Küszöbön az üzemanyagcellás teherautók

Kiterjesztette együttműködését a PACCAR és a Toyota a hidrogénnel működő üzemanyagcellás nehéz-teherautók fejlesztése, illetve gyártása terén, hogy már 2024-ben megkezdődhessen a Toyota új generációs üzemanyagcellás hajtásláncával ellátott Kenworth T680 és Peterbilt 579 tehergépkocsik átadása az első ügyfeleknek.

Közzétéve:

Évek óta együttműködik a PACCAR és a Toyota az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztésében. Ennek egyik eredményeként egy kísérleti program keretében tíz Kenworth T680 FCEV teherautó teljesített szolgálatot sikeresen Los Angeles kikötőjében. A valós üzemelési körülmények között szerzett tapasztalatok alapján pedig a két vállalat tovább javította a modell teljesítményét és hatótávolságát. Sőt, a Toyota nehézkategóriás járművekbe való üzemanyagcellás elektromos hajtáslánca nemrég megkapta a Nulla Károsanyag-kibocsátású Hajtáslánc (Zero Emission Powertrain) tanúsítványt a kaliforniai levegőtisztasági erőforrásokkal foglalkozó testülettől (California Air Resources Board – CARB). Így a japán gyártó 2023 végén az Egyesült Államokban megkezdi az üzemanyagcellás modulok összeszerelését.

Kompromisszumok nélkül

Ennek kapcsán John Rich, a PACCAR műszaki vezetője kifejtette, hogy olyan élenjáró üzemanyagcellás teherautókkal jelennek meg a piacon, amelyek a minőség, a megbízhatóság és a szerviztámogatás tekintetében is megfelelnek a Kenworth, illetve a Peterbilt ügyfelei által megszokott színvonalnak. Ezáltal a PACCAR tovább bővítheti helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járműveinek kínálatát, amely javítja az üzemeltetők működési hatékonyságát, valamint csökkenti a környezeti lábnyomukat. Míg Christopher Yang, a Toyota észak-amerikai részlegének üzletfejlesztésért felelős alelnöke szerint ez az együttműködés is hozzájárul a japán vállalat küldetésének teljesítéséhez, nevezetesen ahhoz, hogy csökkentse, végsősoron pedig teljesen megszüntesse a környezet szén-dioxid-terhelését.

Fontos sarokszámok

A Kenworth már azt is bejelentette, hogy miután 2024-ben átadta az üzemanyagcellás T680 teherautókat az első ügyfeleknek, a tervek szerint 2025-ben megkezdi a sorozatgyártást. A rendeléseket pedig már el is kezdte felvenni a T680 FCEV modellekre, amelyek hatótávja elérheti a 720 kilométert. Mivel az üzemanyagcellás járművek hasonlóan gyorsan megtankolhatók, mint a dízelüzeműek, ezek a nehéz-teherautók távolsági fuvarozásban is alkalmazhatók. A T680 FCEV két villanymotorja együttesen 310 kilowatt, azaz közel 420 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes. Ezeket pedig a Toyota második generációs, dupla üzemanyagcellás modulja látja el árammal. A Peterbilt egyelőre csak annyi konkrétumot árult el, hogy az üzemanyagcellás teherautói 2025-től jelennek meg a piacon. Ám minden bizonnyal ezek is ugyanazt a hajtásláncot kapják és hasonló paramétereket kínálnak majd, mint a Kenworth T680 FCEV. Érdekes felvetés lehet az európai ügyfelek számára, hogy vajon a PACCAR cégcsoporthoz tartozó DAF teherautóiba is bekerül-e a Toyota üzemanyagcellás hajtása, és ha igen, mikor.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.