Úttörő újdonságokkal megrakodva

Nem kevesebb mint hét világpremierrel, köztük áttörő innovációkkal, vesz részt a hűtős felépítmények és pótkocsik specialistájaként számontartott Lamberet a SOLUTRANS haszonjármű-kiállításon november 16. és 20. között. A kiállított újdonságokat három kulcsszó köti össze: helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, ésszerűsítés és hatékonyság.

Közzétéve:

Ma már szinte a teljes európai haszonjárműipar villamosítási lázban ég, így sorra jelennek meg a különféle elektromos hajtási megoldások. Természetesen a Lamberet sem kivétel ez alól, hiszen a francia gyártó már egytől száz köbméter raktérfogatig kínál tisztán elektromosan üzemelő aggregátokkal hűtött felépítményeket. Az SR2 FRESH2 többkamrás félpótkocsi elektromos hűtőaggregátját hidrogénnel működő üzemanyagcellás rendszer látja el árammal, így nincs szükség nagy tömegű akkumulátorcsomag cipelésére. Ezt a világújdonságot a Bosch, a Carrier Transicold és a STEF fuvarozóvállalattal együttműködve mutatja be a Lamberet. Az SR2-e szintén egy többkamrás félpótkocsi elektromos hűtőaggregáttal felszerelve, ám ennek energiaellátásáról akkumulátorok gondoskodnak. Ezek menet közben az SAF generátorral ellátott pótkocsitengelye által rekuperációval, illetve generátorüzemmel vagy álló helyzetben külső áramforrásról is tölthetők. Ugyanakkor a Renault Trucks D Z.E. típusú, 26 tonnás, tisztán elektromos hajtású fülke-alvázra szerelt FRIGOLINE HD hűtődobozos felépítmény aggregátjának működtetéséhez napelemeket helyeznek el a tetőn. A Peugeot e-Expert elektromos furgon pedig a Lamberet hőszigetelési megoldását az eCoolJet 106 aggregáttal társítja. Ezek együtt olyannyira hatékonyak, hogy nincs is szükség külön akkumulátorcsomagra. Ráadásul a Lamberet a felépítménygyártók közül elsőként kínálja elektromos hajtású furgonok hűtős átépítését ugyanolyan áron, mint a dízelüzemű kishaszonjárművek esetében!

Forradalmian könnyű hűtőfelépítmények

Ezenkívül a Lamberet bemutatja a fülke-alvázas járművekhez kínált hűtőfelépítményeinek új generációját FRIGOLIGHT néven. Ennek legfőbb újdonsága, hogy a tömeget 25, míg a légellenállási együtthatót 20 százalékkal csökkentették a jelenlegi FRIGOLINE termékcsaládhoz képest. Ezt többek között úgy érték el, hogy az új, akár tíz köbméter raktérfogatig alkalmazható eCooljet 206 hűtőaggregátot a tetőpanelbe integrálták.

Hatékonyabb üzemeltetés

A francia gyártó szeretné az elosztófuvarozást végző járművezetők mindennapos rutinfeladatait is megreformálni. Ezért bemutatja a világ első hangvezérlésű felépítményirányító rendszerét fülke-alvázas gépkocsikhoz és félpótkocsikhoz egyaránt. A Multiplex Lamberet hálózatba kapcsolhatósági alkalmazáson alapulva az „OK Lamberet” vezényszóval irányítható az emelőhátfal, a biztonsági világítás és több más funkció. Ezáltal biztonságosabb, gyorsabb és kényelmesebb lehet a munkavégzés.

Fokozott biztonság 

Persze a biztonsággal még alaposabban foglalkoztak a Lamberet szakemberei, ugyanis megalkották a világ első automatikus rakodási indításgátlóját (Automatic Drop Immobilizer, ADI). Ezt a megoldást az hívta életre, hogy számos esetben a jármű úgy indul el a rámpától, hogy a rakodógép még nem fejezte be a munkáját. Az ADI az RFID technika segítségével érzékeli, ha a rakodógép még a raktérnél tartózkodik, és blokkolja az elindulást, ezáltal akár életeket is menthet. Az automatikus és karbantartásmentes rendszer utólag is könnyedén és költséghatékonyan telepíthető bármilyen félpótkocsiba vagy fülke-alvázas járműbe, a rakodóhelyeken pedig nincs szükség új szerkezetek beépítésére vagy áramellátás biztosítására.

További fontos újítások

Mindemellett a Lamberet bemutatja a rendkívül könnyű és törésálló ERGOWALL válaszfalat a többkamrás modellekhez, a nulla Celsius-fok alatti hőmérsékletekhez készült, teljesen pneumatikus és automatikus DISTRI+ hátsó függönyt és a SAFELIGHT törésálló villogó forgólámpákat. Továbbá a kiállítás látogatói megtekinthetik az SR2 hűtős félpótkocsi áttervezett hátsó részét is, amely nagyobb védelmet nyújt az aláfutásos balesetek ellen, valamint aerodinamikusabb a kialakítása. A Lamberet e számos újítása közül az SR2 FRESH2 félpótkocsit, a FRIGOLIGHT felépítménycsaládot, a hangvezérlést és az ADI-t a SOLUTRANS innovációs díjára is benevezte.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…