Hidrogénnel a fenntartható jövő felé

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Toyotának a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításáért folytatott munkássága, ugyanis megállapodást kötött a nagyhaszonjárműveket gyártó leányvállalatával, a Hinóval egy üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsi közös kifejlesztéséről. A tesztelés mellett más kezdeményezésekkel is elősegítik majd, hogy mielőbb piacra kerülhessen a hidrogént tankoló és csupán vízgőzt kibocsátó Hino Profia típus.

Közzétéve:

Csökkenő szén-dioxid-kibocsátás

Egyaránt elkötelezett a Toyota és a Hino az iránt, hogy új technológiák kifejlesztésével segítsék megoldani a világméretű környezetszennyezési problémákat. A két vállalat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint azt, hogy 2050-re kilencven százalékkal csökkentsék járműveik szén-dioxid-kibocsátását a 2010-es, illetve 2013-as szinthez képest. Ennek megvalósítása érdekében olyan elektromos hajtású járművek kifejlesztésén dolgoznak, amelyek széles körben elterjedhetnek a piacon. Persze nem jelentenek kivételt ez alól a nehéz-tehergépkocsik sem, hiszen például Japánban a haszonjárművek teljes szén-dioxid-kibocsátásának hatvan százalékáért ezek az eszközök felelnek.

Nehéz-tehergépkocsik számára (is) kecsegtető

A haszonjárművek villamosításakor azonban úgy kell megválasztani az optimális hajtásláncot, hogy a gépkocsik a kedvező környezetvédelmi jellemzők mellett üzletileg is életképesek legyenek például a hatótávolság, a feltöltési idő és a hasznos teherbírás tekintetében. Éppen ezért a nehéz-tehergépkocsik esetében különösen a nagy energiasűrűséget és gyors tankolást biztosító, hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos hajtás ígérkezik hatékonyabb megoldásnak az akkumulátoros elektromos hajtásnál.

Profi megoldások

A két japán gyártó közös üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsijának alapja a Hino Profia típus, amelybe a Toyota és a Hino elmúlt években kifejlesztett technológiáit is átültetik. Alvázát kifejezetten úgy alakítják ki, hogy ideális legyen az üzemanyagcellás hajtáshoz, valamint a tervezők a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő hasznos teherbírás érdekében. A hajtáslánc az új generációs Toyota Mirai személyautóhoz kifejlesztett üzemanyagcellás egységből kettőt tartalmaz majd, míg a menetvezérlő rendszer a Hino nehézkategóriás hibrid járműveinek a technikáját használja. A 12 méter hosszú, 2,49 méter széles és 3,78 méter magas, háromtengelyes, 25 tonna össztömegű Profia tehergépkocsi a nagy kapacitású, a hidrogént akár 70 bar nyomáson tároló tartályának köszönhetően hatszáz kilométert is megtehet egy feltöltéssel városi és autópályás szakaszokat egyaránt tartalmazó útvonalon. Pufferként pedig egy lítiumion-akkumulátort alkalmaz a fékezéskor rekuperált energia tárolására, illetve a nagy teljesítményt igénylő időszakok kiszolgálására.

Együttes erővel

A Toyota és a Hino a jövő egyik fontos energiahordozójának tartja a hidrogént, így már több mint tizenöt éve foglalkoznak üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A két gyártó a későbbiekben szeretné még szorosabbra fűzni partneri kapcsolatát és felgyorsítani az erőfeszítéseit a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Óriási lépés az önvezetés felé

Már az évtized közepén megjelenhetnek a négyes szintű önvezetésre képes nehéz-tehergépjárművek a német autópályákon az ATLAS-L4 kutatás-fejlesztési projekt keretében. Ez a tizenegy neves résztvevőt összefogó kezdeményezés pedig jelentősen előrelendítheti az önvezető teherautók piaci elterjedését, ami…

Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra