Hidrogénnel a fenntartható jövő felé

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Toyotának a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításáért folytatott munkássága, ugyanis megállapodást kötött a nagyhaszonjárműveket gyártó leányvállalatával, a Hinóval egy üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsi közös kifejlesztéséről. A tesztelés mellett más kezdeményezésekkel is elősegítik majd, hogy mielőbb piacra kerülhessen a hidrogént tankoló és csupán vízgőzt kibocsátó Hino Profia típus.

Közzétéve:

Csökkenő szén-dioxid-kibocsátás

Egyaránt elkötelezett a Toyota és a Hino az iránt, hogy új technológiák kifejlesztésével segítsék megoldani a világméretű környezetszennyezési problémákat. A két vállalat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint azt, hogy 2050-re kilencven százalékkal csökkentsék járműveik szén-dioxid-kibocsátását a 2010-es, illetve 2013-as szinthez képest. Ennek megvalósítása érdekében olyan elektromos hajtású járművek kifejlesztésén dolgoznak, amelyek széles körben elterjedhetnek a piacon. Persze nem jelentenek kivételt ez alól a nehéz-tehergépkocsik sem, hiszen például Japánban a haszonjárművek teljes szén-dioxid-kibocsátásának hatvan százalékáért ezek az eszközök felelnek.

Nehéz-tehergépkocsik számára (is) kecsegtető

A haszonjárművek villamosításakor azonban úgy kell megválasztani az optimális hajtásláncot, hogy a gépkocsik a kedvező környezetvédelmi jellemzők mellett üzletileg is életképesek legyenek például a hatótávolság, a feltöltési idő és a hasznos teherbírás tekintetében. Éppen ezért a nehéz-tehergépkocsik esetében különösen a nagy energiasűrűséget és gyors tankolást biztosító, hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos hajtás ígérkezik hatékonyabb megoldásnak az akkumulátoros elektromos hajtásnál.

Profi megoldások

A két japán gyártó közös üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsijának alapja a Hino Profia típus, amelybe a Toyota és a Hino elmúlt években kifejlesztett technológiáit is átültetik. Alvázát kifejezetten úgy alakítják ki, hogy ideális legyen az üzemanyagcellás hajtáshoz, valamint a tervezők a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő hasznos teherbírás érdekében. A hajtáslánc az új generációs Toyota Mirai személyautóhoz kifejlesztett üzemanyagcellás egységből kettőt tartalmaz majd, míg a menetvezérlő rendszer a Hino nehézkategóriás hibrid járműveinek a technikáját használja. A 12 méter hosszú, 2,49 méter széles és 3,78 méter magas, háromtengelyes, 25 tonna össztömegű Profia tehergépkocsi a nagy kapacitású, a hidrogént akár 70 bar nyomáson tároló tartályának köszönhetően hatszáz kilométert is megtehet egy feltöltéssel városi és autópályás szakaszokat egyaránt tartalmazó útvonalon. Pufferként pedig egy lítiumion-akkumulátort alkalmaz a fékezéskor rekuperált energia tárolására, illetve a nagy teljesítményt igénylő időszakok kiszolgálására.

Együttes erővel

A Toyota és a Hino a jövő egyik fontos energiahordozójának tartja a hidrogént, így már több mint tizenöt éve foglalkoznak üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A két gyártó a későbbiekben szeretné még szorosabbra fűzni partneri kapcsolatát és felgyorsítani az erőfeszítéseit a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra