Úttörő újdonságokkal megrakodva

Nem kevesebb mint hét világpremierrel, köztük áttörő innovációkkal, vesz részt a hűtős felépítmények és pótkocsik specialistájaként számontartott Lamberet a SOLUTRANS haszonjármű-kiállításon november 16. és 20. között. A kiállított újdonságokat három kulcsszó köti össze: helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, ésszerűsítés és hatékonyság.

Közzétéve:

Ma már szinte a teljes európai haszonjárműipar villamosítási lázban ég, így sorra jelennek meg a különféle elektromos hajtási megoldások. Természetesen a Lamberet sem kivétel ez alól, hiszen a francia gyártó már egytől száz köbméter raktérfogatig kínál tisztán elektromosan üzemelő aggregátokkal hűtött felépítményeket. Az SR2 FRESH2 többkamrás félpótkocsi elektromos hűtőaggregátját hidrogénnel működő üzemanyagcellás rendszer látja el árammal, így nincs szükség nagy tömegű akkumulátorcsomag cipelésére. Ezt a világújdonságot a Bosch, a Carrier Transicold és a STEF fuvarozóvállalattal együttműködve mutatja be a Lamberet. Az SR2-e szintén egy többkamrás félpótkocsi elektromos hűtőaggregáttal felszerelve, ám ennek energiaellátásáról akkumulátorok gondoskodnak. Ezek menet közben az SAF generátorral ellátott pótkocsitengelye által rekuperációval, illetve generátorüzemmel vagy álló helyzetben külső áramforrásról is tölthetők. Ugyanakkor a Renault Trucks D Z.E. típusú, 26 tonnás, tisztán elektromos hajtású fülke-alvázra szerelt FRIGOLINE HD hűtődobozos felépítmény aggregátjának működtetéséhez napelemeket helyeznek el a tetőn. A Peugeot e-Expert elektromos furgon pedig a Lamberet hőszigetelési megoldását az eCoolJet 106 aggregáttal társítja. Ezek együtt olyannyira hatékonyak, hogy nincs is szükség külön akkumulátorcsomagra. Ráadásul a Lamberet a felépítménygyártók közül elsőként kínálja elektromos hajtású furgonok hűtős átépítését ugyanolyan áron, mint a dízelüzemű kishaszonjárművek esetében!

Forradalmian könnyű hűtőfelépítmények

Ezenkívül a Lamberet bemutatja a fülke-alvázas járművekhez kínált hűtőfelépítményeinek új generációját FRIGOLIGHT néven. Ennek legfőbb újdonsága, hogy a tömeget 25, míg a légellenállási együtthatót 20 százalékkal csökkentették a jelenlegi FRIGOLINE termékcsaládhoz képest. Ezt többek között úgy érték el, hogy az új, akár tíz köbméter raktérfogatig alkalmazható eCooljet 206 hűtőaggregátot a tetőpanelbe integrálták.

Hatékonyabb üzemeltetés

A francia gyártó szeretné az elosztófuvarozást végző járművezetők mindennapos rutinfeladatait is megreformálni. Ezért bemutatja a világ első hangvezérlésű felépítményirányító rendszerét fülke-alvázas gépkocsikhoz és félpótkocsikhoz egyaránt. A Multiplex Lamberet hálózatba kapcsolhatósági alkalmazáson alapulva az „OK Lamberet” vezényszóval irányítható az emelőhátfal, a biztonsági világítás és több más funkció. Ezáltal biztonságosabb, gyorsabb és kényelmesebb lehet a munkavégzés.

Fokozott biztonság 

Persze a biztonsággal még alaposabban foglalkoztak a Lamberet szakemberei, ugyanis megalkották a világ első automatikus rakodási indításgátlóját (Automatic Drop Immobilizer, ADI). Ezt a megoldást az hívta életre, hogy számos esetben a jármű úgy indul el a rámpától, hogy a rakodógép még nem fejezte be a munkáját. Az ADI az RFID technika segítségével érzékeli, ha a rakodógép még a raktérnél tartózkodik, és blokkolja az elindulást, ezáltal akár életeket is menthet. Az automatikus és karbantartásmentes rendszer utólag is könnyedén és költséghatékonyan telepíthető bármilyen félpótkocsiba vagy fülke-alvázas járműbe, a rakodóhelyeken pedig nincs szükség új szerkezetek beépítésére vagy áramellátás biztosítására.

További fontos újítások

Mindemellett a Lamberet bemutatja a rendkívül könnyű és törésálló ERGOWALL válaszfalat a többkamrás modellekhez, a nulla Celsius-fok alatti hőmérsékletekhez készült, teljesen pneumatikus és automatikus DISTRI+ hátsó függönyt és a SAFELIGHT törésálló villogó forgólámpákat. Továbbá a kiállítás látogatói megtekinthetik az SR2 hűtős félpótkocsi áttervezett hátsó részét is, amely nagyobb védelmet nyújt az aláfutásos balesetek ellen, valamint aerodinamikusabb a kialakítása. A Lamberet e számos újítása közül az SR2 FRESH2 félpótkocsit, a FRIGOLIGHT felépítménycsaládot, a hangvezérlést és az ADI-t a SOLUTRANS innovációs díjára is benevezte.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra