Katonából pacifista

Egykor az amerikai hadsereg legendás terepjárójaként szolgált a Hummer, amely később polgári körökben is népszerűvé vált. Ám ettől még ugyanolyan marcona jármű maradt, amely tetemes károsanyag-kibocsátása és hangos dübörgése által a környezettel sem bánt kíméletesen. Bizonyára ez is hozzájárult ahhoz, hogy a történet 2010-ben megszakadt, ám a General Motors most újból felkarolta az ikonikus nevet. Csakhogy immár egy tisztán elektromos hajtású, azaz csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású pickup, a GMC Hummer EV bemutatásával.

Közzétéve:

Szó sincs már hadseregről, a GMC Hummer EV kifejezetten polgári pickupnak, azon belül is leginkább szabadidő-, illetve életstílus-autónak készült. Olyannyira nyitott a kalandokra, hogy a tetőpaneleinek eltávolításával targává alakítható, ilyenkor ezek a karosszériaelemek a motortér helyén található tárolóban tüntethetők el. Szintén ötletes megoldás a plató hátfalajtójából lehajtható fellépő.

 

Utat tör magának

A Hummer EV használói pedig nehezebb terepeket is nyugodtan célba vehetnek a járművel. Összkerékhajtási rendszere felszereltségtől függően kettő vagy három villanymotort alkalmazhat, így a legnagyobb teljesítménye elérheti a 735 kilowattot, vagyis a kereken ezer lóerőt, a kerekeken mért nyomatéka pedig a 15,6 ezer newtonmétert. Ez egyébként aszfalton már ahhoz is elegendő, hogy a robusztus pickup három másodperc alatt felgyorsuljon álló helyzetből 96 kilométer/óra sebességre. De térjünk vissza a terepre! Elöl elektromechanikus differenciálmű, hátul pedig ennek helyettesítésére nyomatékátirányítás segíti a biztos továbbjutást, mégpedig úgy, hogy akár a teljes nyomaték az egyik első kerékre irányítható. Szűk helyeken nagy segítséget jelent az egykori Hummer H1-nél is testesebb pickup manőverezéséhez az összkerékkormányzás, amely kutyázásra is képes, vagyis az összes kerék egy irányba fordítására. Ellenkező irányba kormányozva az első és a hátsó tengelyt 13,5-ről 11,3 méterre csökken a fordulási kör átmérője. Míg az adaptív légrugózás akár 15 centiméterrel is megemelheti a Hummer EV hasát, ha például sziklákon vagy patakon kell átkelni. Ez utóbbit az ilyenkor több mint nyolcvan centiméter gázlómélység is segíti. A padlóban elhelyezett akkumulátorokat masszív acéllemezek óvják a sérülésektől, sőt, az UltraVision rendszer alul elhelyezett, külön mosóberendezéssel ellátott kamerái segítségével a vezető a fülkéből ellenőrizheti a jármű alá kerülő akadályokat.

Digitális világ

Persze a tágas belsőtérben is a legkorszerűbb megoldásokkal találkozhatunk. Analóg műszereket kár is keresni, hiszen minden információ egy 12 és egy 13,4 colos kijelzőn keresztül érkezik, beleértve a terepezést segítő adatokat is. A Super Cruise vezetéstámogató rendszer pedig önálló sávváltásra is képes. Ráadásul a Hummer EV-nek a méretei és a teljesítménye ellenére a hatótávot illetően sem kell szégyenkeznie. Az 5,5 méter hosszú és 2,2 méter széles pickup legnagyobb akkumulátorcsomagja több mint 560 kilométer megtételére is alkalmas egyetlen feltöltéssel, ami a jelenlegi leggyorsabb, 350 kilowatt teljesítményű gyorstöltőkkel is elvégezhető. Ilyenkor tíz perc alatt 160 kilométerre elegendő energiát vehet fel a jármű energiatárolója.

Furgon bérlés

 

Mindezeknek a vonzó tulajdonságoknak köszönhetően az Edition 1 nevű, korlátozott példányszámú első kiadás összes darabja már elővételben gazdára talált a nettó 112 595 dolláros ár ellenére. Ezeket az idei év végéig adják át a tulajdonosaiknak, akik megújuló energiával termelt áram használata esetén valóban a környezet iránti pacifista szellemben közlekedhetnek új pickupjukkal.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szívből jövő segítség

Mindig is kiemelt figyelmet fordított a Viarent Kft. a társadalmi felelősségvállalásra, elég csak a rendszeres, nagyszabású karácsonyi adománygyűjtéseket említeni. Ezért amikor a hátrányos helyzetű gyermekek sorsának javításával foglalkozó Csillagfény Alapítvány megkereste a haszonjárművek bérbeadása terén…

Vigyázz! Pihenj!

Jelenleg csak a 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárművekben kötelező a menetíró, azaz a tachográf használata, azonban 2026. július 1-jétől a nemzetközi fuvarozásban részt vevő, 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszonjárművekre is vonatkozik majd ez a kötelezettség.…

Biztosan biztonságban vezet?

Sajnos a közúti ellenőrzési statisztikák azt mutatják, hogy a tehergépkocsi-vezetők körében még mindig jelentős arányt képviselnek azok, akik nem használják szabályosan a biztonsági övet vezetés közben. Holott a biztonsági öv ezekben a járművekben is az…

Csúszós úton is biztonságban

Hétvégén beköszönt az ősz, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező hetekben egyre többször kell majd esőben, vizes utakon közlekednünk. Novemberben már a hajnali fagyok miatt jeges útszakaszokkal is találkozhatunk, majd leeshet az első hó. Az…

Ne hajtsunk a trófeákra!

Sajnos hazánkban is bárkivel könnyen előfordulhat, hogy furgonjával vagy teherautójával elgázol egy úttestre tévedt nagyobb vadállatot, jellemzően őzet, szarvast vagy vaddisznót. Az ilyen balesetek általában az állat számára végzetesek, a gépjárműben jelentős anyagi kár keletkezik…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra