Keményebb, mégis kényelmesebb

Ötödik évébe lépett a Mitsubishi L200 ötödik generációja, így elérkezett egy átfogó ráncfelvarrás ideje. A világszerte közkedvelt pickup divatosabb megjelenést, strapabíróbb technikát és korszerű biztonsági, illetve kényelmi berendezéseket kapott.

Közzétéve:

Tavaly szeptemberben ünnepelte negyvenedik születésnapját a Mitsubishi egy tonna teherbírású pickupja, amelynek eddigi öt nemzedékéből már több mint 4,7 millió példány talált gazdára a világ 150 országában. Ezek a számok jól mutatják az L200 sikerét, ám ennek megtartásához elengedhetetlen a folyamatos fejlődés. Lássuk hát, mi mindenben újult meg a háromgyémántos márka platós, terepes kishaszonjárműve!

Ami látható és ami nem

Először is a megjelenésében, különösen az orrát illetően, amelyet a Mitsubishi új, dinamikus pajzs (Dynamic Shield) nevű koncepciója szerint terveztek. Ennek megfelelően magasabban húzódik a motortérfedél vonala, az akár LED-es kivitelben is rendelkezésre álló fényszórók mélyebben, védettebben ülnek, valamint több króm csillog a pickup elején. Oldalról és hátulról is frissítették a vonalakat, például szögletesítették a kerek sárvédőíveket, illetve módosították a hátsó lámpákat és a hátsó lökhárítót. A hátsó helyzetjelző fénycsíkjának jellegzetes vonalvezetése messziről felismerhetővé teszi a megújult pickupot. Továbbá négy új árnyalattal bővült a színválaszték. Ám ennél is fontosabb, hogy megerősítették a motortér környékét, az alvázkeretet, a fülkét és a platót, valamint fokozták a fülke és a plató korrózióvédelmét. Ezenkívül további zaj- és rezgéscsillapító anyagokat helyeztek el a kritikus helyeken.

Nagyobb kényelemben

Ám nemcsak ettől érezhetik magukat kényelmesebben az utasok a fülkében. A tetőn kialakított új levegőbefúvók javítják a hátsó tér fűtését, illetve légkondicionálását, a műszerfalon ezüstszínű betétek és puhább tapintású anyagok fokozzák a minőségérzetet, míg az ülések és a középső könyöktámasz fekete kárpitozásán fehér cérna hangsúlyozza a varrást. A középkonzol alján és a hátsó utasok számára a középső könyöktámasz mögött kis tálcákat alakítottak ki okostelefon elhelyezésére, amelyek mellé USB-csatlakozó is került. A műszerpanel központi kijelzője nagyobb felbontású grafikájával, míg a navigációs rendszer kijelzője a térkép optimális léptékezésével segíti a leolvasást.

Korszerűbb gépészet

A vezethetőséget az is javítja, hogy immár jobban láthatók a motortérfedél szélei. A 2,4 literes, turbófeltöltős, változó szelepvezérlésű, 181 lóerős dízelmotor pedig a thai piacra kisebb sűrítési aránnyal, illetve stop-start rendszerrel készül. Egyes piacokon a 2,4 literes benzinmotor is a kínálatban maradt. Az eddigi ötfokozatú automatikus sebességváltó egy új, hatfokozatú egységnek adta át a helyét, amely sportos üzemmódot is kínál. A megújult L200 felszereltségi szinttől függően Super Select 4WD-II vagy Easy Select 4WD összkerékhajtással készül, amelyek mindegyike lehetővé teszi menet közben is az átváltást a hátsó-, illetve az összkerékhajtás között. A hatfokozatú kézi vagy automatikus sebességváltóval szerelt modellek esetében pedig az új Off-Road menetmódválasztó a murvás, havas/sáros, homokos, illetve sziklás terepre való programjaival tovább javítja a pickup terepjáró képességét. Ezek lényege, hogy a motornyomaték, az automatikus sebességváltó és a fékek egyedi szabályzásával a rendszer az adott terepviszonyokhoz optimalizálja a kerekek kipörgésének korlátozását. Szintén újdonság a lejtmenetvezérlő program. Extrafelszerelésként hátsó differenciálzár, illetve részlegesen önzáró differenciálzár is választható. Ezenkívül a hátsó lengéscsillapítókban megnövelték az olaj mennyiségét, amely valamelyest javíthatja a rugózási kényelmet. A 18 colos keréktárcsákkal szerelt kivitelek új, kétdugattyús féknyerget kapnak a nagyobb fékteljesítmény érdekében.

Asszisztensek serege

Emellett az aktív biztonságot fokozó vezetéstámogató rendszerek sora is alaposan bővült a típusfrissítéssel. Újdonság a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszer, az oldalsó holttérfigyelő berendezés, a tolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés, a tévedésből a gázpedálra taposásból eredő ütközéseket hangjelzéssel és a motornyomaték csökkentésével megelőző rendszer, a madártávlati képet nyújtó kamerarendszer és a parkolássegítő érzékelők.

Az új Mitsubishi L200 tehát valóban átfogóan megújult, hogy naprakészen, a kor elvárásainak megfelelő színvonallal és felszereltséggel vihesse tovább elődei több mint négy évtizedes sikerét.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.