 literes, szintén turbófeltöltős, 210 lóerős benzinmotor, amely akár 320 newtonmétert is leadhat. Ehhez hatfokozatú, manuális vagy automatikus váltó társulhat, így az átlagos üzemanyag-fogyasztás 9,8 és 11 liter között változik.

Terepre (is) termett

A pickupokat még mindig sokan használják akár nehéz terepen is, ezért a 4×4-es változatokat 2,7-es áttételű terepfokozattal és eLocker automatikus hátsó differenciálzárral is felvértezik. Az összkerékhajtású, rövidfülkés modell gázlómélysége 600 milliméter, első és hátsó terepszöge 30, illetve 26 fok, középső terepszöge 25 fok, legnagyobb oldaldőlése eléri a 42 fokot, míg a mászóképessége kilencven százalék. Terepen jó szolgálatot tehetnek továbbá az alsó védőlemezek, a besüllyesztett fényszórók és a 360 fokos látószögű terepkamera. A Peugeot egyelőre nem tervezi a Landtrek európai bevezetését, holott a fentiek alapján igen jó esélyekkel szállhatna versenybe az öreg kontinensen is a pickupok színes mezőnyében, nemcsak világszerte több más piacon.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra