Kemény munkára termett
Régi név, új jelentés. Korántsem új keletű a Land Rover berkein belül a Defender és a Hard Top név párosítása, ám korábban a keménytetős változatokra vonatkozott ez az utótag, mostantól viszont az új generáció áruszállító kivitelét jelöli. Ez egyúttal arra is utal, hogy az új Defender Hard Top igyekszik a továbbiakban a robusztus, igazi munkaterepjáró szerepét betölteni a patinás márka kínálatában.
Miután tavaly szeptemberben bemutatkozott a Land Rover Defender vadonatúj, korszerű műszaki alapokra helyezett nemzedéke, most megjelent a típus kifejezetten áruszállító kivitele. És miért kapta a Hard Top nevet? Annak idején kizárólag vászontetővel gyártották az 1948-ban bemutatott Land Rover Defendert, és csak két évvel később kerültek a kínálatba a leszerelhető keménytetővel ellátott változatok Hard Top néven. Ennek vonalvezetése és kétoldalt a hosszanti tetőívablakok a világ minden részén már-már ikonikus stílusjegyekké váltak. Nos, ezeket élteti tovább az új generációs Defender Hard Top immár fixen rögzített lemezteteje is, ezért érdemelte ki a jól ismert nevet.
Kishaszonjármű nagy erényekkel
A 90 és 110 hüvelykes tengelytávolsággal is választható Hard Top modellek alapvetően kétszemélyes fülkéjébe egy lehajtható pótülés rendelhető, hogy hárman is utazhassanak a terepjáróban. Az első üléssor mögött pedig egy praktikus, jól kihasználható tér várja a legkülönfélébb rakományokat. Méreteit, befogadóképességét egyelőre nem árulta el a Land Rover, csupán annyit, hogy strapabíró anyagok és jól átgondolt tárolási megoldások jellemzik, valamint az európai piacra kerülő modellek akár 3,5 tonnát is vontathatnak. Az pedig látszik a fotókon, hogy az oldalra nyíló hátfalajtón keresztül egy szabványos Euro-raklap is beemelhető targoncával a raktérbe.
Terepen sem vall szégyent
Az új Defender Hard Top a gyártó különleges járművek építésére szakosodott részlegénél (Land Rover Special Vehicle Operations) készül éppúgy önhordó karosszériával, mint a személyautó-változatok. Ám annyira nem kell elkeseredni az alvázas felépítés leváltása miatt, ugyanis az új megoldás a gyáriak szerint háromszor merevebb a legjobb létravázas szerkezetnél is. Szintén búcsút inthetünk a merevtengelyeknek és a laprugóknak, de az új, csavarrugós független felfüggesztésekkel, illetve a 110-es modellhez választható, elektronikus vezérlésű légrugózással is meggyőző terepjáró képességeket nyújt ez a különleges kishaszonjármű. Például a szabad hasmagasság mindkét változatnál legalább 291 milliméter, a 110-es első, középső és hátsó terepszöge pedig a légrugókkal megemelt karosszéria esetén 38, 28, illetve 40 fok. Ezenkívül a Defender Hard Top gázlómélysége elérheti a kilencszáz millimétert.
Körkörös felügyelet
Akár terepen, akár városban közlekedünk, fontos a jó kilátás minden irányban. Csakhogy ezt alaposan korlátozhatja, ha hárman ülnek a fülkében vagy tetőig pakolták a rakteret. Ilyenkor különösen hasznos a hátrafelé néző kamerát használó ClearSight Rear View tolatássegítő rendszer. Míg a 3D Surround Camera berendezés a középkonzol érintőkijelzőjén megjelenített madártávlati képpel segíti a szűk helyeken is biztonságos manőverezést. Sokaknak gondot okoz vontatmánnyal tolatni. A Land Rover már erre is kínál intelligens támogatást, a gépkocsivezető a középkonzol forgókapcsolójával egyszerűen és pontosan irányíthatja a szerelvényt hátramenetben.
Hálózatba kapcsolva minden terepen
Korunk elvárásainak megfelelően az új Pivi Pro információs és szórakoztatórendszer érintőkijelzőjéről könnyen vezérelhető a jármű számos funkciója, és persze Apple CarPlay, illetve Android Auto telefon-áttükrözést is kínál. Emellett a Pivi Pro a gépkocsi különféle rendszereihez szoftverfrissítések letöltésére is használható. Míg az üzemeltetők a Remote okostelefonos alkalmazás segítségével bárhonnan figyelemmel kísérhetik a gépkocsi földrajzi helyzetét, üzemanyagszintjét és az út előzményadatait. A Defender Hard Top tehát új dimenziókba lépett a biztonság, a kényelem és a digitalizáció terén, miközben a gyártó ígérete szerint az eddigi legkeményebb és legjobb képességű összkerékhajtású kishaszonjárműve.