Küszöbön az üzemanyagcellás teherautók

Kiterjesztette együttműködését a PACCAR és a Toyota a hidrogénnel működő üzemanyagcellás nehéz-teherautók fejlesztése, illetve gyártása terén, hogy már 2024-ben megkezdődhessen a Toyota új generációs üzemanyagcellás hajtásláncával ellátott Kenworth T680 és Peterbilt 579 tehergépkocsik átadása az első ügyfeleknek.

Közzétéve:

Évek óta együttműködik a PACCAR és a Toyota az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztésében. Ennek egyik eredményeként egy kísérleti program keretében tíz Kenworth T680 FCEV teherautó teljesített szolgálatot sikeresen Los Angeles kikötőjében. A valós üzemelési körülmények között szerzett tapasztalatok alapján pedig a két vállalat tovább javította a modell teljesítményét és hatótávolságát. Sőt, a Toyota nehézkategóriás járművekbe való üzemanyagcellás elektromos hajtáslánca nemrég megkapta a Nulla Károsanyag-kibocsátású Hajtáslánc (Zero Emission Powertrain) tanúsítványt a kaliforniai levegőtisztasági erőforrásokkal foglalkozó testülettől (California Air Resources Board – CARB). Így a japán gyártó 2023 végén az Egyesült Államokban megkezdi az üzemanyagcellás modulok összeszerelését.

Kompromisszumok nélkül

Ennek kapcsán John Rich, a PACCAR műszaki vezetője kifejtette, hogy olyan élenjáró üzemanyagcellás teherautókkal jelennek meg a piacon, amelyek a minőség, a megbízhatóság és a szerviztámogatás tekintetében is megfelelnek a Kenworth, illetve a Peterbilt ügyfelei által megszokott színvonalnak. Ezáltal a PACCAR tovább bővítheti helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járműveinek kínálatát, amely javítja az üzemeltetők működési hatékonyságát, valamint csökkenti a környezeti lábnyomukat. Míg Christopher Yang, a Toyota észak-amerikai részlegének üzletfejlesztésért felelős alelnöke szerint ez az együttműködés is hozzájárul a japán vállalat küldetésének teljesítéséhez, nevezetesen ahhoz, hogy csökkentse, végsősoron pedig teljesen megszüntesse a környezet szén-dioxid-terhelését.

Fontos sarokszámok

A Kenworth már azt is bejelentette, hogy miután 2024-ben átadta az üzemanyagcellás T680 teherautókat az első ügyfeleknek, a tervek szerint 2025-ben megkezdi a sorozatgyártást. A rendeléseket pedig már el is kezdte felvenni a T680 FCEV modellekre, amelyek hatótávja elérheti a 720 kilométert. Mivel az üzemanyagcellás járművek hasonlóan gyorsan megtankolhatók, mint a dízelüzeműek, ezek a nehéz-teherautók távolsági fuvarozásban is alkalmazhatók. A T680 FCEV két villanymotorja együttesen 310 kilowatt, azaz közel 420 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes. Ezeket pedig a Toyota második generációs, dupla üzemanyagcellás modulja látja el árammal. A Peterbilt egyelőre csak annyi konkrétumot árult el, hogy az üzemanyagcellás teherautói 2025-től jelennek meg a piacon. Ám minden bizonnyal ezek is ugyanazt a hajtásláncot kapják és hasonló paramétereket kínálnak majd, mint a Kenworth T680 FCEV. Érdekes felvetés lehet az európai ügyfelek számára, hogy vajon a PACCAR cégcsoporthoz tartozó DAF teherautóiba is bekerül-e a Toyota üzemanyagcellás hajtása, és ha igen, mikor.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…