Friss hajtás

Megújult az amerikai piac egyik karakteres csőrös cirkálója, az International LT. Ennek az a legfőbb érdekessége, hogy az új, S13 Integrated Powertrain elnevezésű hajtáslánca a TRATON cégcsoport együttműködési lehetőségeit kihasználva a Scania Super motorján, sebességváltóján és kipufogógáz-utánkezelő rendszerén alapul. Elsősorban ennek köszönhetően akár 15 százalékkal is kedvezőbb lehet a típus üzemanyag-fogyasztása az elődjéhez képest.

Közzétéve:

Első ránézésre nem túl feltűnő az International LT megújulása, ám az ördög a részletekben rejlik. A tervezők sok időt töltöttek a szélcsatornás tesztekkel, és ezek alapján átalakították az LT első kerékjáratait, lökhárítóját, hűtőrácsát, motortérfedelét és tetőlégterelőjét, valamint megnövelték az oldalszoknyák alsó gumiéleit. Ezek együttesen három százalékkal csökkentik a jármű üzemanyag-fogyasztását. Ennél is jelentősebben, mintegy 12 százalékkal járulhat hozzá a fogyasztás visszaszorításához az új S13 Integrated Powertrain a már ismert A26 motorból és 12 fokozatú Eaton Endurant HD automatizált váltóból álló hajtáslánchoz képest.

Integrált előnyök

A Traton cégcsoport szakembereivel közösen végrehajtott fejlesztés során a gazdaságosság fokozása mellett a konstrukció egyszerűségére, könnyű szervizelhetőségére és tartósságára is kiemelt figyelmet fordítottak. Az új hajtáslánc lelke a 12,7 literes, soros, hathengeres S13 dízelmotor, amelynek furat- és löketmérete, valamint a kompakt, „egydobozos” kipufogógáz-utánkezelő rendszere is arról árulkodik, hogy a Scania erőforrásán alapul. Az S13 370 és 515 lóerő között nem kevesebb mint hét teljesítményszintet kínál, amelyekhez 1695 és 2508 newtonméter közötti legnagyobb nyomatékértékek társulnak. Kiváló vezethetőséget sejtet, hogy az új motor már 900-as percenkénti fordulatszámtól kifejti a maximális nyomatékát. Az S13 takarékos üzemelését segíti a hengerperselyek, dugattyúgyűrűk és csapágyak kisebb súrlódást eredményező anyagválasztása és felületi kialakítása, valamint a töltetcsere mérsékelt veszteségei. Az állandó geometriájú turbófeltöltő és a manapság szokásosnál kisebb, 1800 bar nyomású befecskendezőrendszer a megbízhatóságot és a tartósságot fokozza. Míg az alumínium szelepfedél és olajteknő, illetve a vermikuláris grafitos öntöttvas hengertömb a tömeget csökkenti. Az „egydobozos” kipufogógáz-utánkezelés előnye, hogy normál üzemelés során nincs szükség a visszavezetett kipufogógáz hűtésére, ami javítja az égés hatásfokát és mérsékli a koromképződést. Míg a kettős AdBlue-befecskendezésű SCR-rendszer hosszabb szervizintervallumokat eredményezhet.
Az S13 motorhoz társuló International T14 automatizált sebességváltó tengelykapcsolójának működtetőszerkezete már nem terheli a sűrítettlevegő-rendszert, miközben gyorsabb és lágyabb fokozatváltásokat tesz lehetővé. A meglehetősen kompakt felépítésű T14 legnagyobb fokozata gyorsítóáttételű (overdrive), a 13. fokozata direkt, míg az első két fokozata kúszóáttételű.

Korszerű segédrendszerek

Természetesen a korral haladva több új vezetéstámogató rendszer is bekerült az International LT kínálatába. Példaként említhető az automatikus működésű, elektronikus vezérlésű rögzítőfék, az adaptív sebességtartó automatikát, sávelhagyásra figyelmeztetőt és automatikus vészfékrendszert magában foglaló ütközésmegelőző rendszer, a radaros oldalsó holttérfigyelő és a LED-es fényszórók. A hálóhelyes fülkék újdonsága pedig a felhajtható felső fekhely, amely használaton kívül lényegesen tágasabb belső teret biztosít a pihenőidő kellemes eltöltéséhez. Az LT 4×2-es, 6×2-es és 6×4-es hajtásképlettel és ötféle fülkemérettel készül, így számos különféle fuvarfeladatra optimalizálható.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ismét a csúcson

Tavalyi kimagasló motorsportsikereit folytatva az idei évet is remekül kezdte a Toyota Gazoo Racing versenyistálló, ugyanis Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel a Hilux T1+ versenypickuppal január elején megnyerte a 2023-as Dakar-ralit. A japán márka ezzel…

Keményfiúk a belga seregben

Megkezdődött a belga hadsereg által rendelt közel 900 DAF CF katonai teherautó átadása. A teljes mennyiséget 2025-ig kell a holland gyártónak leszállítania. Az összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes modellek egyik különlegessége, hogy a Tatra legendás, központi…

Megfizethetőn innovatív

Másfél év alatt igazi sikermodellé vált az új generációs MAN Lion’s Intercity LE alacsonybelépésű autóbusz, amely Európán kívül is új piacokat hódít meg, például Izraelben és Marokkóban. Mostantól már városi kivitelben és hibrid hajtáslánccal is…

Merész kezdés

Amióta megindult az elektromos gépjárművek piaci térnyerése, világszerte egyre több startupcég kezd járműgyártással foglalkozni, jó eséllyel a Tesla sikertörténetén felbuzdulva. Ennek egyik legújabb példája az Egyesült Királyságban nemrég útjára indult HVS, amely máris bemutatta egy…

Felvillanyozott hegymászók

Piaci bevezetésük előtt még fontosabb az alternatív hajtású modellek széles körű közúti tesztelése, mint hagyományos hajtásláncú társaik esetében. Hiszen ezek a merőben új technikák még számos nyitott kérdéssel, ugyanakkor annál kevesebb gyakorlati tapasztalattal szolgálnak. Ezért…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra