Ígéretes MAN kishaszongépjármű

Idén év elején Magyarországon is megkezdődött az MAN TGE értékesítése, amellyel a márka lefelé bővítette kínálatát, így már a kishaszongépjárművet kereső ügyfeleket is ki tudja szolgálni. Nem is akárhogyan, hiszen a TGE az ikertestvérével, a Volkswagen Crafterrel együtt számos tekintetben új mércét állított fel a kategóriában, ehhez pedig az MAN nagyhaszongépjárműveket üzemeltetők számára már megszokott, teljes körű és magas színvonalú szolgáltatások társulnak.

Közzétéve:

Először is fontos tisztázni, hogy a Volkswagen szakított a Mercedes-Benzzel a Craftert és a Sprintert illető együttműködés terén. Az új generációs Crafter teljes mértékben saját fejlesztésű és gyártású kishaszongépjármű, amelyet a konszernen belüli nagytestvér, az MAN is felvett a kínálatába TGE néven.

Első a funkcionalitás

A tervezéskor minden téren azt tartották szem előtt, hogy a legjobb kishaszongépjárművet alkossák meg, amellyel öröm dolgozni. A formatervezők nem látványos íveket simogattak, hanem gépkocsivezetőkkel konzultáltak. Például összeválogattak harminc tipikus haszongépjárműves holmit, többek között elemlámpát, laptopot, munkavédelmi kesztyűt és vonalkód-leolvasót, majd olyan tárolóhelyeket alakítottak ki a fülkében, ahol ezek nem zörögnek, nem esnek le, van a közelükben elektromos csatlakozó és így tovább. A legtöbb kezelőelemet, kapcsolót, valamint a műszeregységet és a multimédiás rendszert a Volkswagen személyautóiból emelték át. Az opcionálisan rugós felfüggesztésű, tanúsítottan gerincbarát vezetőülés pedig egy nagyhaszongépjárműben is megállná a helyét.

Segédrendszerek hada

Persze nemcsak kezelőelemeket ültettek át a személyautókból a TGE/Crafter párosba, hanem számos korszerű vezetéstámogató rendszert is, szám szerint tizenhatot. Ezek közül a kishaszongépjárművek kategóriájában még kuriózumnak számít az aktív sávtartást, a követési távolság tartását, a párhuzamos parkolást, a vontatmánnyal tolatást és a hátsó keresztirányú forgalomba való kitolatást segítő rendszer. Továbbá másodlagos ütközésvédelem, oldalszélasszisztens, éberségfigyelő, automatikus távfénykapcsoló, táblafelismerő és az oldalsó, illetve a hátsó holtteret figyelő segéd is elérhető.

Kishaszongépjárműves hajtás

A hajtásláncot azonban kifejezetten a kishaszongépjárműves követelményekre és igénybevételre szabták a fejlesztők. A kétliteres dízelmotor 102, 140 és két turbófeltöltővel ellátott változatában 177 lóerő teljesítménnyel áll rendelkezésre, és szériafelszerelés a stop-start rendszer. Az erőforráshoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társítható, továbbá rendelhető első-, hátsó- és összkerékhajtású kivitel is. Ízig-vérig haszongépjárműről lévén szó FMS csatlakozási felületet is kínál a testvérpár a flottamenedzsment-rendszerek illesztéséhez, és természetesen a cégcsoport új digitális platformja, a RIO is elérhető a TGE/Crafter pároshoz.

Gazdag választék

Egy kishaszongépjármű esetében persze a különféle méretváltozatok, illetve alkalmazási lehetőségek száma legalább annyira fontos szempont, mint a hajtás. A zárt furgonok 3,64 és 4,49 méter tengelytávolság mellett 5,99, 6,84 és 7,39 méter hosszúságot, illetve 2,36, 2,59 és 2,80 méter magasságot kínálnak, 9,9 és 18,4 köbméter közötti raktérfogattal. Ezenkívül fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, sőt, gyári platós, billenőplatós és dobozos felépítményekkel is elérhetők. Továbbá többféle gyári, 6-22 személyes mikro-, illetve minibuszváltozat is készül. A TGE/Crafter legnagyobb megengedett össztömege 3,0 és 5,5 tonna között lehet. Mindezek alapján a típus igen sikeres szereplésre számíthat a magyar piacon is.

 

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szívből jövő segítség

Mindig is kiemelt figyelmet fordított a Viarent Kft. a társadalmi felelősségvállalásra, elég csak a rendszeres, nagyszabású karácsonyi adománygyűjtéseket említeni. Ezért amikor a hátrányos helyzetű gyermekek sorsának javításával foglalkozó Csillagfény Alapítvány megkereste a haszonjárművek bérbeadása terén…

Vigyázz! Pihenj!

Jelenleg csak a 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárművekben kötelező a menetíró, azaz a tachográf használata, azonban 2026. július 1-jétől a nemzetközi fuvarozásban részt vevő, 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszonjárművekre is vonatkozik majd ez a kötelezettség.…

Biztosan biztonságban vezet?

Sajnos a közúti ellenőrzési statisztikák azt mutatják, hogy a tehergépkocsi-vezetők körében még mindig jelentős arányt képviselnek azok, akik nem használják szabályosan a biztonsági övet vezetés közben. Holott a biztonsági öv ezekben a járművekben is az…

Csúszós úton is biztonságban

Hétvégén beköszönt az ősz, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező hetekben egyre többször kell majd esőben, vizes utakon közlekednünk. Novemberben már a hajnali fagyok miatt jeges útszakaszokkal is találkozhatunk, majd leeshet az első hó. Az…

Ne hajtsunk a trófeákra!

Sajnos hazánkban is bárkivel könnyen előfordulhat, hogy furgonjával vagy teherautójával elgázol egy úttestre tévedt nagyobb vadállatot, jellemzően őzet, szarvast vagy vaddisznót. Az ilyen balesetek általában az állat számára végzetesek, a gépjárműben jelentős anyagi kár keletkezik…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra