Hidrogénnel a fenntartható jövő felé

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Toyotának a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításáért folytatott munkássága, ugyanis megállapodást kötött a nagyhaszonjárműveket gyártó leányvállalatával, a Hinóval egy üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsi közös kifejlesztéséről. A tesztelés mellett más kezdeményezésekkel is elősegítik majd, hogy mielőbb piacra kerülhessen a hidrogént tankoló és csupán vízgőzt kibocsátó Hino Profia típus.

Közzétéve:

Csökkenő szén-dioxid-kibocsátás

Egyaránt elkötelezett a Toyota és a Hino az iránt, hogy új technológiák kifejlesztésével segítsék megoldani a világméretű környezetszennyezési problémákat. A két vállalat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint azt, hogy 2050-re kilencven százalékkal csökkentsék járműveik szén-dioxid-kibocsátását a 2010-es, illetve 2013-as szinthez képest. Ennek megvalósítása érdekében olyan elektromos hajtású járművek kifejlesztésén dolgoznak, amelyek széles körben elterjedhetnek a piacon. Persze nem jelentenek kivételt ez alól a nehéz-tehergépkocsik sem, hiszen például Japánban a haszonjárművek teljes szén-dioxid-kibocsátásának hatvan százalékáért ezek az eszközök felelnek.

Nehéz-tehergépkocsik számára (is) kecsegtető

A haszonjárművek villamosításakor azonban úgy kell megválasztani az optimális hajtásláncot, hogy a gépkocsik a kedvező környezetvédelmi jellemzők mellett üzletileg is életképesek legyenek például a hatótávolság, a feltöltési idő és a hasznos teherbírás tekintetében. Éppen ezért a nehéz-tehergépkocsik esetében különösen a nagy energiasűrűséget és gyors tankolást biztosító, hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos hajtás ígérkezik hatékonyabb megoldásnak az akkumulátoros elektromos hajtásnál.

Profi megoldások

A két japán gyártó közös üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsijának alapja a Hino Profia típus, amelybe a Toyota és a Hino elmúlt években kifejlesztett technológiáit is átültetik. Alvázát kifejezetten úgy alakítják ki, hogy ideális legyen az üzemanyagcellás hajtáshoz, valamint a tervezők a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő hasznos teherbírás érdekében. A hajtáslánc az új generációs Toyota Mirai személyautóhoz kifejlesztett üzemanyagcellás egységből kettőt tartalmaz majd, míg a menetvezérlő rendszer a Hino nehézkategóriás hibrid járműveinek a technikáját használja. A 12 méter hosszú, 2,49 méter széles és 3,78 méter magas, háromtengelyes, 25 tonna össztömegű Profia tehergépkocsi a nagy kapacitású, a hidrogént akár 70 bar nyomáson tároló tartályának köszönhetően hatszáz kilométert is megtehet egy feltöltéssel városi és autópályás szakaszokat egyaránt tartalmazó útvonalon. Pufferként pedig egy lítiumion-akkumulátort alkalmaz a fékezéskor rekuperált energia tárolására, illetve a nagy teljesítményt igénylő időszakok kiszolgálására.

Együttes erővel

A Toyota és a Hino a jövő egyik fontos energiahordozójának tartja a hidrogént, így már több mint tizenöt éve foglalkoznak üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A két gyártó a későbbiekben szeretné még szorosabbra fűzni partneri kapcsolatát és felgyorsítani az erőfeszítéseit a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…