Jóléti modellek

Kívül-belül teljesen átdolgozta teherautóit az MAN a TGL-től a TGX-ig. A TG-család legjelentősebb újdonságai a fülkék belsőterében találhatók, ahol számos innovatív megoldás szolgálja a hatékony és biztonságos munkavégzést, illetve a kellemes pihenést, egyszóval a gépkocsivezetők jólétét.

Közzétéve:


Húsz évvel ezelőtti bemutatkozása óta most újította meg a legnagyobb mértékben az MAN a TG-családot. Jól mutatja ezt, hogy a 12 millió munkaórányi fejlesztés eredményeként 22 ezer új cikkszám jelent meg a gyártási programban, a fejlesztésben pedig 700 gépkocsivezető is részt vett. A fülkék teljesen új megjelenésűek, ami nem csupán esztétikai célokat szolgál, hanem a kisebb légellenállás révén az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez is hozzájárul. Az új oldalsó tükörházak karcsúbbak és hátrébb helyezkednek el, így jobb kilátást tesznek lehetővé az A oszlopok mellett. A fényszórók pedig teljesen LED-es változatban is rendelhetők, ami többek között hatékonyabb megvilágítást biztosít. A szerkezeti módosításoknak köszönhetően a fülkék már a 2021-ben életbe lépő törésbiztonsági normát is teljesítik, mégis akár háromszáz kilogrammal könnyebbek elődeiknél. A fellépők jóval ergonomikusabb kialakításúak, az ajtóburkolat alján elhelyezett négy kapcsoló pedig a rájuk programozott funkciók használatakor megkíméli a járművezetőt egy fel- és lemászástól. A megújult, moduláris fülkecsalád egyébként nyolc méretváltozattal minden igényt lefed a TGL, a TGM, a TGS és a TGX teherautók számára, beleértve a hétszemélyes duplafülkét is.

Édes a pihenés

A fülkék belsőterében teljesen új környezet fogadja a gépkocsivezetőket, kiváló minőségű anyagokkal, illetve kivitelezéssel és választhatóan homokszínű vagy sötétszürke árnyalatokkal. Opcionálisan mindegyik belső világítás állítható fényerejű LED-eket kaphat. A mindenféle körülmények között optimális belső klímáról áttervezett légkondicionáló rendszer gondoskodik, amely száz kilogrammal könnyebb elődjénél. A tárolóhelyek száma, illetve kapacitása is bővült. A legnagyobbnak számító GX fülkében összesen 1148 liternyi tárolóval gazdálkodhatnak a gépkocsivezetők, ami az MAN Individual extráival 1400 literre bővíthető. Praktikus, hogy a szélvédő felett a középső rekesz redőnyös, a motorsátorról pedig végleg száműzték a konzolokat. A Vario utasülés lapja felhajtható, maga az ülés keresztbe fordítható, háttámlájának felső része pedig ledöntve asztalkaként használható. Továbbá a műszerfalból is kihajtogatható egy asztalka. A belsőtérben számos helyen 12, illetve 24 voltos és USB-csatlakozók segítik a személyes készülékek töltését, illetve működtetését, míg a fekhely alá egy 230 voltos aljzat is rendelhető. Persze az „ágyak” sem maradtak változatlanul. Az alsó és a felső fekhely is hétzónás lécezett ágyrácsot és szintén hétzónás komfortmatracot kínál, míg az alsónak a háttámlája öt fokozatban dönthető. A fekhelyek környékén számos tárolózsebet alakítottak ki a falakon, és mindkettőhöz külön távvezérlő is tartozik, amelyek közül az alsón egy színes kijelző menürendszere segíti sok funkció egyszerű használatát.

Szerethető járművezetői munkahely

Az MAN fejlesztői azért is mindent elkövettek, hogy az új TG-család fülkéiben ne csak pihenni legyen jó, hanem dolgozni is, így igen magasra tették a lécet az ergonómia terén. A háttámlába épített, ám így is állítható magasságú biztonsági övvel ellátott ülések az eddiginél tágabb hossztartományban állíthatók, és akár memóriafunkcióval is rendelhetők. A kormánykerék ugyancsak bővebb keretek között állítható, ráadásul a küllőin elhelyezett korszerű gombokkal sok funkció egyszerűen kezelhető. Fontos változás, hogy az automatizált váltó és a retarder immár a jobb oldali bajuszkapcsolóról vezérelhető, továbbá a TG-családnál is megjelent az elektronikus vezérlésű rögzítőfék. Az alapjaiban újratervezett műszerfal vezető felé fordított középkonzolján bizonyos kapcsolókra egyéni igény szerint programozhatók fel a funkciók. Ám a leglátványosabb újítás a teljesen digitális, 12,3 colos műszerpanel, amely dinamikusan változó megjelenítésével és felugró menüivel mindig minden szükséges információt könnyen áttekinthetően mutat. A középkonzolon az információs és szórakoztatórendszer csúcsváltozata szintén 12,3 colos kijelzővel szolgálja ki a navigációt, a médialejátszót, a két készüléket is kezelő Bluetooth-os telefontársítást, akár két kamerát és a letölthető alkalmazásokat. A rendszer pedig a középkonzolon ergonomikusan elhelyezett, forgatható és lenyomható kezelőtárcsával használható.

Fokozottan biztonságos tehergépkocsik

Persze a járművezetőket nemcsak a korszerű munkakörnyezet segíti, hanem több új vezetéstámogató rendszer is. Az oldalsó holttérfigyelő az A oszlopokba épített LED-es fénycsíkkal, illetve szükség esetén hangjelzéssel figyelmeztet, ha más közlekedőt észlel a jármű a holtterében. A sávba visszatérítő rendszer aktív kormányzással vezeti vissza a járművet a sávjába, ha átlépi annak a széleit. Az araszolást segítő Stop&Go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika pedig már negyven kilométer/óra sebességig működik. Továbbá éberségfigyelő, automatikus távfénykapcsolás és kormánylégzsák is rendelhető a TG-család tagjaiba.

Műszaki újítások

A hajtáslánchoz ezúttal nem különösebben kellett hozzányúlniuk a fejlesztőknek, ugyanis az MAN a tavalyi évre korszerűsítette a dízelmotorjait az Euro VId norma teljesítéséhez. Új viszont a csökkentett tömegű és belső súrlódású, hipoid fogazású, HY-1344 típusú hajtott tengely elsősorban hosszú távú fuvarozáshoz. Emellett a TG-család tagjainak elektromos rendszerét is teljesen újratervezték, így már egyetlen nagyteljesítményű központi számítógép vezérli a teljes rendszert. Mindemellett tágítottak a szervizintervallumokon, valamint bevezették a rugalmas ütemtervű karbantartási programokat és az üzemidő-garanciát. Az MAN új teherautói tehát amellett, hogy példás jólétet biztosítanak fedélzetükön a gépkocsivezetőknek, hozzájárulnak az üzemeltetők jólétének a fokozásához is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra