Gyorsan sokat takarékosan

Két olyan újítást mutatott be nemrég a Kögel, amelyek még tovább fokozzák az üzemeltetés hatékonyságát. Egyrészt már az Euro Trailer félpótkocsikhoz is rendelhető a Kögel FastSlider gyorsponyvarendszer, másrészt átfogóan továbbfejlesztették a Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyt.

Közzétéve:

Számottevő előnyöket kínál a fuvarozás hatékonysága terén a Kögel nemrég megszületett Novum generációjának Euro Trailer elnevezésű tagja. Ez a modell ugyanis a szokványos függönyponyvás félpótkocsiknál 1,38 méterrel hosszabb, így tíz köbméterrel nagyobb a raktere. Ennek köszönhetően térfogatáruk szállításakor akár tíz százalékkal is csökkentheti a nyerges szerelvény tonnakilométerre számított üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.

Gyors ponyvázás

Ez már önmagában is szép eredmény, azonban az Euro Trailer félpótkocsik termelékenysége még tovább fokozható a mostantól ezekhez is választható Kögel FastSlider gyorsponyvarendszerrel, amely jelentősen csökkenti a rakodások időigényét. Emellett jóval egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a gépkocsivezetők munkáját. A FastSlider esetében a beépített „minirakoncákkal” megerősített függönyponyvát rendkívül könnyű el- és visszahúzni, többek között az egyedi fejlesztésű, nagyon könnyen futó görgőknek köszönhetően. Ezek felül egy alumíniumsínben futnak, ezáltal emelhető tető esetén is használhatók, lent pedig a vázkeretre csavarozással rögzített acélprofil segíti a ponyva megvezetését. Így elhúzáskor a ponyva szoros hullámokban hajtogatódik össze. A jármű mindkét oldalára rendelhető FastSlider ponyva továbbra is biztosítja a külső vázkeret Vario-Fix rögzítési pontjainak és az áthelyezhető léctartó zsebeknek a használatát. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a FastSlider megoldással ellátott Euro Trailer modellek is megfelelnek a Daimler 9.5, illetve az EN 12642 XL rakományrögzítési szabványok előírásainak, így igen széles körűen alkalmazhatók az italszállítástól az autóiparig.

Furgon bérlés

Új generációs tengely

A pótkocsik Novum generációjához nemrég megérkezett a bajor gyártó saját fejlesztésű és rendkívül sikeres Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyének még tovább optimalizált generációja, a Kögel Trailer Axle Novum, vagyis a KTA Novum. Ez a költséghatékony, mérsékelt karbantartásigényű és igen megbízható tengely a csökkentett tömegű alkatrészeivel a szerelvény üzemanyag-fogyasztására, és ezáltal a károsanyag-kibocsátási lábnyomára is kedvező hatással van. Emellett a Kögel mérnökei úgy tervezték át a tengely felfüggesztését, hogy az jobban elvezesse a fellépő erőket a kereszttartóra. Ehhez hozzájárulnak az aszimmetrikus formájú szilentblokkok is, amelyek mérséklik az alkatrészek igénybevételét, és elősegítik a pótkocsik remek menetstabilitását. Ráadásul a KTA Novum tengely legtöbb részegységét kataforetikus merítő eljárás védi meg hosszú időre a korróziótól.

A németek támogatják

Mind a Kögel Euro Trailer modellek, mind a KTA Novum tengelyek jogosultak lehetnek tehát a Németországban a korszerű pótkocsik beszerzését megkönnyítő állai támogatásra. Idéntől ugyanis a német szövetségi kormány a haszonjárművek flottamegújítási programjának részeként pénzügyi hozzájárulást nyújt minden olyan műszaki megoldást felvonultató pótkocsira és félpótkocsira, amelyek ténylegesen csökkentik a közúti fuvarozás szén-dioxid-terhelését. Tökéletesen rímel erre a kezdeményezésre a Kögel mottója is: „A gazdaságosság egyben környezetkímélő is – mert mi ezzel is törődünk”. Amennyiben pedig az autózás mellett szükséged lenne bútorszerelésre akkor keresd a butorszerelom.hu csapatát!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra