Kamionnal teljesítve a világ legnehezebb raliversenye

2017. január 2. és január 14. között tartották a világ legnehezebb raliversenyének, a Dakar-ralinak a 39. szériáját. A közel két hét alatt a kamionnal induló versenyzők látványos csatákat vívtak a dobogós helyekért.

Közzétéve:

Idén sem a névadó város kontinensén rendezték meg a versenyt, ezúttal is Dél-Amerika adott otthont a viadalnak. A mezőny a paraguayi Asunciónból indult, a versenyzők a kilencezer kilométeres versenytáv során keresztülhajtottak Bolívián és végül Argentínában, Buenos Airesben haladhattak át a célkapun. A Dakar számai méltán varázsolnak el mindenkit: 316 járműben 491 versenyző 59 országból vágott neki a távnak, köztük 50 kamion is indult. A nézők és a versenyzők biztonságáról 22 ezer fős stáb gondoskodott. 190 ország 70 tévéállomása közvetítette a versenyt. Összesen 1 460 újságíró vett rész a rali tudósításában.

És, hogy miért vonz több millió nézőt évről évre a verseny? A válasz nagyon egyszerű: extrém körülmények között, nehéz terepen kell helytállniuk az indulóknak, ami kitartást és koncentrációt követel mindenkitől. Egészen az utolsó pillanatig, a célba történő megérkezésig semmi nincs eldöntve.

A leglátványosabb küzdelmet idén is a legnagyobb járművek, azaz a kamionok versenyének köszönhették a nézők. Ezek a több tonnás monstrumok teljesen máshogy viselkednek a terepen, homokdűnék között, mint a kisebb személyautók, vezetésükhöz komoly tudás, de ugyanakkor fizikai erőnlét is szükséges. A speciálisan megépített és az extrém terhelésnek ellenállóan átépített tehergépkocsik között szinte minden márkát megtalálhattunk. A 2017-es verseny végén a tavalyi győztes, az IVECO csapat nem tudta megvédeni bajnoki címét, így a dobogó harmadik helyére állhatott fel az orosz vetélytársak két KAMAZ kamionja mögé. A verseny szorosságát, a járművek és a versenyzők teljesítőképességének hasonlóságát mutatja, hogy az első és a harmadik helyezett versenyző között mindössze 39 perc időkülönbség volt az embert és gépet egyaránt próbára tevő kilencezer kilométer után.

Mi várható majd 2018 januárjában? Ugyanez: izgalom, látvány, por, dűnék, sziklák és hatalmas küzdelmek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…