Kiscsillag

Nemcsak az indokolja a címet, hogy a Citan a Mercedes-Benz legkisebb haszonjárműve, hanem az is, hogy csak részben a csillagos márka terméke, ugyanis a Renault Kangoo szolgál az alapjául. A nemrég bemutatott második generáció fontos újdonsága a számos innovatív megoldáson túlmenően, hogy jövőre eCitan néven már tisztán elektromos kivitelben is elérhetővé válik.

Közzétéve:

Már a Mercedes-Benz Citan első nemzedéke is a Renault Kangoo alaposabb átfazonírozásával és finomhangolásával született meg, amin ezúttal sem változtatott a csillagos gyártó. Így a karosszéria kialakítása és méretei, illetve a hajtáslánc terén alapvetően megegyezik a két típus. Az új Citan tehát közel 4,5 méter hosszú és 2,72 méter a tengelyei közötti távolság, míg a raktere legfeljebb 2,9 köbméternyi árut fogadhat be. A hosszabb tengelytávú, illetve a duplafülkés kivitelek később jelennek meg a kínálatban. A kompakt kishaszonjármű orrába háromféle dízel- vagy kétféle benzinmotor kerülhet. Az 1,5 literes gázolajosok legnagyobb teljesítménye 55, 70 és 85 kilowatt, azaz 75, 95 és 115 lóerő lehet, de a csúcsváltozat rövid ideig 89 kilowattot, vagyis 121 lóerőt is teljesíthet, miközben 270 helyett 295 newtonméterre nőhet a maximális nyomatéka. Az 1,3 literes benzinesek 75 és 96 kilowatt, azaz 102 és 130 lóerő teljesítményszinteket nyújtanak. A stop-start rendszer mindegyik motorhoz alapáron jár, míg a két legerősebb egységhez extrafelszerelésként hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált váltó is társítható.

Határozott megkülönböztetés

Persze a karosszéria megjelenését tekintve már lényegesebb az eltérés a francia és a német testvérek között, főként a jármű orránál, amelyet a Mercedes-Benz tervezői teljesen a saját márkaképükre szabtak. Ugyanígy jártak el a műszerfal esetében is, így a kezelőelemek és a kijelzők is megegyeznek a többi csillagos kishaszonjárműben találhatóval, beleértve az extrafelszerelésként választható, öntanuló MBUX információs és szórakoztatórendszert is. Továbbá a Mercedes me digitális szolgáltatások széles körét is élvezhetik a Citan felhasználói, köztük a természetes beszédet megértő Hey Mercedes hangvezérlési funkciót is.

Prémiumszintű biztonság és kényelem

A márka hagyományaihoz híven az új Citan a biztonsági megoldások tekintetében is élenjáró. Már alapáron is hat légzsákot kínál, a járművezető munkáját pedig radaros, illetve kamerás parkolássegítővel, visszagurulás-gátlóval, oldalszélsegéddel, éberségfigyelővel, torlódássegéddel és automatikus segélyhívóval is támogathatja. Ezenkívül a személyszállító változat, a Citan Tourer aktív sávtartót, automatikus vészfékrendszert, holttérfigyelőt, táblafelismerőt és az első ülések között középső légzsákot is tartogat a használóinak. A kényelmet illetően pedig többek között automatikus légkondicionálóval, kulcs nélküli indítással és elektronikus vezérlésű rögzítőfékkel tűnik ki a Citan. Ráadásul a Citan Tourer rugózási és lengéscsillapítási karakterisztikáját a csillagos gyártó finomhangolta.

Elektromos hajtással is

Ma már azonban mindez nem elég ahhoz, hogy egy kishaszonjármű valóban korszerűnek vagy inkább jövőbe mutatónak számítson, ehhez az elektromos hajtás is szükséges. Ezért a 2022-es év második felétől megkezdődik az eCitan gyártása. A modell a WLTP-ciklus szerint akár 285 kilométert is megtehet majd két töltés között, és negyven perc elegendő lesz az akkumulátorcsomagját tízről nyolcvan százalékosra feltölteni. A raktér mérete és a jármű hasznos teherbírása sem marad majd el a belső égésű motorral hajtott változatokétól, sőt, vontathat is az eCitan. A Mercedes-Benz Vans kiscsillagja tehát mostantól még fényesebben ragyoghat, mint korábban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.