Hidrogénüzemmel hódítana a Hyundai

Folytatja szisztematikus és egyre inkább globálissá váló előretörését a Hyundai a hidrogénnel működő üzemanyagcellával hajtott Xcient Fuel Cell nyerges vontatójával. Idén további 140 példányt állított üzembe Svájcban a gyártó, ugyanis 2025-re szeretné elérni, hogy már 1600 ilyen tehergépkocsi járja az európai utakat. Ezenkívül a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás nehéz-teherautójának külső megjelenését, hatékonyságát és konfigurációs lehetőségeit is frissítette.

Közzétéve:

Közel egy év alatt több mint egymillió kilométert futott 46 Hyundai Xcient üzemanyagcellás tehergépkocsi 25 svájci logisztikai vállalatnál, amelyek maradéktalanul elégedettek ezekkel az alternatív hajtású járművekkel. A gyors tankolás, a megfelelő hatótávolság, a 36 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömeg, a 350 kilowatt, azaz 476 lóerő legnagyobb teljesítmény, a helyileg nulla károsanyag-kibocsátás és a csendes működés bizony erős érvek. Ezek a hidrogénnel működő Xcient tehergépkocsik becslés szerint több mint hatszáz tonna szén-dioxid kibocsátását takarították meg a dízelmotoros társaikhoz képest.

Még vonzóbb paraméterek

Ez mind kecsegtetőn hangzik, a Hyundai azonban szeretne biztosra menni, ezért máris külső-belső ráncfelvarrást hajtott végre az Xcient típuson. Kívülről új mintázatú, krómozott hűtőráccsal látták el, ám ami fontosabb ennél, fokozták a 180 kilowatt teljesítményű üzemanyagcellás rendszer tartósságát és a jármű üzemanyag-hatékonyságát. A változatlanul 350 kilowatt legnagyobb teljesítményű villanymotor maximális nyomatéka 2237 newtonméter. Az Xcient hét nagy palackjába összesen mintegy 31 kilogramm hidrogén tankolható 350 bar nyomáson, az energiagazdálkodást pedig egy 72 kilowattórás akkumulátorcsomag segíti. Ez tárolja a fékezéskor rekuperált energiát, illetve nagy teljesítményigény esetén ebből is táplálkozik a villanymotor. A típus legnagyobb hatótávolsága eléri a négyszáz kilométert, ami az akkumulátorról üzemelő elektromos nehéz-teherautókéhoz képest kiváló érték. Ráadásul a teljes feltöltés a környezeti hőmérséklettől függően csak 8–20 percet vesz igénybe, nem pedig órákat. Szintén fontos előrelépés, hogy a 2021-es Xcient Fuel Cell már 6×2-es fülke-alvázként is készül az eddigi 4×2-es nyerges vontatók mellett.

Cél a globális jelenlét

Mindezek alapján Svájcon kívül más országokban is egyre jelentősebb az érdeklődés a Hyundai alternatív hajtású nehéz-tehergépkocsija iránt. Ezért a dél-koreai gyártó meggyőződése, hogy jövőre további európai országok útjain is megjelenhetnek az Xcient Fuel Cell teherautók, valamint Észak-Amerikában és Kínában is előrehaladott tárgyalásokat folytat a hidrogénüzemű típus bevezetése érdekében. Ezek eredményeként például 2023 elején harminc 6×4-es, 37 tonna legnagyobb megengedett szerelvényössztömegű Xcient Fuel Cell modell áll majd munkába Kaliforniában, méghozzá a 700 barra növelt palacknyomás által nyolcszáz kilométerre bővített hatótávolsággal. Úgy tűnik tehát, hogy a Hyundai kiválóan kamatoztatja a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás kutatása és fejlesztése terén több mint húsz év alatt szerzett tapasztalatait, jó időben lépett a piacra a nehéz-kategóriás teherautójával és maximálisan elkötelezett ennek globális elterjesztése iránt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra