Hidrogénüzemmel hódítana a Hyundai

Folytatja szisztematikus és egyre inkább globálissá váló előretörését a Hyundai a hidrogénnel működő üzemanyagcellával hajtott Xcient Fuel Cell nyerges vontatójával. Idén további 140 példányt állított üzembe Svájcban a gyártó, ugyanis 2025-re szeretné elérni, hogy már 1600 ilyen tehergépkocsi járja az európai utakat. Ezenkívül a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás nehéz-teherautójának külső megjelenését, hatékonyságát és konfigurációs lehetőségeit is frissítette.

Közzétéve:

Közel egy év alatt több mint egymillió kilométert futott 46 Hyundai Xcient üzemanyagcellás tehergépkocsi 25 svájci logisztikai vállalatnál, amelyek maradéktalanul elégedettek ezekkel az alternatív hajtású járművekkel. A gyors tankolás, a megfelelő hatótávolság, a 36 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömeg, a 350 kilowatt, azaz 476 lóerő legnagyobb teljesítmény, a helyileg nulla károsanyag-kibocsátás és a csendes működés bizony erős érvek. Ezek a hidrogénnel működő Xcient tehergépkocsik becslés szerint több mint hatszáz tonna szén-dioxid kibocsátását takarították meg a dízelmotoros társaikhoz képest.

Még vonzóbb paraméterek

Ez mind kecsegtetőn hangzik, a Hyundai azonban szeretne biztosra menni, ezért máris külső-belső ráncfelvarrást hajtott végre az Xcient típuson. Kívülről új mintázatú, krómozott hűtőráccsal látták el, ám ami fontosabb ennél, fokozták a 180 kilowatt teljesítményű üzemanyagcellás rendszer tartósságát és a jármű üzemanyag-hatékonyságát. A változatlanul 350 kilowatt legnagyobb teljesítményű villanymotor maximális nyomatéka 2237 newtonméter. Az Xcient hét nagy palackjába összesen mintegy 31 kilogramm hidrogén tankolható 350 bar nyomáson, az energiagazdálkodást pedig egy 72 kilowattórás akkumulátorcsomag segíti. Ez tárolja a fékezéskor rekuperált energiát, illetve nagy teljesítményigény esetén ebből is táplálkozik a villanymotor. A típus legnagyobb hatótávolsága eléri a négyszáz kilométert, ami az akkumulátorról üzemelő elektromos nehéz-teherautókéhoz képest kiváló érték. Ráadásul a teljes feltöltés a környezeti hőmérséklettől függően csak 8–20 percet vesz igénybe, nem pedig órákat. Szintén fontos előrelépés, hogy a 2021-es Xcient Fuel Cell már 6×2-es fülke-alvázként is készül az eddigi 4×2-es nyerges vontatók mellett.

Cél a globális jelenlét

Mindezek alapján Svájcon kívül más országokban is egyre jelentősebb az érdeklődés a Hyundai alternatív hajtású nehéz-tehergépkocsija iránt. Ezért a dél-koreai gyártó meggyőződése, hogy jövőre további európai országok útjain is megjelenhetnek az Xcient Fuel Cell teherautók, valamint Észak-Amerikában és Kínában is előrehaladott tárgyalásokat folytat a hidrogénüzemű típus bevezetése érdekében. Ezek eredményeként például 2023 elején harminc 6×4-es, 37 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömegű Xcient Fuel Cell modell áll majd munkába Kaliforniában, méghozzá a 700 barra növelt palacknyomás által nyolcszáz kilométerre bővített hatótávolsággal. Úgy tűnik tehát, hogy a Hyundai kiválóan kamatoztatja a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás kutatása és fejlesztése terén több mint húsz év alatt szerzett tapasztalatait, jó időben lépett a piacra a nehéz-kategóriás teherautójával és maximálisan elkötelezett ennek globális elterjesztése iránt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra