Keményebb, mégis kényelmesebb

Ötödik évébe lépett a Mitsubishi L200 ötödik generációja, így elérkezett egy átfogó ráncfelvarrás ideje. A világszerte közkedvelt pickup divatosabb megjelenést, strapabíróbb technikát és korszerű biztonsági, illetve kényelmi berendezéseket kapott.

Közzétéve:

Tavaly szeptemberben ünnepelte negyvenedik születésnapját a Mitsubishi egy tonna teherbírású pickupja, amelynek eddigi öt nemzedékéből már több mint 4,7 millió példány talált gazdára a világ 150 országában. Ezek a számok jól mutatják az L200 sikerét, ám ennek megtartásához elengedhetetlen a folyamatos fejlődés. Lássuk hát, mi mindenben újult meg a háromgyémántos márka platós, terepes kishaszonjárműve!

Ami látható és ami nem

Először is a megjelenésében, különösen az orrát illetően, amelyet a Mitsubishi új, dinamikus pajzs (Dynamic Shield) nevű koncepciója szerint terveztek. Ennek megfelelően magasabban húzódik a motortérfedél vonala, az akár LED-es kivitelben is rendelkezésre álló fényszórók mélyebben, védettebben ülnek, valamint több króm csillog a pickup elején. Oldalról és hátulról is frissítették a vonalakat, például szögletesítették a kerek sárvédőíveket, illetve módosították a hátsó lámpákat és a hátsó lökhárítót. A hátsó helyzetjelző fénycsíkjának jellegzetes vonalvezetése messziről felismerhetővé teszi a megújult pickupot. Továbbá négy új árnyalattal bővült a színválaszték. Ám ennél is fontosabb, hogy megerősítették a motortér környékét, az alvázkeretet, a fülkét és a platót, valamint fokozták a fülke és a plató korrózióvédelmét. Ezenkívül további zaj- és rezgéscsillapító anyagokat helyeztek el a kritikus helyeken.

Nagyobb kényelemben

Ám nemcsak ettől érezhetik magukat kényelmesebben az utasok a fülkében. A tetőn kialakított új levegőbefúvók javítják a hátsó tér fűtését, illetve légkondicionálását, a műszerfalon ezüstszínű betétek és puhább tapintású anyagok fokozzák a minőségérzetet, míg az ülések és a középső könyöktámasz fekete kárpitozásán fehér cérna hangsúlyozza a varrást. A középkonzol alján és a hátsó utasok számára a középső könyöktámasz mögött kis tálcákat alakítottak ki okostelefon elhelyezésére, amelyek mellé USB-csatlakozó is került. A műszerpanel központi kijelzője nagyobb felbontású grafikájával, míg a navigációs rendszer kijelzője a térkép optimális léptékezésével segíti a leolvasást.

Korszerűbb gépészet

A vezethetőséget az is javítja, hogy immár jobban láthatók a motortérfedél szélei. A 2,4 literes, turbófeltöltős, változó szelepvezérlésű, 181 lóerős dízelmotor pedig a thai piacra kisebb sűrítési aránnyal, illetve stop-start rendszerrel készül. Egyes piacokon a 2,4 literes benzinmotor is a kínálatban maradt. Az eddigi ötfokozatú automatikus sebességváltó egy új, hatfokozatú egységnek adta át a helyét, amely sportos üzemmódot is kínál. A megújult L200 felszereltségi szinttől függően Super Select 4WD-II vagy Easy Select 4WD összkerékhajtással készül, amelyek mindegyike lehetővé teszi menet közben is az átváltást a hátsó-, illetve az összkerékhajtás között. A hatfokozatú kézi vagy automatikus sebességváltóval szerelt modellek esetében pedig az új Off-Road menetmódválasztó a murvás, havas/sáros, homokos, illetve sziklás terepre való programjaival tovább javítja a pickup terepjáró képességét. Ezek lényege, hogy a motornyomaték, az automatikus sebességváltó és a fékek egyedi szabályzásával a rendszer az adott terepviszonyokhoz optimalizálja a kerekek kipörgésének korlátozását. Szintén újdonság a lejtmenetvezérlő program. Extrafelszerelésként hátsó differenciálzár, illetve részlegesen önzáró differenciálzár is választható. Ezenkívül a hátsó lengéscsillapítókban megnövelték az olaj mennyiségét, amely valamelyest javíthatja a rugózási kényelmet. A 18 colos keréktárcsákkal szerelt kivitelek új, kétdugattyús féknyerget kapnak a nagyobb fékteljesítmény érdekében.

Asszisztensek serege

Emellett az aktív biztonságot fokozó vezetéstámogató rendszerek sora is alaposan bővült a típusfrissítéssel. Újdonság a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszer, az oldalsó holttérfigyelő berendezés, a tolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés, a tévedésből a gázpedálra taposásból eredő ütközéseket hangjelzéssel és a motornyomaték csökkentésével megelőző rendszer, a madártávlati képet nyújtó kamerarendszer és a parkolássegítő érzékelők.

Az új Mitsubishi L200 tehát valóban átfogóan megújult, hogy naprakészen, a kor elvárásainak megfelelő színvonallal és felszereltséggel vihesse tovább elődei több mint négy évtizedes sikerét.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…