Kíméletes keményfiúk

Újabb fontos lépést tett a Volvo Trucks a tehergépjárművek villamosítása felé, ezúttal az építőipar területén. Nemrég ugyanis megkezdte egy-egy tisztán elektromos hajtású FM betonkeverő gépkocsi, illetve FMX egykaros, horgos konténeremelős tehergépkocsi üzemeltetői tesztelését Svédországban.

Közzétéve:

Világszerte tapasztalható jelenség a városiasodás folyamata, amely lépten-nyomon jelentős építkezésekkel jár együtt a települések átalakítása és bővítése érdekében. Ezek a beruházások pedig csak még tovább fokozzák a nagyvárosok egyébként is kritikus mértékű zajszintjét, illetve levegőszennyezettségét, amihez persze az építkezéseket kiszolgáló tehergépkocsik is nagyban hozzájárulnak. Emiatt egyre nagyobb igény mutatkozik csendesebb és tisztább üzemű építőipari járművek iránt. Persze ezek egy útépítés vagy bányaipari munka során is sok szempontból előnyösek lehetnek úgy a személyzet, mint a környezet és ezáltal az üzemeltető számára is.

Elektromos nehéz-teherautók

Ha pedig igény van valamire, akkor arra hamarosan válasz is születik. A Volvo Trucks az ilyen korai válaszok egyik éllovasa, amit remekül alátámaszt, hogy egyik ügyfele, a Swerock bevonásával már tavaly megkezdte egy négytengelyes, tisztán elektromos hajtású FM betonkeverő tehergépkocsi és egy szintén négytengelyes fülke-alvázú, egykaros, horgos konténeremelő felépítménnyel ellátott FMX üzemeltetői tesztelését. Az FM mixerkocsival városi környezetben szállítanak ki betont az építőipari vállalat ügyfeleinek, míg az FMX nagyobb infrastruktúrafejlesztési projektekben, illetve városi építkezésekben vesz részt.

Furgon bérlés

Tapasztalatszerzés valós körülmények között

A valós üzemeltetési körülmények között végzett tartós tesztelés elsődleges célja felmérni, hogy a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsikkal milyen mértékben fokozható a munkavégzés hatékonysága és mennyire mérsékelhetők az éghajlatváltozást okozó hatások. Ezenkívül azt is kutatják a Volvo Trucks szakemberei, hogy ezek az alternatív hajtású járművek miként felelnek meg a legtöbbször a nagy teljesítményt és hasznos teherbírást, valamit a masszív felépítést középpontba állító építőipari szegmens igényeinek a termelékenység és az üzemidő vonatkozásában. A teljes képet, vagyis az egész elektromos közlekedési rendszert vizsgálva pedig a fejlesztők meghatározhatják a legnagyobb termelékenységet biztosító töltési megoldásokat. Természetesen az így szerzett hasznos tapasztalatokat figyelembe veszik majd az elektromos modellek további optimalizálásához a nagyobb sorozatú gyártás megkezdése előtt.

Elkötelezettség mindkét oldalról

Persze ehhez a tesztprojekthez nem véletlenül esett a Volvo Trucks választása a Swerockra. A körülbelül 360 bányát és hatvan betonüzemet működtető vállalat különösen elkötelezett a fosszilis energiaforrásoktól független, éghajlatsemleges fuvarozás kialakítása iránt. Ennek jegyében már 15 hibrid hajtású betonkeverő tehergépjárművet üzemeltet, és most új szintre lépett a tisztán elektromos hajtású Volvo tehergépkocsik munkába állításával. A Volvo Trucks elkötelezettségét pedig mi sem mutatja jobban, mint az, hogy az FM, az FMX és az FH típus városi, illetve regionális elosztó, kommunális, valamint építőipari feladatokra szabott, villanyhajtású kiviteleit a tervek szerint már az idei évtől megrendelhetik az ügyfelek, majd jövőre a sorozatgyártásuk is elindul.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Mozgalmas megújulás

Igen alapos típusfrissítésen esett át az Opel Movano. Jelentősen javult a dízelüzemű hajtásláncainak hatékonysága, áttervezett műszerfalat, illetve számos korszerű vezetéstámogató rendszert kapott, az elektromos változat teljesítménye és hatótávolsága pedig nagyjából megduplázódott. És ez még nem…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra