Hitelesített hatékonyság

Amikor a DAF 2017 tavaszán bemutatta az átfogóan továbbfejlesztett XF típust, akkor a gyártó a módosítások eredményeként hét százalékkal kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztást ígért. Nos, azóta számos teszt igazolta az új XF kiemelkedő takarékosságát, például egy Hollandia és Magyarország között végzett összehasonlító teszt, illetve egy hazánkban valós fuvarfeladatok teljesítése közben végrehajtott belföldi méréssorozat is.

Közzétéve:

Kezdjük a nemzetközi teszttel! A DAF tapasztalt szakemberei úgy választották ki a kifutó és az új generációjú XF vontatót, hogy a specifikációjukban csak a 2017-es újdonságok jelentsék a különbséget. Tehát az alaposan továbbfejlesztett, 460 helyett 480 lóerős és kedvezőbb nyomatékleadási jellegű MX-13 motor, az eddigi ZF AS Tronic helyett a ZF TraXon automatizált sebességváltó, a 2,53 helyett 2,21 áttételű hátsó tengely és az új hajtásláncvezérlő szoftver, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A két szerelvény azonos abroncsnyomás- és légterelő-beállításokkal, egyformán közel teljes terheléssel és egymás mögött legalább ötszáz méteres követési távolsággal haladt a normál közúti forgalomban végzett teszt során, a félpótkocsikat pedig félúton megcserélték. Mindkét szerelvényt egy-egy tapasztalt, profi gyári tesztpilóta vezette, azonos beállításokkal. Az üzemanyag-fogyasztást az FMS és a CAN adatait használó elektronikus rendszerrel, valamint hőmérsékletméréssel korrigált teletankolásos módszerrel is regisztrálták. A nagyon gondosan és szakszerűen végrehajtott összehasonlító teszt eredményeként az XF új generációját képviselő szerelvény Hollandia és Magyarország között Csehországon, Szlovákián át 7,2, míg visszafelé Ausztrián keresztül 7,4 százalékkal kisebb átlagfogyasztást ért el, mint a kifutó, 2015-ös generációjú referenciajármű.

Nem sokkal később az új XF egy belföldi üzemeltetői teszten is bizonyított. A 480 lóerős, Super Space Cab fülkéjű, mega kivitelű modellt sok rakodással járó valós fuvarfeladatok teljesítése közben figyelték meg három hétig. A szerelvény ez alatt 6316 kilométert tett meg Budapest, Győr, Nagykanizsa, Miskolc, Csenger és Békéscsaba érintésével, autópályákon és főútvonalakon egyaránt, átlagosan 36 tonna összgördülőtömeggel. Az üzemeltetési körülmények meghatározásához jó támpontokat ad, hogy a gépkocsivezető 78,3 százalékban használta a sebességtartó automatikát, az átlagsebesség 63,9 kilométer/óra volt, az alapjárati üzemelés aránya meghaladta a 7,5 százalékot és mindvégig működött a légkondicionáló. Mindezek tükrében az új XF 480 Super Space Cab modell 25,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztása kiválónak mondható.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…