Ígéretes MAN kishaszongépjármű

Idén év elején Magyarországon is megkezdődött az MAN TGE értékesítése, amellyel a márka lefelé bővítette kínálatát, így már a kishaszongépjárművet kereső ügyfeleket is ki tudja szolgálni. Nem is akárhogyan, hiszen a TGE az ikertestvérével, a Volkswagen Crafterrel együtt számos tekintetben új mércét állított fel a kategóriában, ehhez pedig az MAN nagyhaszongépjárműveket üzemeltetők számára már megszokott, teljes körű és magas színvonalú szolgáltatások társulnak.

Közzétéve:

Először is fontos tisztázni, hogy a Volkswagen szakított a Mercedes-Benzzel a Craftert és a Sprintert illető együttműködés terén. Az új generációs Crafter teljes mértékben saját fejlesztésű és gyártású kishaszongépjármű, amelyet a konszernen belüli nagytestvér, az MAN is felvett a kínálatába TGE néven.

Első a funkcionalitás

A tervezéskor minden téren azt tartották szem előtt, hogy a legjobb kishaszongépjárművet alkossák meg, amellyel öröm dolgozni. A formatervezők nem látványos íveket simogattak, hanem gépkocsivezetőkkel konzultáltak. Például összeválogattak harminc tipikus haszongépjárműves holmit, többek között elemlámpát, laptopot, munkavédelmi kesztyűt és vonalkód-leolvasót, majd olyan tárolóhelyeket alakítottak ki a fülkében, ahol ezek nem zörögnek, nem esnek le, van a közelükben elektromos csatlakozó és így tovább. A legtöbb kezelőelemet, kapcsolót, valamint a műszeregységet és a multimédiás rendszert a Volkswagen személyautóiból emelték át. Az opcionálisan rugós felfüggesztésű, tanúsítottan gerincbarát vezetőülés pedig egy nagyhaszongépjárműben is megállná a helyét.

Segédrendszerek hada

Persze nemcsak kezelőelemeket ültettek át a személyautókból a TGE/Crafter párosba, hanem számos korszerű vezetéstámogató rendszert is, szám szerint tizenhatot. Ezek közül a kishaszongépjárművek kategóriájában még kuriózumnak számít az aktív sávtartást, a követési távolság tartását, a párhuzamos parkolást, a vontatmánnyal tolatást és a hátsó keresztirányú forgalomba való kitolatást segítő rendszer. Továbbá másodlagos ütközésvédelem, oldalszélasszisztens, éberségfigyelő, automatikus távfénykapcsoló, táblafelismerő és az oldalsó, illetve a hátsó holtteret figyelő segéd is elérhető.

Kishaszongépjárműves hajtás

A hajtásláncot azonban kifejezetten a kishaszongépjárműves követelményekre és igénybevételre szabták a fejlesztők. A kétliteres dízelmotor 102, 140 és két turbófeltöltővel ellátott változatában 177 lóerő teljesítménnyel áll rendelkezésre, és szériafelszerelés a stop-start rendszer. Az erőforráshoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társítható, továbbá rendelhető első-, hátsó- és összkerékhajtású kivitel is. Ízig-vérig haszongépjárműről lévén szó FMS csatlakozási felületet is kínál a testvérpár a flottamenedzsment-rendszerek illesztéséhez, és természetesen a cégcsoport új digitális platformja, a RIO is elérhető a TGE/Crafter pároshoz.

Gazdag választék

Egy kishaszongépjármű esetében persze a különféle méretváltozatok, illetve alkalmazási lehetőségek száma legalább annyira fontos szempont, mint a hajtás. A zárt furgonok 3,64 és 4,49 méter tengelytávolság mellett 5,99, 6,84 és 7,39 méter hosszúságot, illetve 2,36, 2,59 és 2,80 méter magasságot kínálnak, 9,9 és 18,4 köbméter közötti raktérfogattal. Ezenkívül fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, sőt, gyári platós, billenőplatós és dobozos felépítményekkel is elérhetők. Továbbá többféle gyári, 6-22 személyes mikro-, illetve minibuszváltozat is készül. A TGE/Crafter legnagyobb megengedett össztömege 3,0 és 5,5 tonna között lehet. Mindezek alapján a típus igen sikeres szereplésre számíthat a magyar piacon is.

 

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…