Kiscsillag

Nemcsak az indokolja a címet, hogy a Citan a Mercedes-Benz legkisebb haszonjárműve, hanem az is, hogy csak részben a csillagos márka terméke, ugyanis a Renault Kangoo szolgál az alapjául. A nemrég bemutatott második generáció fontos újdonsága a számos innovatív megoldáson túlmenően, hogy jövőre eCitan néven már tisztán elektromos kivitelben is elérhetővé válik.

Közzétéve:

Már a Mercedes-Benz Citan első nemzedéke is a Renault Kangoo alaposabb átfazonírozásával és finomhangolásával született meg, amin ezúttal sem változtatott a csillagos gyártó. Így a karosszéria kialakítása és méretei, illetve a hajtáslánc terén alapvetően megegyezik a két típus. Az új Citan tehát közel 4,5 méter hosszú és 2,72 méter a tengelyei közötti távolság, míg a raktere legfeljebb 2,9 köbméternyi árut fogadhat be. A hosszabb tengelytávú, illetve a duplafülkés kivitelek később jelennek meg a kínálatban. A kompakt kishaszonjármű orrába háromféle dízel- vagy kétféle benzinmotor kerülhet. Az 1,5 literes gázolajosok legnagyobb teljesítménye 55, 70 és 85 kilowatt, azaz 75, 95 és 115 lóerő lehet, de a csúcsváltozat rövid ideig 89 kilowattot, vagyis 121 lóerőt is teljesíthet, miközben 270 helyett 295 newtonméterre nőhet a maximális nyomatéka. Az 1,3 literes benzinesek 75 és 96 kilowatt, azaz 102 és 130 lóerő teljesítményszinteket nyújtanak. A stop-start rendszer mindegyik motorhoz alapáron jár, míg a két legerősebb egységhez extrafelszerelésként hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált váltó is társítható.

Határozott megkülönböztetés

Persze a karosszéria megjelenését tekintve már lényegesebb az eltérés a francia és a német testvérek között, főként a jármű orránál, amelyet a Mercedes-Benz tervezői teljesen a saját márkaképükre szabtak. Ugyanígy jártak el a műszerfal esetében is, így a kezelőelemek és a kijelzők is megegyeznek a többi csillagos kishaszonjárműben találhatóval, beleértve az extrafelszerelésként választható, öntanuló MBUX információs és szórakoztatórendszert is. Továbbá a Mercedes me digitális szolgáltatások széles körét is élvezhetik a Citan felhasználói, köztük a természetes beszédet megértő Hey Mercedes hangvezérlési funkciót is.

Prémiumszintű biztonság és kényelem

A márka hagyományaihoz híven az új Citan a biztonsági megoldások tekintetében is élenjáró. Már alapáron is hat légzsákot kínál, a járművezető munkáját pedig radaros, illetve kamerás parkolássegítővel, visszagurulás-gátlóval, oldalszélsegéddel, éberségfigyelővel, torlódássegéddel és automatikus segélyhívóval is támogathatja. Ezenkívül a személyszállító változat, a Citan Tourer aktív sávtartót, automatikus vészfékrendszert, holttérfigyelőt, táblafelismerőt és az első ülések között középső légzsákot is tartogat a használóinak. A kényelmet illetően pedig többek között automatikus légkondicionálóval, kulcs nélküli indítással és elektronikus vezérlésű rögzítőfékkel tűnik ki a Citan. Ráadásul a Citan Tourer rugózási és lengéscsillapítási karakterisztikáját a csillagos gyártó finomhangolta.

Elektromos hajtással is

Ma már azonban mindez nem elég ahhoz, hogy egy kishaszonjármű valóban korszerűnek vagy inkább jövőbe mutatónak számítson, ehhez az elektromos hajtás is szükséges. Ezért a 2022-es év második felétől megkezdődik az eCitan gyártása. A modell a WLTP-ciklus szerint akár 285 kilométert is megtehet majd két töltés között, és negyven perc elegendő lesz az akkumulátorcsomagját tízről nyolcvan százalékosra feltölteni. A raktér mérete és a jármű hasznos teherbírása sem marad majd el a belső égésű motorral hajtott változatokétól, sőt, vontathat is az eCitan. A Mercedes-Benz Vans kiscsillagja tehát mostantól még fényesebben ragyoghat, mint korábban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra