Küszöbön az üzemanyagcellás teherautók

Kiterjesztette együttműködését a PACCAR és a Toyota a hidrogénnel működő üzemanyagcellás nehéz-teherautók fejlesztése, illetve gyártása terén, hogy már 2024-ben megkezdődhessen a Toyota új generációs üzemanyagcellás hajtásláncával ellátott Kenworth T680 és Peterbilt 579 tehergépkocsik átadása az első ügyfeleknek.

Közzétéve:

Évek óta együttműködik a PACCAR és a Toyota az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztésében. Ennek egyik eredményeként egy kísérleti program keretében tíz Kenworth T680 FCEV teherautó teljesített szolgálatot sikeresen Los Angeles kikötőjében. A valós üzemelési körülmények között szerzett tapasztalatok alapján pedig a két vállalat tovább javította a modell teljesítményét és hatótávolságát. Sőt, a Toyota nehézkategóriás járművekbe való üzemanyagcellás elektromos hajtáslánca nemrég megkapta a Nulla Károsanyag-kibocsátású Hajtáslánc (Zero Emission Powertrain) tanúsítványt a kaliforniai levegőtisztasági erőforrásokkal foglalkozó testülettől (California Air Resources Board – CARB). Így a japán gyártó 2023 végén az Egyesült Államokban megkezdi az üzemanyagcellás modulok összeszerelését.

Kompromisszumok nélkül

Ennek kapcsán John Rich, a PACCAR műszaki vezetője kifejtette, hogy olyan élenjáró üzemanyagcellás teherautókkal jelennek meg a piacon, amelyek a minőség, a megbízhatóság és a szerviztámogatás tekintetében is megfelelnek a Kenworth, illetve a Peterbilt ügyfelei által megszokott színvonalnak. Ezáltal a PACCAR tovább bővítheti helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járműveinek kínálatát, amely javítja az üzemeltetők működési hatékonyságát, valamint csökkenti a környezeti lábnyomukat. Míg Christopher Yang, a Toyota észak-amerikai részlegének üzletfejlesztésért felelős alelnöke szerint ez az együttműködés is hozzájárul a japán vállalat küldetésének teljesítéséhez, nevezetesen ahhoz, hogy csökkentse, végsősoron pedig teljesen megszüntesse a környezet szén-dioxid-terhelését.

Fontos sarokszámok

A Kenworth már azt is bejelentette, hogy miután 2024-ben átadta az üzemanyagcellás T680 teherautókat az első ügyfeleknek, a tervek szerint 2025-ben megkezdi a sorozatgyártást. A rendeléseket pedig már el is kezdte felvenni a T680 FCEV modellekre, amelyek hatótávja elérheti a 720 kilométert. Mivel az üzemanyagcellás járművek hasonlóan gyorsan megtankolhatók, mint a dízelüzeműek, ezek a nehéz-teherautók távolsági fuvarozásban is alkalmazhatók. A T680 FCEV két villanymotorja együttesen 310 kilowatt, azaz közel 420 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes. Ezeket pedig a Toyota második generációs, dupla üzemanyagcellás modulja látja el árammal. A Peterbilt egyelőre csak annyi konkrétumot árult el, hogy az üzemanyagcellás teherautói 2025-től jelennek meg a piacon. Ám minden bizonnyal ezek is ugyanazt a hajtásláncot kapják és hasonló paramétereket kínálnak majd, mint a Kenworth T680 FCEV. Érdekes felvetés lehet az európai ügyfelek számára, hogy vajon a PACCAR cégcsoporthoz tartozó DAF teherautóiba is bekerül-e a Toyota üzemanyagcellás hajtása, és ha igen, mikor.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra