Maximális tér, minimális tömeg

Ékes példája az új Mega Lightplus félpótkocsi a Kögel hatékonyságot, illetve fenntarthatóságot fokozó törekvéseinek. Ugyanis jelentősen kisebb a saját tömege a Mega típushoz képest, még tágasabb és jobban kihasználható a raktere, valamint számos praktikus opcionális megoldást kínál. Így kiválóan megfelel például az autóipari fuvarozás követelményeinek, és még sok más alkalmazási területre is ideális választás.

Közzétéve:

Egyértelműen a saját tömeg lefaragása állt a középpontban a Kögel Mega Lightplus függönyponyvás, mega kivitelű félpótkocsi fejlesztésekor. Már az alapváltozat is csupán 5400 kilogrammos, azaz körülbelül hétszáz kilogrammal könnyebb, mint a szokványos Mega modell. Ez elsősorban a nagyszilárdságú acél és az alumínium bőkezű alkalmazásának köszönhető az alváz és a felépítmény esetében. Így a jármű éppolyan masszív és tartós, mint az a Kögel termékeitől megszokott. Ráadásul ez a tömeg még több mint kétszáz kilogrammal csökkenthető többek között könnyűfém keréktárcsák, kis tömegű gumiabroncsok és alumínium levegőtartályok megrendelésével.

Optimalizált felépítmény

Az alváz nyakrészének csak kilencven milliméter magassága pedig maximális belmagasságot eredményez a lehető legtágasabb raktér érdekében. Természetesen a Mega Lightplus is ugyanazzal az optimalizált külső vázprofilt és továbbfejlesztett felépítményt kapja, mint az összes NOVUM generációs Kögel pótkocsi. A homlokfal, a sarokrakoncák, a hátfalajtók és a kiegészítő tetőmerevítő keretek is alumíniumból készülnek. Szériafelszerelés az emelhető tető, az L alakú tetőhevederek pedig még raklapszéles rakományok esetén is teljes, háromméteres belső rakodási magasságot tesznek lehetővé.

Gyors és könnyű rakodás

Az összes léctartó zseb állítható magasságú a könnyebb használat érdekében. Persze az opcionális, megerősített Strong&Go felépítmény esetében nincs is szükség ponyvatartó lécekre, ugyanis ezek nélkül is teljesíti a DIN EN 12642 Code XL és a Daimler 9.5 rakományrögzítési szabvány előírásait. Italszállításhoz pedig alaphelyzetben egyetlen sor léc is elegendő. Ám a Kögel mérnökei itt is mindent elkövettek az ügyfelek munkájának megkönnyítéséért, így az oldalponyvákra egy további felhegesztett heveder megrendelésével ez az egy sor léc is elhagyható. Mindezek alapján tökéletesen illik a Mega Lightplus modellre is a Kögel mottója: „A gazdaságosság egyben környezetkímélő is – mert mi ezzel is törődünk”.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Amerikai milliomos

Fontos mérföldkőhöz ért az észak-amerikai utak egyik meghatározó csőrös cirkálója, ugyanis elkészült az egymilliomodik Freightliner Cascadia. Jól mutatja ennek a sikernek a súlyát, hogy a Cascadia az első észak-amerikai nehéz-kategóriás tehergépkocsi, amely hétszámjegyű eladási darabszámmal…

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra