Kíméletes keményfiúk

Újabb fontos lépést tett a Volvo Trucks a tehergépjárművek villamosítása felé, ezúttal az építőipar területén. Nemrég ugyanis megkezdte egy-egy tisztán elektromos hajtású FM betonkeverő gépkocsi, illetve FMX egykaros, horgos konténeremelős tehergépkocsi üzemeltetői tesztelését Svédországban.

Közzétéve:

Világszerte tapasztalható jelenség a városiasodás folyamata, amely lépten-nyomon jelentős építkezésekkel jár együtt a települések átalakítása és bővítése érdekében. Ezek a beruházások pedig csak még tovább fokozzák a nagyvárosok egyébként is kritikus mértékű zajszintjét, illetve levegőszennyezettségét, amihez persze az építkezéseket kiszolgáló tehergépkocsik is nagyban hozzájárulnak. Emiatt egyre nagyobb igény mutatkozik csendesebb és tisztább üzemű építőipari járművek iránt. Persze ezek egy útépítés vagy bányaipari munka során is sok szempontból előnyösek lehetnek úgy a személyzet, mint a környezet és ezáltal az üzemeltető számára is.

Elektromos nehéz-teherautók

Ha pedig igény van valamire, akkor arra hamarosan válasz is születik. A Volvo Trucks az ilyen korai válaszok egyik éllovasa, amit remekül alátámaszt, hogy egyik ügyfele, a Swerock bevonásával már tavaly megkezdte egy négytengelyes, tisztán elektromos hajtású FM betonkeverő tehergépkocsi és egy szintén négytengelyes fülke-alvázú, egykaros, horgos konténeremelő felépítménnyel ellátott FMX üzemeltetői tesztelését. Az FM mixerkocsival városi környezetben szállítanak ki betont az építőipari vállalat ügyfeleinek, míg az FMX nagyobb infrastruktúrafejlesztési projektekben, illetve városi építkezésekben vesz részt.

Furgon bérlés

Tapasztalatszerzés valós körülmények között

A valós üzemeltetési körülmények között végzett tartós tesztelés elsődleges célja felmérni, hogy a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsikkal milyen mértékben fokozható a munkavégzés hatékonysága és mennyire mérsékelhetők az éghajlatváltozást okozó hatások. Ezenkívül azt is kutatják a Volvo Trucks szakemberei, hogy ezek az alternatív hajtású járművek miként felelnek meg a legtöbbször a nagy teljesítményt és hasznos teherbírást, valamit a masszív felépítést középpontba állító építőipari szegmens igényeinek a termelékenység és az üzemidő vonatkozásában. A teljes képet, vagyis az egész elektromos közlekedési rendszert vizsgálva pedig a fejlesztők meghatározhatják a legnagyobb termelékenységet biztosító töltési megoldásokat. Természetesen az így szerzett hasznos tapasztalatokat figyelembe veszik majd az elektromos modellek további optimalizálásához a nagyobb sorozatú gyártás megkezdése előtt.

Elkötelezettség mindkét oldalról

Persze ehhez a tesztprojekthez nem véletlenül esett a Volvo Trucks választása a Swerockra. A körülbelül 360 bányát és hatvan betonüzemet működtető vállalat különösen elkötelezett a fosszilis energiaforrásoktól független, éghajlatsemleges fuvarozás kialakítása iránt. Ennek jegyében már 15 hibrid hajtású betonkeverő tehergépjárművet üzemeltet, és most új szintre lépett a tisztán elektromos hajtású Volvo tehergépkocsik munkába állításával. A Volvo Trucks elkötelezettségét pedig mi sem mutatja jobban, mint az, hogy az FM, az FMX és az FH típus városi, illetve regionális elosztó, kommunális, valamint építőipari feladatokra szabott, villanyhajtású kiviteleit a tervek szerint már az idei évtől megrendelhetik az ügyfelek, majd jövőre a sorozatgyártásuk is elindul.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra