Kamionnal teljesítve a világ legnehezebb raliversenye

2017. január 2. és január 14. között tartották a világ legnehezebb raliversenyének, a Dakar-ralinak a 39. szériáját. A közel két hét alatt a kamionnal induló versenyzők látványos csatákat vívtak a dobogós helyekért.

Közzétéve:

Idén sem a névadó város kontinensén rendezték meg a versenyt, ezúttal is Dél-Amerika adott otthont a viadalnak. A mezőny a paraguayi Asunciónból indult, a versenyzők a kilencezer kilométeres versenytáv során keresztülhajtottak Bolívián és végül Argentínában, Buenos Airesben haladhattak át a célkapun. A Dakar számai méltán varázsolnak el mindenkit: 316 járműben 491 versenyző 59 országból vágott neki a távnak, köztük 50 kamion is indult. A nézők és a versenyzők biztonságáról 22 ezer fős stáb gondoskodott. 190 ország 70 tévéállomása közvetítette a versenyt. Összesen 1 460 újságíró vett rész a rali tudósításában.

És, hogy miért vonz több millió nézőt évről évre a verseny? A válasz nagyon egyszerű: extrém körülmények között, nehéz terepen kell helytállniuk az indulóknak, ami kitartást és koncentrációt követel mindenkitől. Egészen az utolsó pillanatig, a célba történő megérkezésig semmi nincs eldöntve.

A leglátványosabb küzdelmet idén is a legnagyobb járművek, azaz a kamionok versenyének köszönhették a nézők. Ezek a több tonnás monstrumok teljesen máshogy viselkednek a terepen, homokdűnék között, mint a kisebb személyautók, vezetésükhöz komoly tudás, de ugyanakkor fizikai erőnlét is szükséges. A speciálisan megépített és az extrém terhelésnek ellenállóan átépített tehergépkocsik között szinte minden márkát megtalálhattunk. A 2017-es verseny végén a tavalyi győztes, az IVECO csapat nem tudta megvédeni bajnoki címét, így a dobogó harmadik helyére állhatott fel az orosz vetélytársak két KAMAZ kamionja mögé. A verseny szorosságát, a járművek és a versenyzők teljesítőképességének hasonlóságát mutatja, hogy az első és a harmadik helyezett versenyző között mindössze 39 perc időkülönbség volt az embert és gépet egyaránt próbára tevő kilencezer kilométer után.

Mi várható majd 2018 januárjában? Ugyanez: izgalom, látvány, por, dűnék, sziklák és hatalmas küzdelmek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra